Anul trecut, Xiaomi a lansat QiCycle TDP02Z, un upgrade binevenit pentru consacratul și deja bătrânul model QiCycle EF1. Noua bicicletă vine cu schimbări majore la capitolul design și aduce câteva modificări ce țin de performanță și portabilitate.
Roți pe 20 inch
Mi Qicycle EC1 este acum dotată cu roți mai mari, cu diametru de 20 inch. Cântărește 18 kilograme și poate fi utilizată de persoanele cu greutate de până la 100 de kilograme. Design-ul este complet schimbat, personal, mi se pare că arată mai bine decât generația anterioară, iar roțile de 20 inch o fac să arate a bicicletă pentru oraș, apropiată ca și aspect cu cele obișnuite.
Odată cu schimbarea design-ului a pierdut unul din avantajele pe care le oferea vechiul model, și anume faptul că bateria putea fi detașată. Acum este încastrată în cadru și nu mai poate fi scoasă. Chiar dacă nu erau disponibile baterii de schimb, bateria detașabilă oferea posibilitatea încărcării separat. De asemenea, putea fi ținută în casă pe timpul iernii.
Tot la capitolul aspect, bicicleta primește un display nou pe ghidon, care este identic cu cel pe care îl găsim la trotineta electrică Xiaomi. Prin intermediul acestuia sunt afișate informații cu privire la modul de utilizare, autonomie și viteza curentă. Prin meniu se poate naviga folosind butoanele din lateral sau aplicația dedicată Mi Home. Bicicleta se conectează prin Bluetooth la telefon și cel mai probabil, la fel ca trotineta electrică, prin intermediul aplicației va primi update-uri și se pot activa anumite funcții.
Funcție de moped
Pierde și schimbătorul cu 3 viteze integrat în butuc, acesta fiind înlocuit acum de funcția care permite utilizarea acesteia precum un moped. Practic, nu mai trebuie să depui efort, bicicleta va face toată treaba pentru tine, exact la fel precum modelele Fiido. Sunt prezente și cele 3 moduri prin care poți selecta cat de mult să te ajute bicicleta la pedalat.
Motorul este amplasat în roata din spate, are o putere de 180W iar viteza maximă pe care o poate atinge atunci când este utilizată ca moped, este de 25 km/h. Acumulatorul are o capacitate de 5.2Ah și promite până la 40 kilometri autonomie. Este de înțeles faptul că autonomia aceasta se poate atinge doar atunci când este utilizată în modul pentru asistare la pedalare și nu atunci când este folosită ca moped. Pentru o încărcare completă are nevoie de 4 ore.
Nu avem parte nici acum de frâne pe disc, în schimb, vine dotată cu aripi față/spate și sistem de iluminare tip LED. Nu este o bicicletă pliabilă în adevăratul sens al cuvântului, doar ghidonul poate fi strâns.
Am luat in toamna tot de la Geek, FIIDO D11, sunt super multumit de achizite. Daca n-as fi luat-o probabil acum as fi mers pe Xiaomi.