• Caută

Trotinetă electrică Ninebot by Segway KickScooter ES2 – review

Dacă vă interesează, aceasta este disponibilă în depozitul din Cehia a celor de la GearBest.com cu prețul de $379 (aproximativ 1630 lei) folosind cuponul de reducere . Livrarea se face prin curier rapid în 3-5 zile lucrătoare, fără alte taxe suplimentare.
Ninebot ES2 este disponibilă acum și în depozitul din Cehia al celor de la Banggood.com, cu prețul de $384 (aproximativ 1650 lei), folosind cuponul de reducere . Cuponul este valabil pentru depozitul din Cehia (trebuie selectat CZ înainte de a adăuga produsul în coș), cu livrare prin curier în 3-5 zile lucrătoare.

Pentru că în ultimele 2 luni am folosit destul de mult trotineta Ninebot ES2, cred că a sosit timpul să public și impresiile mele. După ce Ninebot ES1 nu m-a convins suficient de mult cat să renunț la M365, am zis că poate modelul de top al celor de la Ninebot, va reuși acest lucru. Așadar, în momentul de față pot spune un singur lucru: ES2 este cea mai bună alternativă pentru trotineta de la Xiaomi, iar în review-ul ce urmează veți afla și de ce.

Așa cum probabil că v-ați dat seama deja, trotineta a fost cumpărată din China, de pe site-ul celor de la GearBest, de unde am achiziționat și modelele pe care le-am mai testat de-a lungul timpului pe blog. Livrarea se face prin curier, însă trebuie să țineți cont de faptul că durează ceva mai mult decât dacă ați comanda acest produs din România. Totuși, aveți avantajul unui preț mai bun fată de cel practicat de magazinele autohtone. Eu sunt unul dintre cei dispuși să aștepte mai mult dacă vine vorba de un preț considerabil mai mic.

Deși la magazinele din România acest model este disponibil într-o singură culoare (gri), în China îl veți găsi în 2 versiuni: neagru și gri. Când eu am comandat-o, versiunea pe neagru nu era pe stoc, așa că am primit varianta clasică (cea din imagini). Diferențe între cele 2 nu există, din câte am aflat, cea neagră a apărut prima dată undeva în toamna lui 2018, fiind o variantă care vine din fabrică cu câteva update-uri software în plus fată de cea gri (update-uri pe care le primește și cea gri, însă pe care le veți face la prima utilizare, din aplicație).

Pe scurt, dacă aveți posibilitatea, alegeți culoarea care vă place mai mult, pentru că nu vor exista diferențe tehnice. Am menționat acest lucru pentru că mulți sunt duși în eroare de această nouă culoare, crezând că de fapt nu este ES2, ci modelul mai ieftin (ES1).

Ninebot ES2

MAGAZINE DE UNDE POTI CUMPARA

DESIGN ȘI CONSTRUCȚIE

Ninebot ES2 Design

Ninebot ES2 vine într-o cutie frumos colorată, care indică faptul că în interior se află un produs premium, spre deosebire de ES1 care vine într-o cutie de carton banală. Asamblarea durează maxim 10 minute, asta deoarece în proporție de 90% trotineta este deja montată. Nu trebuie decât să prindeți ghidonul în 4 șuruburi iar apoi va fi gata de folosit. Ca orice altă trotinetă electrică, ghidonul nu este reglabil pe înălțime. Îmi place că au păstrat acel cârlig pe ghidon, care poate fi un real ajutor atunci când aveți o sacoșă de transportat.

Carlig NineBot ES2

În cutie veți găsi 5 șuruburi, însă unul este de rezervă. După montare trebuie să activați trotineta din aplicație, altfel veți auzi un bipăit enervant. Așadar, pentru utilizare este nevoie de un smartphone și de aplicația Ninebot instalată. Se poate folosi sărind acest pas, însă așa cum am menționat, veți avea parte de un bipăit stresant. Nu este nevoie să vă faceți cont, trebuie doar să activați conexiunea Bluetooth și să o împerecheați. Aplicația este foarte utilă, deci chiar dacă nu era acel bipăit, tot era recomandat să o instalați.

Legat de aspect, eu cred că Ninebot este una dintre cele mai frumoase trotinete electrice disponibile pe piață în momentul de fată. Design-ul este unul elegant, modern și nu în ultimul rând, premium. Nu are cabluri la vedere, iar de la construcție și până la sistemul de pliere, totul este cat se poate de simplu și intuitiv. Seamănă foarte mult cu ES1, însă dacă le pui în paralel iți dai seama că ES2 este modelul în care s-au investit mai mulți bani.

Ghidon Ninebot ES2

Pe ghidon sunt prezente cele 2 manete (în dreapta pentru accelerație și în stânga cea pentru frâna electrică), iar pe centru display-ul indicator de tip LED plus butonul pentru închis/deschis. Mânerele sunt de bună calitate, oferă o aderentă foarte bună și par să reziste în timp, spre deosebire de ES1 care are mânerele dintr-un burete.

