Cu toate că AliExpress oprește la sursă TVA-ul pentru toate comenzile până în 150 euro, se pare că poșta română te taxează cu 9 lei dacă pachetul tău a fost trimis direct din China, fără a mai trece printr-o țară din Europa. Chiar dacă 99% dintre comenzile pe care le-am făcut pe AliExpress în ultimele luni au ajuns la poșta de cartier, fără să mai fiu nevoit să plătesc alte taxe suplimentare, zilele trecute am avut surpriza să primesc SMS de la poșta cu un aviz prin intermediul căruia eram anunțat că va trebui să plătesc 9 lei, tarif prezentare vamă – CNPR.
Inițial am crezut că este vorba de TVA, însă știind că acesta a fost oprit la sursă de AliExpress, iar valoarea totală a produsului nu depășea $2, clar nu avea cum să fie TVA-ul, așadar,am fost curios să aflu despre ce este vorba. M-am prezentat la oficiul poștal să ridic pachetul dar nu mi s-a explicat cu exactitate ce reprezintă taxa respectivă. Probabil nici ei nu știu.
Singurul lucru pe care mi l-au spus este că pachetul respectiv avea număr de urmărire “de China” și de aceea s-a adăugat acea taxă de prezentare. Totuși, pachetul a fost ridicat de la oficiul poștal “de cartier”, nu de la cel cu asistență vamală, deci nu au făcut nimic special în procesarea acestuia. În aceeași zi am ridicat și un pachet care a trecut prin Ungaria (cele cu tracking care se termină în HU), iar pentru acela nu am plătit taxa de prezentare.
Deși pare a fi o taxă abuzivă, care nu are justificare, nu prea avem variante, prin urmare, trebuie să o plătim. Bine măcar că foarte multe magazine din AliExpress trimit pachetele folosind poșta maghiară sau olandeză.
2 colete de pe Ali, valoare peste 100$ , amândouă apar ca livrate de poșta română și ridicate de mine.Eu nu am primit nimic nici SMS nici înștiințare scrisă la cutia poștală.La oficiul poștal de cartier nu au primit nimic,am fost la ei . Trimiterile sunt simple ( că chinezul s-a zgârcit,iar altă modalitate de livrare nu a avut, că aș ales-o.Deschis disputele dar el se apără arătând poze de ecran de pe 17 track în care se arată că s-au ridicat coletele .Ciudat că primul apare ridicat sâmbătă la 8 dimineață,iar oficiile poștei nu lucrează atunci!?.AM665607343CN.Ce naiba să fac, mai mult că sigur că cineva de la poștă le-a luat și a semnat de primire.
Comand saptamanal ceva de pe aliexpress. 2 dintre coloete au ajuns la Teapa Nationala. In amblele cazuri a durat foarte mult si au trimise cu economy / fara tracking individual. Pentru ca fiecare era sub 4 usd am preferat sa le las lor sa se spele pe cap cu ele. Sunt sigur ca nu le pot face pur si simplu “pierdute” si au o gramada de hartogaraie de completat asa ca asta este felul meu de a ma razbuna pe incompetentii aia.
in jurul datei 1Ianuarie 2024 Fan Courier, a preluat “afacerea” cu colete externe (Ali Expres). De ce la Fan courier nu platesc acest lucru (vine direct din China) iar la Poasta Romana platesc (mai nou 12 lei)?
Salut
Am si eu un colet din china si nu stiu unde e? La posta imi spun ca nu au primit nimic. AM086069590CN
Același “fenomen” bizar l-am experimentat și eu, cu un colet din Marea Britanie, angajații Poștei Române nu au explicații! Penibil!
Așa aștept și eu de o lună un colet de pe AliExpress care trece prin Ungaria…Valoarea este de 10$ .. Oare mai primesc coletul? O săptămână a stat la unguri…
Nu inteleg de ce trebuie achitate alte taxe din moment ce am achitat odata vanzatorului taxa de transport si TVA-ul??!Ce taxe de introducere in sistem doar angajatulul acela nu face si el parte din sistem??!Ce munca depusa de angajatul postei din moment ce posta si-a perceput o parte din taxa de transport??!Pare o hotie tipic romaneasca pentru a salva din faliment o institutie care mai devreme sau mai tarziu va avea aceiasi soarta…!
Bună seara!
Din păcate mulți dintre noi nu cunoaștem legislația în România și Uniunea Europeană.
