• Caută

DUOTTS C29 – review

DUOTTS C29 este una dintre cele mai accesibile și performanțe biciclete electrice pe care am avut ocazia să le testez în ultima perioadă. Datorită motorului puternic dar și autonomiei ridicate, cred că poate fi bicicleta electrică perfectă pentru livratori (Tazz, Glovo, TakeAway), dar și pentru cei ce fac naveta. Oricum ar fi, este o bicicletă electrică foarte bună pentru orașele aglomerate.

Modelul din review a fost cumpărat de pe site-ul Geekbuying.com, magazin care livrează bicicleta din Polonia prin curier rapid în 3-4 zile lucrătoare. Este disponibilă în oferta multor magazine online, însă aici găsim și cel mai mic preț de pe internet ($817 folosind cuponul de reducere ). Dacă sunteți interesați să o achiziționați, în această perioadă este valabil și cuponul de reducere care scade prețul la $750.

Bicicleta este foarte bine ambalată, într-o cutie mare din carton gros, iar în interior aproape toate componentele acesteia sunt învelite în polistiren, astfel că în timpul livrării este aproape imposibil să se deterioreze.

În cutie bicicleta este însoțită cu o serie de accesorii necesare pentru instalare. Producătorul oferă și un suport pentru bicicletă cu încărcare prin USB precum și o pompă. Dacă suportul este bun, nu pot spune același lucru și despre pompă. Deși în imaginile din review nu apar, bicicleta vine la pachet și cu aripi din plastic ce pot fi montate foarte ușor.

Design și construcție

DUOTTS C29 nu este o bicicletă pliabilă, ceea ce înseamnă că asamblare acesteia se face destul de rapid. Practic, toată operațiunea poate fi cuprinsă în 3 pași, și anume: instalarea roții din față cu ajutorul axului pe care îl găsim în cutia cu accesorii, prinderea ghidonului (pe ghidon există un marcaj care te ajută să îți dai seama dacă a fost pus fix pe centru) și prinderea pedalelor. În maximum 20 de minute bicicleta este gata de utilizare.

Mai trebuie prinse farul și apărătorile de noroi – eu nu le-am mai pus pentru că mi s-a părut că arată mai bine fără ele.

Bicicleta este fabricată în totalitate din aluminiu iar îmbinările sunt realizate foarte bine, nu am găsit imperfecțiuni. Este un model solid care îți inspiră încredere atunci când îl folosești (greutatea maximă pe care o poate susține este de 150 kilograme), însă chiar și așa, rămâne o bicicletă pentru oraș pe care o poți folosi ocazional și pe teren accidentat.

Are un design modern iar poziția utilizatorului este una foarte confortabilă chiar și pentru persoanele mai înalte. Mie mi-a plăcut mult faptul că roțile sunt de 29 inch, ceea ce oferă un plus de siguranță la viteze mai mari. Singurul lucru pe care aș putea să îl trec la minusuri atunci când vorbesc despre design, este acea cutie de sub baterie, acolo unde este controller-ul. Este puțin cam voluminoasă și parcă nu arată atât de bine amplasată acolo.

Dotări

După cum am menționat, DUOTTS C29 este livrată cu un set de aripi (față-spate), un suport pentru telefon cu funcție de încărcare prin USB dar și cu far LED în față cu claxon integrat. Atât farul cât și claxonul sunt foarte puternice și eficiente. De cele mai multe ori la bicicletele chinezești farul era destul de “chior”, însă nu și aici.

Pe ghidon este prezent un display destul de mare, unde sunt afișate informații cu privire la capacitatea bateriei, autonomie și modul de asistență ales. Poate fi utilizată și că bicicletă clasică, de aceea avem parte de un schimbător Shimano cu 21 de viteze.

Surprinzător, șaua este una extrem de confortabilă, cel puțin comparativ cu restul bicicletelor electrice pe care le-am testat de-a lungul timpului. Dacă totuși nu este pe placul vostru, aceasta poate fi schimbată.

Avem pedale metalice, cu aderență bună, care promit rezistență în timp comparativ cu pedalele din plastic care nu au de obicei viață prea lungă. Frânele sunt pe disc de 160 mm, mecanice, suficient de bune pentru a opri bicicleta rapid chiar și la viteze mari. Suspensia este pe arc, însă reușește să amortizeze binișor denivelările din asfalt sau de pe drumurile ușor accidentate. Există și un selector rotativ pentru a schimba rigiditatea, însă personal nu am sesizat diferențe foarte mari.

Ținând cont de prețul acesteia, cred că avem parte de componente suficient de bune pentru o utilizare obișnuită. Și când spun utilizare obișnuită mă refer la folosirea bicicletei prin oraș.

Experienta in utilizare

Un lucru care mi-a plăcut foarte mult la această bicicletă este demarajul pe care îl are la pornirea de pe loc atunci când este folosită în modul complet electric. Acest fapt este dat de motorul de 750 W, amplasat în butucul roții din spate. Este un motor puternic, care face posibilă orice urcare. Am reușit să urc cam orice pantă, atât pe modul complet electric cât și asistat, fără prea mare efort.

