Lansată cu succes prin intermediul unei campanii de tip crowdfunding, pe site-ul Indiegogo.com, noua bicicletă a chinezilor de la Fiido a ajuns și la mine. D11 renunță la design-ul consacrat pe care l-am întâlnit la modelele D1 și D2, și se transformă într-o bicicletă cu aspect futurist, aș putea zice chiar premium. Cred că și numele acesteia (D11) sugerează cumva faptul că avem parte de un upgrade major. Totuși, toate acestea vin la pachet cu un preț pe măsură, devenind cea mai scumpă bicicletă produsă vreodată de Fiido.

Comanda am făcut-o de pe site-ul celor de la Geekbuying.com – magazinul fiind totodată și singurul care are bicicleta în stoc la momentul actual – iar livrarea s-a făcut în 4 zile lucrătoare, expediată din Polonia. Bicicleta vine ambalată foarte bine, într-o cutie destul de voluminoasă dar care poate fi transportată chiar și de o singură persoană. A fost atât de bine protejată în interior, încât nu a avut nici măcar o zgârietură după desfacerea cutiei, ceea ce nu a putut decât să mă bucure.
Comparativ cu restul modelelor lansate de Fiido, D11 este disponibilă într-o singură culoare și tot o singură variantă de baterie.
Este livrată împreună cu un set de imbusuri, o cheie, încărcător și manual de utilizare. În proporție de 99% este deja asamblată, cu șuruburile bine strânse. Nu a trebuit decât să îi montez pedalele, șaua și să conectez bateria. În maximum 5 minute ești gata de plecat la drum. Nu veți găsi aripi pentru roți, însă acestea pot fi cumpărate separat de pe site-ul celor de la Geekbuying.
Cuprins review Bicicletă electrică FIIDO D11
DESIGN ȘI CONSTRUCȚIE

Gândită pentru a încăpea în portbagajul unei mașini sau pe balconul apartamentului, Fiido D11 este o bicicletă compactă și destul de ușoară – cântărește 18.5 kilograme (12.9 kilograme probabil fără baterie). Totul este construit cu atenție iar finisajele sunt și ele la înălțime, așa cum v-ați aștepta să găsiți la o bicicletă din acest segment de preț.
Ca și aspect, pot spune că seamănă puțin cu modelul celor de la Xiaomi, însă acest lucru se datorează cel mai probabil roților fără aripi.
Deși este o bicicletă pliabilă, în realitate nu te poți bucura în totalitate de această opțiune. În primul rând pentru că acesteia îi lipsește acel mâner de pe cadru (pe care îl găsim la celelalte modele marca Fiido), care facilitează transportul bicicletei. Atunci când este pliată, practic, nu ai de unde să o ții pentru a o putea transporta mai ușor. În cazul acesta, faptul că poate fi pliată nu ajută decât în situațiile în care doriți să o depozitați și să ocupe mai puțin spațiu.
În al doilea rând, atunci când este pliată, ghidonul atinge furca bicicletei, iar în timp cu siguranță vor apărea niște zgârieturi în zonele în care aceasta se pliază. Dacă vreți să o păstrați cat mai mult timp într-o stare cât mai bună, recomand să îi lipiți niște stickere transparente în zonele în care observați că elementele bicicletei se pot atinge atunci când este strânsă.

Și nu în ultimul rând, tot atunci când este pliată, bicicleta nu se poate susține singură, așadar, trebuie întotdeauna sprijină. Dacă o veți pune direct pe pământ, de cele mai multe ori aceasta va sta pe foaia bicicletei. Modelele mai vechi aveau în partea de jos un suport metalic care elimina riscul acesta.
Sunt conștient de faptul că au eliminat aceste elemente pentru a putea obține o greutate cat mai redusă, însă așa s-a pierdut și conceptul de bicicletă pliabilă pe care o puteți lua în metrou sau în autobuz. La nevoie, sigur că se poate, dar este mai greu de transportat.

Roțile au diametrul de 20 inch și sunt destul de mari pentru o bicicletă pliabilă. Aceasta dispune de suspensie, însă fiind o bicicletă pentru oraș, cu care să faceți naveta sau să vă relaxați în timpul liber, se presupune că nu ați avea nevoie de suspensie. În plus, anvelopele umplute cu aer fac utilizarea foarte confortabilă. Anvelopele folosite sunt unele de calitate, marca CST.
Fiido D11 este o bicicletă cu 7 viteze iar angrenajul folosit pentru schimbarea vitezelor este unul Shimano.
FUNCȚII ȘI DOTĂRI

Un avantaj pe care Fiido D11 îl are este faptul că acumulatorul este detașabil. Acesta este integrat în tija de la șa și poate fi îndepărtat cu ușurință pentru a fi încărcat în interior. De asemenea, dacă locuiți la casă, pe timpul iernii, pentru a proteja acumulatorul, acesta poate fi scos și ținut în casă, separat de bicicletă. La modelele anterioare acumulatorul era integrat în cadrul bicicletei, extracția sa fiind destul de dificilă.