In anul 2021 a fost stabilit de catre Uniunea Europeană că tot ce vine din afara spațiului Uniunii,sa se perceapă TVA și unde este cazul și Taxa Vamală,este cazul și coletelor din Marea Britanie(nu mai fac parte din UE)
TVA se plătește pentru trimiterile cu valoare a produselor de la 0.1€ pana la 150€,dar in cazul in care expeditorul va taxat TVA și a declarat pe platforma internațională acest lucru,nu mai plătiți TVA,se atribuie un cod(IOSS se numește),da se plătesc cei 9.7 Ron ,dar reprezintă munca depusa de angajatul postei,cel care introduce in sistemul de calcul al Autorități Vamale coletul dumneavoastră,v am explicat mai pe înțelesul tuturor.In cazul in care expeditorul nu declară că va oprit TVA,se va percepe și TVA ul,pe baza facturii emise de către Poștă Română vă puteți recupera acel TVA.Daca facem cumpărături pe AliExpress și primim un AWB cu CN sau NL la final,se plătesc cei 9,7 Ron și TVA daca este cazul.
Mai este o situație,la cumpărături mai mari de 150 € și aici mă refer doar la valoarea produselor,chiar dacă aveți TVA ul platit și vi sa atribuit și acel Nr.IOSS,acesta devine nul și se mai taxează încă o dată TVA,dar și Taxa Vamală dacă produsul respectiv se încadrează la acest lucru conform codului tarifar.Da,se pare că cele care au AWB cu HU la final sunt deja vămuite in Ungaria și vin fara taxe,asta tine de parteneriatul semnat între Ungaria și China.
Pentru mai multe informații puteți intra pe saitul Autorității Vamale și să vă informați despre taxe și când nu se plătesc taxe(TVA sau Taxa Vamală).
Ideea este că pe aceasta temă este foarte mult de discutat și explicat.
Pentru mai multe detalii puteți să întrebați și va răspund cu plăcere daca știu.
Bați câmpii. La posta de cartier plătești taxa de prezentare care nu are nicio logică. Această taxă se plătea la punctul vamul, acolo unde era si un oficiu poștal. Nu avea niciun sens nici măcar acolo pentru că oficiul poștal nu făcea nimic.
Taxa de prezentare nu este nici TVA dar nici taxă de vamă. Este o taxă impusă de poștă care înainte era percepută la punctul comun de vamă. Adică cei de la poștă îl desfăceau iar pentru asta luau 9 lei (acum 12) și mai pe urmă îl pasa la vameș unde, dacă valoarea din hartii era mai mare de 10 euro, îți aplica TVA-ul iar dacă depășea 150 euro îți lua și o taxă vamală.
Am observat ca doar coletele trimise prin “China post ordinary small packet plus” percep taxa de 9.7 lei, am comadat mai multe chestii si doar pachetul cu china post a venit la posta cu plata, restul de 5-6 colete au fost livrate cu fan curier international la domiciliu. Asadar, renuntati la serviciul de transport “china post”.
Si eu am platit 9.7lei tariful CNPR dar si TVA de 4 lei pentru o carte venita din UK.
In urma cu 2 saptamani tot pentru o carte venita din UK nu am platit nimic, postasul mi-a adus-o acasa
Ce sa mai intelegi ???
Cum le platisem deja ce mai puteam face…….
Si eu am platit la fel azi. Cum se poate evita in sensul sa aranjezi cu seller cum.sa trimita ?
Trebuia că tracking number-ul sa fie fara CN la urmă.
Am primit un colet din china in valoare de 1,72 $ tva 0lei cu data postei30.03.2023 si am platit tarif cnpr 9 lei, de ce ?????????
Salutare!
Am facut recent o comanda pe Aliexpress de pe contul personal dar am solicitat Sellerului si am primit pe email factura pe firma.
A ajuns ieri coletul la Posta si nu am avut nimic de platit, desi ma asteptam sa platesc TVA, sa obtin DVI etc dar nimic.
Am verificat la vames si zice ca apare ca expeditie intracomunitara, ca totul e ok, taxele sunt platite deja si ca vamuirea s-a facut in Ungaria si ca probabil ca este pe persoana fizica. I-am explicat ca am factura emisa pe firma si ca vine din China. Dar zice ca nu are cum sa ma ajute pentru ca marfa apare ca vine dintr-un depozit intracomunitar si ca totul este in regula.
Ma gandesc ca asa este procedura cu colectarea tva direct de Aliexpress si trece printr-un depozit din Ungaria (ECSC Ltd.?) ca sa nu platim aici din nou tva, nu stiu ce sa zic si nimeni nu imi zice nimic concret.
Nici contabila nu a raspuns inca:)
Doresc sa stiu cui ma pot adresa si sa aflu daca intr-adevar totul este in regula si ca taxele sunt platite (ca persoana juridica) si sa ma asigur ca pot inregistra legal in contabilitate marfa doar cu factura de la Seller, pentru ca DVI sau alte documente vamale nu am prmit, ci doar am coletul.
Orice sfat este binevenit.
Va multumesc!