De asemenea și platforma pentru picioare este suficient de lată și de lungă, iar partea din cauciuc este similară cu cea de la M365, oferind astfel o aderentă foarte bună. Adună destul de rapid mizeria, însă la fel de rapid poate fi curățată cu o cârpă umedă sau cu niște șervețele, spre deosebire de ES1, unde e puțin mai greu de curățat.

Suport picioare Ninebot ES2

FUNCȚII ȘI DOTĂRI

Sub suportul pentru picioare sunt prezente 2 benzi cu LED-uri multicolore ce oferă un aspect de tip “Fast and Furious” pe timpul nopții. Pot fi configurate din aplicația pentru mobil. Tot prin intermediul aplicației puteți schimba culorile sau modul în care se aprind. Mie îmi plac foarte mult și le păstrez în permanență deschise.

În partea din spate se regăsesc cricul, frâna mecanică și 2 stop-uri care se aprind atunci când este folosită frâna electrică. Frâna mecanică (cea clasică pe care o întâlnim și la trotinetele obișnuite) nu am folosit-o până acum aproape deloc, asta pentru că frâna electrică și cea regenerativă și-au făcut de fiecare dată treaba. Pe fată și pe spate sunt prezente suspensii, așa cum se poate observa și din imagini.

Ninebot ES2 Pliata - suspensii

Plierea se face simplu și rapid. Nu trebuie decât să împingi ușor cu mana ghidonul în fată și în același timp să apeși cu putere pe cârligul pentru pliere, după care o poți transporta precum un troler sau o poți pune în portbagajul mașinii. Este destul de compactă când este strânsă iar într-un portbagaj de tip Opel Astra hatchback pot intra 2 trotinete fără probleme.

Ninebot ES2 Pliata

Din aplicație puteți afla temperatura șasiului, starea bateriei, numărul de kilometri pe care îi mai puteți efectua până când bateria se va descărca complet, numărul total de kilometri efectuați până în momentul de fată, dar și alte câteva funcții pe care le puteți activa/dezactiva. Așa cum am menționat mai devreme, din aplicație se poate schimba culoarea LED-urilor sau felul cum acestea luminează.

Nu lipsește nici opțiunea pentru pilot automat, opțiune care dacă este activată, păstrează viteza constantă atunci când accelerația este ținută mai mult de 5 secunde (foarte utilă la drum întins). Practic, nu trebuie să mai stai cu degetul pe accelerație. Pentru dezactivare nu trebuie decât să apeși frână sau butonul de accelerație.

Tot cu ajutorul aplicației puteți activa alarma trotinetei, iar în cazul în care cineva va încerca să plece cu ea, aceasta va începe să bipaie și să aprindă LED-urile. Totuși, nu știu dacă chiar te poți baza pe această alarmă atunci când intri într-un magazin sau undeva unde nu o ai la vedere, de aceea tot antifurtul este recomandat, se poate lega de roata din spate.

Din butonul “Power”, cel de sub display, se pot seta 3 moduri de funcționare, printr-o dublă apăsare rapidă, după cum urmează:

  • Eco – viteză maximă de 15 kilometri pe oră și accelerație lentă
  • Sport – viteză maximă de 20 kilometri pe oră și accelerație normală
  • Sport+ – viteză maximă de 25 kilometri pe oră și accelerație normală

Modurile sunt afișate pe ecran prin intermediul unui “S” colorat, albastru sau roșu. Personal, nu le găsesc utile absolut deloc, eu întotdeauna am folosit-o pe modul sport+, dacă vreau să merg mai încet o pot face singur, nu trebuie să fiu limitat de un anumit mod.

EXPERIENȚA ÎN UTILIZARE

Ninebot ES2 - pornire

Pentru a pleca de pe loc, trotineta are nevoie de un impuls, ca și în cazul unei trotinete clasice, după care trebuie să țineți apăsat butonul pentru accelerare, exact ca și la M365 sau ES1. Dacă nu ați mai folosit niciodată o trotinetă electrică, în maxim 10 minute garantez că vă veți acomoda. Este la fel de simplu precum mersul pe bicicletă.

Așa cum am menționat, eu o folosesc doar în modul Sport+, iar accelerarea este similară cu cea de la M365. Motorul este amplasat în roata din fată și are o putere de 300W, însă nu pare a fi mai puternică decât M365. Cel mai probabil, diferența de putere este sesizabilă atunci când are montată bateria externă, asta pentru că abia atunci ajunge la o viteză maximă de 30 km/h. Ajunge rapid la 25 Km/h iar în unele situații chiar 26-27 km/h.

Dacă despre ES1 am spus că este cam rigidă, iar micile denivelări sau imperfecțiuni din asfalt fac ca utilizarea acesteia să nu fie foarte confortabilă, mai ales pentru că atunci o comparam cu M365 care are anvelope cu cameră, problema a fost rezolvată la ES2 cu ajutorul suspensiilor fată și spate care își facă treaba cu brio.