Faptul că bateria este integrată în tija de la șa face ca aceasta să fie destul de groasă, făcând imposibilă instalarea unui alt stop luminos pe spate. Bicicleta are un stop sub șa, care se aprinde automat de fiecare dată când pornim bicicleta, însă nu este chiar cel mai puternic stop pe care ni l-am putea dori. Eu, de exemplu, am vrut să folosesc modelul de InFun care are prindere cu elastic, însă din păcate nu am reușit să îl prind.


În partea frontală este prezent un far, cu LED, care focalizează lumina într-un spot prea îngust, așa că nu vă puteți baza pe lumina acestuia decât la mersul cu viteză redusă. Dacă vă gândiți să o utilizați mai mult pe timpul nopții, recomand instalarea unui far mai puternic. Eu am folosit-o cu un Nitecore BR35.

Pe ghidon este prezent un mic display, care indică viteza curentă, modul de utilizare și distanța totală parcursă. Este un display mai bun decât la modelele anterioare, care poate fi vizibil chiar și în lumina zilei. De precizat faptul că ghidonul nu poate fi reglat pe înălțime. Tot pe ghidon este și butonul pentru pornirea farului dar și cel pentru claxon.
EXPERIENȚA ÎN UTILIZARE

Poziția pe bicicletă este una bună, făcând plăcută utilizarea acesteia chiar și atunci când rămâne fără baterie, sau atunci când dorești să dai jos câteva kilograme. Șaua poate fi reglată pe înălțime, în funcție de preferințele fiecăruia. Șaua mi s-a părut extrem de incofortabilă (este foarte tare) atunci când bicicleta este utilizată pentru sesiuni mai lungi.

Pentru început, bicicleta trebuie pornită folosind butonul din spate, de sub șa. Acesta aprinde automat și stopul. După trebuie pornit și display-ul de pe ghidon. Mi-ar fi plăcut să nu mai fi fost necesara pornirea manuală a acestuia.
Fiido D11 are 3 moduri care permit asistarea la pedalat, fiecare dintre acestea având o forță predefinită a motorului electric, făcând utilizarea acesteia mai plăcută și reducând totodată efortul la înaintare. Practic, motorul pornește automat atunci când începeți să pedalați și se oprește atunci când nu mai pedalați. Forța cu care motorul ajută la pedalat rămâne întotdeauna constantă și nu este direct proporțională cu viteza de pedalare.
Din păcate, implementarea nu este cea mai reușită. Dacă la primele 2 moduri motorul ajută sesizabil pedalatul, problema intervine la modul 3, mai exact la plecarea de pe loc. Atunci, motorul electric cauzează o accelerare mult prea puternică, nedorită la mersul prin zone aglomerate.
În modul electric Fiido D11 devine un moped de mici dimensiuni, prevăzut cu pedale în loc de zona pentru sprijinirea picioarelor, și cu accelerație la mâna dreaptă. De apreciat faptul că au renunțat la maneta pentru accelerare integrată în mâner, care după lungi perioade de utilizare, devenea inconfortabilă. De această dată, maneta pentru accelerare este identică cu cea pe care o găsim și la trotinetele electrice. Pentru a se supune normelor europene, viteza maximă atinsă (afișată pe display) este de 24 km/h, însă din câte știu aceasta poate fi mărită.

Motorul este integrat în roata din spate și are o putere maximă de 250W. Plecarea de pe loc este una destul de lentă, însă în general puterea generată de motor este suficientă, chiar și pentru urcatul unor pante destul de abrupte, fără asistare prin pedalare.
Când viteza este menținută constant pentru mai mult timp, intră în acțiune pilotul automat, care păstrează viteza fără a mai fi necesară apăsarea manetei de accelerație. O funcție utilă atunci când bicicleta este utilizată la drum întins. Pentru dezactivarea pilotului automat nu trebuie decât apăsată o singură dată maneta de accelerație.

Fiido D11 are 7 viteze care fac posibilă utilizarea acesteia ca și bicicletă clasică, atunci când rămâne fără baterie. Are frâne pe disc, față și spate. Deși uneori sunt zgomotoase, acestea sunt foarte eficiente și opresc bicicleta în timp util, indiferent de viteză.
AUTONOMIE

În primul rând trebuie ținut cont de faptul că autonomia poate varia în funcție de greutatea utilizatorului, condițiile meteo și cele de drum, dar și de temperatură.
În cazul meu, cu o greutate de 80 de kilograme, pe drumuri fără pante, am reușit să obțin o autonomie de aproximativ 40-50 kilometri, cu o singură încărcare. Trebuie să recunosc că am fost plăcut impresionat, ținând cont că, spre deosebire de trotinetele electrice, aceasta nu are frână regenerativă și orice acționare a frânei reduce autonomia.
Folosită în modul asistat, atunci când motorul mă ajută să pedalez mai ușor, am folosit-o mai puțin, însă sunt convins că poate ajunge să ofere autonomia promisă de producător, și anume 100 de kilometri.
Acumulatorul este unul destul de generos, are o capacitate de 11.6Ah/36V, iar o încărcare completă durează aproape 7 ore. Încărcătorul este suficient de compact și ușor încât să poată fi luat în rucsac, pentru a încărca bicicleta atunci când ajungeți la destinație.
CONCLUZIE ȘI DISPONIBILITATE