Unele comenzi vin prin depozitele aflate pe teritoriul intracomunitar. Astfel că se aplică peste datele poștale emise de expeditorul original un alt autocolant cu datele expeditorului terț din Ungaria sau Olanda (Hu, NL). Pratic te scuteste de taxa de prezentare care in fapt nu reprezintă nici TVA nici o altă taxă vamală, aceasta reprezentând o taxă a unui serviciu neefectuat decătre lucrătorul din oficiu poștal și care în mod normal se execută la on oficiu vamal + poștă.
Acelasi lucru am
Patit si eu, un cacat de cablu de 5$ am
Dat taxa de prost LVC ( tarif de prezentare la vama) 9,7 ron taxa pe hotie adaugata, glumeam de multe ori ca o sa fim taxati cand trecem strada, posibil ca in curand sa devina si asta o reLitate dupa taxa le ploaie si soare…
Niște idioți, eram convins că am plătit toate taxele, ca de fiecare dată până acum, dar minune: a mai apărut una…
Da și eu am pățit la fel pentru fiecare pachet chiar dacă este de 2 € trebuie să plătești 9,7 RON. Nu înțeleg de ce și ce trebuie făcut ca să nu mai plătim acea taxă.
Reglementarile interne ale Postei Romane prevad ca taxa de 9 lei reprezinta “Prezentarea in vama”, si se plateste numai daca Posta incaseaza de la destinatar in numele statului roman fie TVA, fie taxe vamale sau alte obligatii (comisionul lor). In situatia in care destinatarul nu are de platit nici TVA, nici taxe vamale, aceasta taxa nu trebuie perceputa. Am reclamat aceasta taxare abuziva atat la Posta Romana, cat si la ANARC si ANPC. Posta Romana a dat constant vina pe vanzator, ignorand faptul ca nu am avut de plata TVA. ANARC si ANPC acopera Posta, sustinand ca verificarea coletelor genereaza costuri, dar nu exista nici o reglementare legala care sa prevada taxarea in plus a coletelor pentru care livrarea a fost deja platita. Va recomand tuturor sa reclamati Posta Romana pentru taxarea abuziva la ANPC, si eventual sa intentam un proces.
Sunt in aceiasi situatie. Trebuie sa reclamam, daca noi tacem si inghitem, ei ne vor taxa cu nesimtire mereu aceste taxe nejustificate. Sustin ideea de a face reclamatii, toti, si la posta romana, si la Aliexpress. INTOTDEAUNA singurul care te jecmaneste cel mai mult, si de multe ori fara nici un sens, sunt institutiile romane! Am comandat produse cu TVA-ul in pret cu toate cele, insa HOTII de romani imi mai cer bani,,, ex; m-a costat un produs cu transport cu tot, 21 lei, iar posta mi-a cerut inca 9,7 lei taxe,,, este CLAR un abuz!
Sunt de acord, sa-i dam in judecata. Noi platim atat transport cat si TVA in china, de ce se mai percepe inca o taxa? Daca se stabileste ceva, va rog contactati-ma?
Am primit colet de 2 ori din Canada de la sora mea si am platit si eu tarif CNPR 9 lei!
Pana acum nu a fost asa ceva dar acuma da!
asta as vreau sa stiu si eu cum e procedura
Tocmai am facut reclamatie la Posta Romana pentru percepere abuziva a tarifului de prezenatare in vama de 9,70 lei. Apoi voi reclama la ANPC. Posta Romana, respectiv un reprezentant al lor pot sa indeplineasca formalitati vamale in numele unei persoane fizice, doar pe baza de imputernicire. In lipsa acesteia, au actionat de la sine putere, abuziv, impunand cu de-a sila un tarif pentru un serviciu fictiv sau nesolicitat. Mai mult, au procesat si date personale fara acordul persoanei in cauza. Faptul ca au actionat abuziv reiese chiar de pe situl lor, unde, in josul paginii relateaza cum te poti dezabona de la serviciile lor de reprezentare vama prestate by default: “Poșta RomânăServicii destinatari TVA și Modificări Vamale
Servicii destinatari > TVA și Modificări Vamale
+ –
1. De ce trebuie să plătesc TVA, dacă am comandat un produs cu o valoare foarte mică, de 1-2 USD?
R: Uniunea Europeană a implementat noi reguli de TVA pentru comerțul online, astfel că, începând cu data de 1 iulie 2021, toate bunurile importate din afara Uniunii Europene sunt supuse TVA. Excepție fac bunurile fără caracter comercial expediate de la o persoană fizică către altă persoană fizică, având o valoare de până la 45 EUR.
2. Trebuie să depun declarație vamală pentru orice bun comandat din afara Uniunii Europene?
R: Da. Toate trimiterile poștale cu valoare redusă, care intră pe teritoriul vamal al UE, inclusiv cele fără valoare comercială, trebuie să fie supuse unei declarații vamale electronice cu set redus de date (DVSRD-H7) cu excepția bunurilor supuse accizelor sau restricțiilor, folosirea formularului poștal CN22/CN23 ca declarație vamală nemaifiind posibilă după această dată.