Avem 3 moduri disponibile pe care le putem selecta folosind display-ul de pe ghidon. Mai exact, prin intermediul butoanelor plus/minus putem opta pentru utilizare în modul complet electric, asistat sau bicicletă clasică (motorul electric este dezactivat).

În modul complet electric bicicleta devine un moped, ceea ce înseamnă că nu mai trebuie să pedalăm deloc. În modul asistat (sunt 5 trepte pentru asistare), motorul pornește automat atunci când începeți să pedalați și se oprește atunci când nu mai pedalați.

Forța cu care motorul ajută la pedalat rămâne întotdeauna constantă și nu este direct proporțională cu viteza de pedalare. Așa cum am menționat, poate fi folosită foarte bine și ca bicicletă clasică, în cazul în care rămâne fără baterie sau dacă doriți să faceți puțină mișcare.

Conform specificațiilor, poate atinge o viteză maximă de 50 km/h, însă în modul asistat eu nu am reușit să obțin decât 45 km/h, cel puțin asta indica ecranul de pe ghidon.

Cu un acumulator de 15 Ah, DUOTTS C29 promite o autonomie de până la 40 kilometri atunci când este utilizată în modul complet electric. Eu am folosit-o în modul electric și cu o greutate de 80 kilograme am reușit să obțin o autonomie de până la 30-35 kilometri. A fost folosită în mare parte la viteză maximă, pentru că drumul mi-a permis acest lucru.

Probabil autonomia de 50 km dată de producător poate fi atinsă dacă este folosită într-un mod mai “eco”, adică cu accelerări mai puțin bruște și nu la viteză maximă. În modul asistat nu am reușit să testez dacă autonomia dată de producător poate fi atinsă, însă cel mai sigur pentru a ajunge la cei 100 kilometri promiși trebuie ales modul minim de asistare. Din punctul meu de vedere, autonomia este foarte bună ținând cont de mărimea bicicletei și puterea motorului.

Concluzie și disponibilitate

După ce am testat câteva biciclete electrice chinezești, pot spune că DUOTTS C29 este preferata mea pentru utilizarea de zi cu zi prin oraș. Are o construcție bună, îți oferă un sentiment de siguranță datorită roților mari dar și ghidonului destul de lat, iar experiența în utilizare a fost una foarte plăcută, chiar și folosită că bicicletă clasică.

Mi-ar fi plăcut să aibă controller-ul puțin mai mic sau mai bine ascuns, însă nu cred că acest lucru este chiar un minus. Motorul este suficient de puternic, raportat la dimensiunea bicicletei, iar autonomia este foarte bună, chiar dacă nu este cea dată de producător. Bateria poate fi scoasă și ținută în casă pe timpul iernii iar în cazul în care o parcați poate fi blocată cu ajutorul unei chei. Per total este o bicicletă electrică cu componente decente, care nu necesită alte investiții.

Eu am achiziționat-o de pe site-ul Geekbuying.com, acolo unde dacă folosiți cuponul de reducere o puteți achiziționa cu cel mai bun preț ($817 folosind cuponul de reducere ). Livrarea se face prin curier rapid (în cazul meu a venit prin UPS), incluse fiind toate taxele.

DISTRIBUIE
Adaugă un comentariu

11 comentarii
  • Salut. Ma uit la o bicicleta chiar acum. Nu stiu cum sa-mi aleg marimea cadrului, iar voucherul zice ca e expirat. Ma poti ajuta?

  • Foarte bună bicla. Sunt la prima bicicletă electrică și îți mulțumesc pentru recomandare. La mine e terenul cam accidentat și cu multe dealuri și vreo 40 de kilometri nu am probleme cu ea. După aceea, începe să-i mai scadă din putere și o pun la încărcat. Așadar, o încarc la fiecare 40 – 50 km parcurși. Mai mult în modul asistat o utilizez, cam la treapta a treia la dealuri mai mari și la a cincea pe drum drept. Am limitat-o din setări la maxim 25 de km pe oră. Dacă se gândește cineva dacă se poate așa ceva, da, se poate. Timpul de încărcare cred că e vreo 8 ore. Eu când am pus-o la încărcat a doua oară avea, estimez eu, la vreo 30% baterie și i-a luat 7 ore până s-a încărcat complet.

    • Cu plăcere! Chiar voiam să îți dau mail sa te întreb cum este dar m-am luat cu altele și am uitat. Mă bucur sa aud că ești mulțumit. Sa te bucuri de ea mulți kilometri fara probleme.

    • Așa să fie! Mă uitam astăzi mai cu atenție că la mine au uitat să deseneze marcajul acela de pe ghidon. Eu am măsurat cu ruleta care-i mijlocul. Tot ca în pozele tale l-am pus.

    • Salut, cum ai limitat-o la 25 km /h, ce setări ai făcut?, a mea era limitată și mi-a delimitat-o cineva, de atunci nu mai merge în modul full electric, doar asistat, mulțumesc

Despre blog

Cumpărături din China, oferte și recenzii. Acestea sunt de obicei subiectele pe care le veți găsi pe blogul meu. Scriu des despre aspiratoare robot și verticale, gadgeturi pe care le consider interesante precum și vehicule electrice (în general trotinete și biciclete electrice).

Newsletter

Make sure to subscribe to our newsletter and be the first to know the news.