Ninebot ES2

Acum pot merge fără griji că fac pană (ambele anvelope sunt încărcate), dar și fără să mi se zdruncine creierii pe drumuri denivelate. Este o trotinetă solidă care inspiră încredere, pe care mă pot baza fără să îmi fie frică că se rupe în jumătate dacă merg cu ea pe piatră cubică, spre exemplu. Evident, pe piatră cubică te cam zdruncină, însă dacă stau bine să mă gândesc nu cred că există o trotinetă care să nu facă acest lucru, dacă și cu mașina ai este exact aceeași senzație. 🙂

Autonomia dată de producător este de maxim 25 kilometri, însă în cazul meu am ajuns până la maxim 20 kilometri, cu o greutate de 80 kilograme, fără să urc pante abrupte, și folosită în mare parte doar pe modul S+ (evident nu am mers întotdeauna cu 25km/h). Dacă aveți mai puține kilograme cred că puteți obține fără probleme autonomia declarată de producător, de 25 kilometri.

Dacă aveți nevoie de o autonomie mai mare, puteți cumpăra o baterie externă (o găsiți aici), care crește autonomia până la 45 kilometri, dar și puterea motorului, ajungând astfel la o viteză maximă de 30 km/h. Când rămâne fără baterie, aceasta poate fi folosită precum o trotinetă clasică, însă fiind destul de grea (12.5 kilograme), utilizarea nu va fi foarte ușoară.

Ninebot ES2 - frana clasica

Motorul are și frână regenerativă care oprește trotineta lent atunci când luați mana de pe accelerație, în același timp încărcând și bateria. Modul de recuperare a energiei poate fi setat din aplicație (Slow, Medium și High), în funcție de cat de mult vreți să recupereze din energia pierdută la frânare.

Practic, dacă intuiți din timp obstacolele care vă apar în cale, luați mâna de pe accelerație și trotineta se va opri lent, iar frâna electrică o veți folosi destul de rar. Frână electrică este eficientă, răspunde rapid și frânează surprinzător de bine, nu pot spune că am simțit lipsa frânei pe disc. Frână clasică de picior n-am folosit-o niciodată.

Farul este suficient de puternic, însă eu am făcut comandă de așa ceva, pentru că pe timpul nopții, atunci când merg cu viteză maximă, am nevoie de ceva care să bată mai tare, astfel încât să nu am surprize. Nu are claxon de niciun fel, de aceea este bine să vă comandați ceva, chiar și unul mecanic precum acesta, deoarece nu puteți să știți când veți avea nevoie de el.

CONCLUZIE ȘI PREȚ

Ninebot ES2 - review

Din punctul meu de vedere, Ninebot ES2 este la fel de bună precum M365 (principalul competitor), având chiar unele avantaje. Dacă aveți nevoie de autonomie mai mare, vă recomand să cumpărați bateria externă pentru a beneficia și de toată puterea motorului (viteza maximă de 30 km/h garantați, însă în realitate este posibil să ajungă pe la 32km/h).

Arată foarte bine, are o construcție premium iar suspensiile fac toți banii. Oferă același confort precum o trotineta cu anvelope cu cameră și te scapă de grija penelor. Practic, nu mai stai cu ochii în asfalt după sticle sau alte obiecte care pot străpunge cauciucul.

În plus, prețul este foarte bun, o găsiți în oferta celor de la GearBest.com cu aproximativ $370 folosind cuponul de reducere din articol, inclus fiind și transportul prin curier până în România. Evident, la prețul acesta merită toți banii, nu cred că veți găsi ceva mai bun în România.

Dacă vă interesează, aceasta este disponibilă în depozitul din Cehia a celor de la GearBest.com cu prețul de $379 (aproximativ 1630 lei) folosind cuponul de reducere . Livrarea se face prin curier rapid în 3-5 zile lucrătoare, fără alte taxe suplimentare.
Ninebot ES2 este disponibilă acum și în depozitul din Cehia al celor de la Banggood.com, cu prețul de $384 (aproximativ 1650 lei), folosind cuponul de reducere . Cuponul este valabil pentru depozitul din Cehia (trebuie selectat CZ înainte de a adăuga produsul în coș), cu livrare prin curier în 3-5 zile lucrătoare.

Ninebot ES2

MAGAZINE DE UNDE POTI CUMPARA

PĂRERI PRO ȘI CONTRA

✔️ raport preț/calitate excelent, dacă o cumperi direct din China
✔️ finisaje și materiale premium
✔️ posibilitate de extindere autonomie
✔️ pilot automat, far puternic, anvelope pline, aplicație de Android și iOS dedicată

❌ nu are claxon

DISTRIBUIE
Adaugă un comentariu

155 comentarii
  • 1
  • 2

Despre blog

Cumpărături din China, oferte și recenzii. Acestea sunt de obicei subiectele pe care le veți găsi pe blogul meu. Scriu des despre aspiratoare robot și verticale, gadgeturi pe care le consider interesante precum și vehicule electrice (în general trotinete și biciclete electrice).

Newsletter

Make sure to subscribe to our newsletter and be the first to know the news.