Bunurile supuse accizelor sau restrictiilor, precum si cele cu o valoare mai mare de 1000 EUR necesita depunerea unei declaratii vamale electronice cu set complet de date (H1) in sistemul informatic vamal RCDPS.
De asemenea, la nivelul Uniunii Europene au fost introduse noi cerințe vamale în materie de securitate și siguranță. Astfel, începând cu data de 1 octombrie 2021, toate trimiterile poștale sosite pe cale aeriană vor fi supuse unei analize vamale risc, pe baza declarațiilor sumare de intrare (ENS), depuse de operatorii poștali din țările de destinație.
3. Ce înseamnă bunuri fără valoare comercială?
R: Conform reglementărilor vamale în vigoare, nu sunt de natură comercială coletele care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:
– prezintă un caracter ocazional;
– conţin bunuri destinate exclusiv uzului personal al destinatarului şi al familiei sale;
– conţin bunuri care, prin natura sau cantitatea lor nu sunt destinate comercializării;
– sunt trimise de expeditor către destinatar fără nicio obligaţie de plată.
Atragem atenția asupra faptului că în cazul cumpărăturilor efectuate online (ex. Ebay, Amazon), expeditorul este, de cele mai multe ori, o persoană fizică, dar trimiterile poștale (îndeosebi trimiterile, format pachet mic) conțin bunuri de natură comercială (expediate către destinatar, cu obligație de plată). În consecință, este imposibil să se diferențieze trimiterile comerciale de cele necomerciale, în momentul prelucrării automatizate a trimiterilor poștale cu valoare redusă la nivelul Biroului de Schimb Internațional București, existând riscul neplății datoriei vamale la bugetul de stat. Pentru aceste considerente, trimiterile cu valoare redusă sunt tratate de Poșta Română ca trimiteri de tip e-commerce, purtătoare de TVA, cu excepția celor care au marcajul “gift” prezent în mesajele standard electronice (ITMATT), la câmpul “Nature of goods”.
4. De ce se aplică în mod automat cota de TVA de 19% pentru toate trimiterile?
R: Începând cu data de 1 octombrie 2021, CN Poșta Română utilizează mecanismul special prevăzut pentru operatorii poștali, pentru declararea și plata TVA la import, pentru bunurile cu valoare redusă (sub 150 euro), introdus în codul fiscal prin Ordonanța de Urgență nr. 59/2021. În temeiul acestuia, este permisă utilizarea sistematică a cotei standard de TVA (19%), pentru a facilita procesul de declarare la vamă de către C.N. Poșta Română, în calitate de reprezentant al destinatarilor. Cursurile de schimb valabile sunt cele din prima zi lucrătoare a lunii octombrie, aplicate de la data de 1 ianuarie a anului următor. Rotunjirea cuantumului TVA la import se face la leu, prin majorare, când fracţiunea este egală sau mai mare de 50 de bani, şi prin reducere, când fracţiunea este mai mică decât 50 de bani.
Potrivit Codului Fiscal al României, baza de impozitare TVA la import este constituită din valoarea în vamă a bunurilor, respectiv prețul plătit sau plătibil pentru bunurile importate, la care se adaugă, costul transportului și al asigurării. Conform reglementărilor vamale comunitare în vigoare, în cazul mărfurilor expediate prin poștă, taxele poștale achitate până la locul de destinație se includ în valoarea – în vamă a acestor mărfuri.
5. De ce trebuie achitată taxa de 9,70 lei, chiar dacă nu se achită (din nou) TVA?
R: Taxa de prezentare la vamă în cuantum de 9,70 Lei, prevăzută în reglementările poștale internaționale (Convenția Uniunii Poștale Universale), este percepută de C.N. Poșta Română S.A. pentru prelucrarea vamală a trimiterilor poștale cu valoare redusă, inclusiv cele fără valoare comercială sau cu TVA achitată la sursă. Așa cum menționam și mai sus, declarația vamală electronică pentru orice bun comandat din afara Uniunii Europene este obligatorie.
6. Cum s-a pregătit Poșta Română pentru aceste schimbări? Ce înseamnă acele mesaje ITMATT?
R: Pentru alinierea la cerințele vamale și fiscale la nivel european, Poșta Română, la fel ca și restul operatorilor poștali desemnați la nivel european, și-a dezvoltat o soluție automată de procesare a datelor electronice referitoare la trimiterile poștale; întârzierea în integrarea acesteia cu vama s-a datorat exclusiv nefinalizării la timp a aplicației system-to-system, a autorității vamale.
Începând cu data de 1 iulie 2021, asemenea tuturor operatorilor poștali europeni, C.N. Poșta Română S.A. procesează automatizat trimiterile poștale cu valoare redusă, la nivelul Biroului de Schimb Internațional București, pe baza informațiilor standard, electronice, primite în avans de la operatorii poștali externi (mesaje ITMATT). Acestea conțin toate informațiile necesare (date despre expeditor, destinatar, descrierea și valoarea bunurilor, codul HS, costul transportului și/ sau asigurării, moneda în care s-a efectuat plata, numărul IOSS – dacă e cazul, etc.) efectuării declarațiilor vamale cu set redus de date (DVSRD-H7), a analizei de risc vamale, în scopul securității și siguranței, precum și pentru stabilirea cuantumului TVA la import. Pentru aceasta, operatorii poștali au încheiat Acorduri Internaționale privind Schimbul Electronic de Date în Scopuri Vamale.
Recomandăm clienților care primesc trimiteri poștale din afara UE să verifice cu expeditorul (comerciantul online) ca acesta să completeze corespunzător documentația vamală electronică, pentru fiecare trimitere poștală în parte.
De asemenea, atragem atenția asupra faptului că trimiterile poștale care nu sunt însoțite de documentația vamală electronică (ITMATT) sau de formularele poștale în format fizic CN22/CN23, atașate la trimitere și completate corect și complet, vor fi returnate la expeditor.
7. Ce înseamnă trimiteri IOSS și cum sunt ele prelucrate?
R: Trimiterile poștale sosite la import, în regim IOSS, sunt acele trimiteri pentru care TVA a fost achitat la sursă, în momentul achiziționării produsului. Aceste trimiteri beneficiază de scutire de TVA, întrucât vânzătorul este responsabil de colectarea TVA de la consumatorii din UE. Conform procedurilor vamale, acestea trebuie declarate la vamă, în vederea punerii în libera circulație în sistemul informatic vamal, respectiv pe baza declarației vamale electronice cu set redus de date (DVSRD sau H7).
Numărul IOSS trebuie menționat în declarația vamală și verificat automat în sistemul informatic. În situația în care numărul IOSS este valid, se consideră că TVA a fost plătită la momentul efectuării comenzii, iar la data punerii în liberă circulație se aplică scutirea de TVA. În cazul în care numărul IOSS nu este valid sau nu este furnizat, scutirea de TVA nu poate fi acordată și, în consecință, TVA va fi percepută la import.
Trimiterile poștale sosite la import în regim IOSS sunt identificate de Poșta Română exclusiv după nr. IOSS prezent în mesajele standard electronice (ITMATT), la câmpul “Sender – Id reference”. În absența informației electronice referitoare la nr. IOSS transmisă de operatorul de origine, trimiterile respective sunt procesate ca trimiteri purtătoare de TVA. Acesta este modul de lucru agreat la nivel internațional între operatorii poștali desemnați, ținând cont de necesitatea asigurării securității informațiilor legate de IOSS și prevenirea tentativelor de fraudă.
Mesajele standard, electronice, prevăzute în legislația internațională sunt singurul canal securizat pentru transmiterea între operatorii poștali a informațiilor referitoare la tranzacțiile efectuate în regim IOSS de către vânzătorii online, respectiv comunicarea numărului IOSS (strict confidențial). Orice altă modalitate de comunicare a acestui număr IOSS (ex. e-mail, pe buletinul de expediție (pe trimitere) cu scopuri vamale, nu este recunoscută din punct de vedere poștal la nivel internațional, nerespectând condițiile de confidențialitate a datelor și neputând fi integrată în mod legal, în fluxul operațional poștal.
În cazul în care vi s-a solicitat de către Poșta Română să plătiți TVA la import, iar dvs. așteptați o trimitere poștală fără TVA (tip IOSS), care nu a ajuns la subunitatea vamală cu asistența vamală, în vederea efectuării formalităților vamale la import, vă rugăm să contactați vânzătorul online pentru clarificări. Posibile cauze:
Vânzătorul online sau operatorul poștal de origine nu a inclus TVA în prețul de vânzare;
Vânzătorul online sau operatorul de origine nu a transmis către Poșta Română numărul IOSS în mesajele standard, electronice, tip ITMATT, respectiv nu a declarat tranzacția în regim IOSS.
În aceste situații vă puteți adresa vânzătorului online pentru recuperarea TVA. Documentele solicitate pentru rambursare sunt următoarele:
– Copie a facturii eliberată de Poșta Română, pentru sumele achitate la ridicarea trimiterii (cu nr. de tracking și cuantumul TVA achitat).
– Copie a AWB-lui de trimitere.
8. De ce sunt, în continuare, întârzieri la prelucrarea trimiterilor poștale?
R: Pot apărea întârzieri în efectuarea formalităților vamale la import, în cazul trimiterilor poștale cu valoare redusă, cauzate de faptul că expeditorii (comercianții online) nu furnizează poștelor de destinație documentația electronică corespunzatoare pentru declararea la vamă a trimiterilor poștale (informații electronice lipsă sau incomplete). Poșta Română trebuie să se conformeze cerințelor vamale în vigoare, privind efectuarea analizei de risc la intrare și declararea la vamă.
Recomandăm clienților să se asigure că bunurile expediate nu sunt considerate interzise/restricționate la importul în România. În cazul acestor bunuri, este posibil ca autoritatea vamală să solicite informații/documente suplimentare și depunerea unei declarații vamale electronice cu set complet de date (H1) în sistemul informatic vamal RCDPS sau să dispună reținerea bunurilor în vederea confiscării.
Conform reglementărilor vamale la nivel național, persoanele fizice pot introduce în țară bunuri fără caracter comercial în limitele și în condițiile prevăzute de lege. Calificarea produselor ca fiind pentru uz personal sau obiectul unei operațiuni economice se realizează de către autoritatea vamală, la momentul efectuării operațiunilor de vămuire, pe baza valorilor, cantităţilor acestora și a frecvenței coletelor primite de către destinatari.
Totodată, este interzisă introducerea în România a mărfurilor care aduc atingere unui drept de proprietate intelectuală (mărfuri contrafăcute sau mărfuri pirat), și care, prin cantitatea ori natura lor sugerează că sunt introduse în scop comercial. Totodată, este interzis importul anumitor categorii de bunuri sau materiale al căror transport prin poștă este interzis sau restricționat, precum armele de foc reale sau imitație și părți ale acestora, explozivi şi muniție, rămășițe umane, materiale pornografice, animalele vii, droguri sau materialele inflamabile/toxice etc.
Tentativa de import pe cale poștală a acestor bunuri se soldează cu reținerea trimiterii poștale de către organele vamale și poate atrage răspunderea penală, fiind sancționată potrivit legii. Lista completă cu obiectele interzise sau admise condiționat la importul în România, se regăsește pe site-ul C.N Poșta Română http://www.posta-romana.ro.
9. De ce, în cazul unor trimiteri, trebuie achitată taxa de 22 de lei și nu cea de 9,70 lei?
R: Trimiterile poștale cu valoare redusă selectate de autoritatea vamală, la analiza de risc presupun formalități vamale suplimentare (avizare destinatar, solicitare documentație vamală suplimentară) și implicit costuri suplimentare ale operațiunii, întrucât astfel de situații nu presupun prelucrare automatizată a datelor, ci prelucrare manuală, bucată cu bucată. În aceste situații se va aplica tariful de comisionariat vamal, în cuantum de 22 lei/trimitere.
10. Pot achita TVA și alte taxe cu cardul bancar, la oficiul poștal?
Plata taxelor de import şi a altor taxe (TVA) se poate efectua în principal, în numerar, dar și cu card bancar la oficiile poștale cu asistență vamală, în care au fost deja instalate terminale POS (ale autorității vamale), cu eliberarea chitanței vamale.
11. Pot sa declar eu insumi bunurile cu valoare redusa primite prin trimiterile postale sau sa numesc un alt reprezentant decat Posta Romana in fata autoritatilor vamale?
Da. In cazul in care nu doriti ca Posta Romana sa efectueze declaratia vamala cu set redus de date DVSRD-H7 in cazul trimiterii postale sosita pe numele Dumneavoastra, puteti sa declarati bunurile in persoana la autoritatea vamala sau sa numiti un alt reprezentant vamal decat Posta Romana.
Informatii suplimentare privind DVSRD-H7 precum si lista reprezentantilor acreditati sa functioneze in calitate de comisionari vamali pe langa birourile vamale din toata tara se regasesc pe site-ul D.G.V.-A.N.A.F. http://www.customs.ro.
In cazul in care nu doriti ca Posta Romana sa efectueze declararea trimiterilor postale cu valoare redusa care urmeaza sa soseasca pe numele Dvs., va rugam sa efectuati o solicitare scrisa la adresa de e-mail: declaranti.vamali@posta-romana.ro, cu urmatorul continut:
Nume si prenume destinatar
Adresa destinatar inscrisa pe trimitere
Precizez ca nu doresc sa fiu reprezentat de Posta Romana pentru efectuarea declaratiei vamale cu set redus de date DVSRD-H7 pentru punerea in libera circulatie a trimiterilor postale cu valoare redusa
Dupa inregistrarea solicitarii, toate trimiterile postale care vor sosi in viitor pe numele Dvs. vor fi indrumate catre subunitatea postala cu asistenta vamala unde va revine sarcina sa declarati bunurile in sistemul informatic vamal, in persoana sau printr-un reprezentant vamal, altul decat Posta Romana.”
Salut Madalin, ai putea sa ne spui, te rog, cum ai facut cererea ptr returnarea celor 9 RON?
Ai facut-o prin bot-ul Eva (Help center -> Online Service Chat now)? Mai exact um te-ai adresat pe limba ei? Eu nu am gasit nici o optiune pt returnarea taxelor.
Madalin,
cine ti-a returnat cei 9 lei; posta sau Aliexpress?
AliExpress.
Am comandat din neatentie un produs cu livrare prin posta chineza. TVA 0 taxa de prezentare posta romana 9 lei. Am deschis disputa pe AE, sa vedem daca obtin ceva.
Mie mi-au returnat cei 9 lei.
Chiar astazi am gasit bilet in cutia postala de la oficiul postal si am fost sa ridic coletul. Totul este OK. Multumesc pentru asistenta!
Salutari! Am comandat pentru prima data ceva piese de pe Aliexpress. In china se pare ca au fost grupate comenzile si au ajuns in Ungaria unde am putut verifica tracking numberul. Ultimul mesaj de pe posta.hu este “LA021288344HU
Unsuccessful item delivery attempt2022.04.13. | 15:00|” . Astia au gresit de au trimis in Ungaria sau urmeaza sa fie expediat catre Romania in curand ?
Salutare,
Pachetul tau este deja în Romania.
Programat pentru predare incepand cu aceasta data – Oficiul Postal Bucuresti 51
Program de functionare – Oficiul Postal Bucuresti 51:
L-V: 08:00-19:30
Aceeași experiență am avut-o și eu, coincidența e că posta vamala e lângă posta de cartier, așa că am intrat sa întreb de taxă. Mi-au spus că dacă vreau sa nu plătesc trebuie sa am un reprezentat vamal privat, iar birourile lor sunt undeva la ieșire din oraș, bla bla bla, practic m-au trimis la căutat cai verzi pe pereți. Nu mai merita cumpărat de pe AliExpress decât cu livrare prin HU.
Eu adaug produsele in cos si le platesc toate odata. Nu stiu daca e obligatoriu, dar asa mi-a grupat Aliexpress-ul comenzile fara sa fac altceva. Ma gandesc ca le apare si lor ceva la posta sa astepte daca un vanzator nu expediaza mai tarziu.
In ultima vreme primesc de la aliexpress tracking de genul:
UA591511412HU
Stiti cum se pot urmari? Posta noastra nu le gaseste si de multe ori nu ajung la mine.
Nu pot fi urmarite in Ro.
Exista o aplicatie pe Android 1track…Aceasta “reuseste” sa urmareasca coletele cu UAxxxHU si LAxxxHU pana la intrarea in Roamania…O folosesc de foarte mult timp …
Nu prea inteleg cum functioneaza treaba cu grupatul. Am tot dat comenzi in zile diferite dar apropiate, sau mai multe in aceiasi zi si nu mi s-a grupat niciodata. Iar la posta, daca pachetul are tracking nr, e clar ca voi plati 9 lei.
Doar dacă are tracking number care se termină în CN.
Recomand sa cumparati 3-4 produse deodata de la cumparatori diferiti de pe Aliexpress. Coletele se pun in aceasi punga si vin prin Ungaria si nu se mai plateste nimic la posta. Eu am facut de doua ori asa si a mers. Plus ca ajung intr-o luna.
eu am facut asta si mi-au venit separat si am platit 9 lei la fiecare produs …
Salut,
Am facut o comanda la Bg si imi apare un tracking nr de genul: “LD27xxxx684BE”.
Nu il gasesc pe “17track”, imi apare doar ca a plecat pe info la comanda in site-ul Bg.
Apare: “Ship from CN via Priority Direct Mail”.
Sau nu trebuie sa imi mai bat capul cautand pe alt site de tracking in afara de ce ofera Bg, la Tracking Information?
Zice ca este in tranzit si vine pe 08 apr. Ar fi cam o luna de la comanda, e normal ca timp?
Daca nu sunt acasa il pot aduce peste 2 zile, in ideea in care chiar se respecta data estimata de ei?
Vine acasa pachetul sau la posta (cu plata Priority Direct Mail)?
Am inteles de pe site-ul tau ca vine curierul acasa cu “Priority Direct Mail”.
Merci,
Posta Belgiana. Curier doar pentru pachetele peste $50.
Pare ca nu. De asta am zis ca măgăria e a Postei Romane. Noroc ca Aliexpress s a prins și în 99% din cazuri dacă ai livrare Aliexprss coletele nu mai sunt trimise prin posta chineza via posta romana. Eu am primit doar una din ultimele 10-12 comenzi cu posta chineza, taxa 9 lei, am avut și o comanda de aproape 100 lei, restul prin posta maghiara. Apropo, la Budapesta se schimba tracking number, adică se lipește o alta eticheta cu nr de Ungaria. Expeditorul este ECSC Ltd din Budapesta.
In acest caz s-a facut prezentarea in vama intr-o alta tara din UE si la noi ajunge un colet care deja are liber la intrare.
Ok, dar acea tara europeana nu are si ea “Taxa de prezentare la vamă în cuantum de 9 Lei, prevăzută în reglementările poștale internaționale (Convenția Uniunii Poștale Universale)”? 😀
Dar in alta parte scrie ce mi-au spus mie in ianuarie referitor la aceasta taxa. https://www.posta-romana.ro/a1488/servicii-destinatari/informatii-utile/intrebari-frecvente/tva-si-modificari-vamale.html
5. De ce trebuie achitată taxa de 9 lei, chiar dacă nu se achită (din nou) TVA?
R: Taxa de prezentare la vamă în cuantum de 9 Lei, prevăzută în reglementările poștale internaționale (Convenția Uniunii Poștale Universale), este percepută de C.N. Poșta Română S.A. pentru prelucrarea vamală a trimiterilor poștale cu valoare redusă, inclusiv cele fără valoare comercială sau cu TVA achitată la sursă. Așa cum menționam și mai sus, declarația vamală electronică pentru orice bun comandat din afara Uniunii Europene este obligatorie.
Si daca tranziteaza o tara din Europa se considera ca vine din Europa? 😀
Desi mai nou vad pe site-ul postei romane ca ar trebuie perceput acest tarif doar daca se incaseaza TVA/taxe vamale: https://www.posta-romana.ro/a327/tarife/colete/in-afara-romaniei/colete-internationale.html
Tariful de prezentare a trimiterilor la organele vamale se percepe persoanelor fizice şi juridice numai în situaţia în care se încasează taxe vamale sau orice alte obligaţii de aceeaşi natură (TVA, accize etc):
a ) al unei trimiteri prezentate: nu se percepe;
b ) al unei trimiteri sosite: 9,00 lei.
În cazul trimiterilor poştale purtătoare de taxe vamale sau orice alte obligaţii de aceeaşi natură (TVA, accize) ale căror formalităţi vamale la import au fost efectuate de către C.N Poşta Română S.A (serviciul de Comisionariat vamal), în locul taxei de prezentare la vamă se percepe Tariful de Comisionariat Vamal.
Em am patit asa cu un colet in ianuarie. Le-a scris celor de la Aliexpress si am primit banii inapoi asta si pentru ca vanzatorul, desi l-am rugat sa nu trimita cu posta chineza, exact asta a facut. Daca urmariti coletele venite prin Ungaria, Belgia, Olanda, Germania, toate trebuie sa treaca prin vama si sa primeasca liber de trecere, indiferent ca TVA-ul a fost retinut. Din pacate doar Posta Romana practica aceata magarie de a percepe un tarif suplimetar.
Exact asta am facut eu acum. Sunt curios daca imi returneaza 9 lei sau TVA-ul platit.
Nu, comenzi separate plătite in același timp… Deci sa ma aștept ca toate comenzile plătite in același timp sa fie grupate, nice așa!
Da, in cazul meu asa s-a intamplat.
E garantat oare ca se repeta gruparea asta de produse și la alte comenzi viitoare? Sau care o fi mecanismul?
Comenzi identice? Sau in general? Mie mi-au grupat cam toate comenzile, daca au fost facute la 1-2 zile distanta.
Mie îmi pare avantajos cum aliexpressul reușește sa grupeze comenzi de la mai mulți vânzători intr-un singur pachet care pleacă din Ungaria spre România. Când desfaci pachetul vezi toate produsele cu ambalajele de colet trimise din China. Așa nu am Mai plătit nicio taxa la posta romană.
Asta zic si eu. Foarte tare chestia asta. Nici daca vin separat nu platesti, atata timp cat nu au tracking number de China.
Taxa de smecherie asa ii zic eu…si o cer pentru ca sunt nesimțiți.
Daca te uiti pe traseul pachetului o sa apara la un moment dat: intrat in București BSI,iesit din BSI,intrat in vama…sta cel putin o săptămână,iesit din vama si apoi in localitatea de destinație.
Faptul ca mai trece printr-un birou sau cel putin pe hartie asa apare,ne mai ia 9 lei…
Pachetul din articol era incadrat ca “trimitere simpla”, deci n-am putut sa urmaresc.
Taxa de prost ii zice. Evit sa cumpar de pe Aliexpress decat daca nu am de ales, din cauza postei si probabilitatii de a plati taxe inexistente. Si cu Banggood am ceva probleme in ultima vreme, 90% dintre comenzi ajung la posta ( asta insemnand 30-35 zile pana sa primesc comanda, fata de 7-14 zile cand ajunge prin curier ), rar se intampla sa mi le aduca acasa postasul. Dar macar la cele via Banggood nu platesc nimic suplimentar atunci cand ajung la posta.
2 pachete am avut la Banggood cu livrare prin posta, ambele sub $20. Restul, prin curier.
Nici la Ali n-am platit pana acum, si am ceva comenzi facute in ultimele luni. Majoritatea vanzatorilor trimit acum prin posta maghiara si n-ai treaba, ba chiar de multe ori au cumulat mai multe comenzi si au venit toate in aceeasi punga.