Comparativ cu modelele anterioare, Fiido D11 dorește să atace segmentul premium, oferind autonomie ridicată, finisaje de calitate și design elegant. Este un model destinat deplasărilor prin oraș, care chiar dacă nu are suspensie, este suficient de solid pentru a trece fără emoții peste denivelările din asfalt. De asemenea, cele 7 viteze cu care este dotată, permit utilizarea acesteia și ca bicicletă clasică.
Impresionează la capitolul autonomie, este confortabilă în utilizarea de zi cu zi (excepție făcând șaua) și ocupă foarte puțin spațiu. În schimb, suferă la capitolul pliere iar în modul de utilizare cu asistentă la pedalare, intervenția motorului electric este nepotrivită la plecarea de pe loc, devenind chiar periculoasă în spații aglomerate.
Totuși, mare parte din dotări le întâlnim și la restul modelelor marca Fiido, care sunt mult mai accesibile. Având în vedere prețul destul de ridicat, mi-ar fi plăcut să găsesc un mod de asistență mai performant dar și funcții smart. Cred că o mare parte din preț o plătim doar pentru design.
FIIDO D11

MAGAZINE DE UNDE POTI CUMPARA






































PRO ȘI CONTRA
✔️ autonomie foarte bună
✔️ finisaje și materiale de calitate, aspect premium
✔️ frână pe disc eficientă, roți pe 20 inci
✔️ acumulator detașabil
✔️ confortabilă, poate fi utilizată și ca bicicletă clasică
❌ lipsă mâner pentru transport
❌ șa tare
Spune-mi te rog ce știi despre antifurtul Fiido(încuietoare cu cifru)
2 ->Mai exact partea de reglare a inaltimii seii din https://freerider.ro/mag/cum-iti-reglezi-pozitia-pe-bicicleta-28800
Am folosit o bicicleta si in cazul in care nu era intins piciorul, simteam ca ma cam chinui …
Eu am 1.84, nu cred ca e o diferenta foarte mare pentru bicicleta asta …
3 -> ma refer la cat de lungi sunt turele tale cu bicileta asta, cata experienta ai acumulat, dupa cateva luni o mai folosesti si cum o simti acum
2. Da, poti regla saua incat sa ai piciorul intins, insa nu stiu daca pozitia va fi una foarte buna, avand in vedere ca ghidonul nu poate fi reglat pe inaltime. N-am testat.
3. Cel mai mult o foloseste tatal pentru, pentru distante scurte de 2-5 kilometri, in ultima perioada eu am folosit-o ocazional. N-am sesizat sa se fi schimbat ceva. El este foarte multumit de ea.
Daca mai ai intrebari/nelamuriri imi poti scrie si iti raspund.
Salut
Ce inaltime ai? Poti sa o reglezi astfel incat sa pedalezi lejer pe ea (cu piciorul intins pana la pedale?
Cat timp ai folosit-o cel mai mult, adica cea mai lunga cursa facuta cu ea ?
Salut,
1. Am 1.80 cm si 76 kilograme.
2. Nu stiu exact la ce te referi.
3. Cred ca aproximativ 50 Km, facuti in modul full electric, fara ca eu sa pedalez. Asistat ajunge cred ca pe la 80-90 km.
Ai vreun cupon de reducere pentru modelul D4s de la Fiido?
Da, există cupon.
Am înțeles că aripi se gasesc separat dar un portbagaj se găsește și se poate instala?
Nu am idee, probabil se poate adapta ceva.
Multumesc pentru raspuns! Imi poti da o opinie asupra altor modele de biciclete electrice pliabile? Sa spunem pana in $700. Ai merge tot pe Fiido? Sau sunt alte variante mai bune?
Da, până acum am avut 3 (D1, D2) modele de la Fiido, sunt destul de fiabile și ușor de întreținut. Eu sunt mulțumit de calitatea acestora. Apropo, brandul Himo nu aparține de Xiaomi. In oferta magazinelor chinezești nu cred că găsești ceva mai bun in segmentul acesta de preț.
Care este opinia ta despre Xiaomi Himo Z20 in comparație cu acesta la care ai făcut review? Ce părere ai despre raportul preț-calitate?
Salut,
Din păcate nu îmi pot da cu părerea doar pe baza specificațiilor, nu am folosit Himo Z20.
Păi nu schimbă, sunt destinate copiilor, dar si pentru ei e greu sa le manevreze. După aceea se strică destul de repede, datorită calității proaste a materialelor. Imediat mai sus și nu foarte scump, de exemplu un acera sau altus, poate ar fi fost acceptabil, dar la prețul ăla mă asteptam la un deore entry level. Bicicletele XT incep de la cca 700EUR cu echipare deore, nu poți pune pe o bicicletă scumpă cel mai prost mecanism, care chiar se ocupă de transmisie. E important pentru cât de fin ruleaza bicicleta, cât de repede și safe schimbi. De exemplu, ai o problemă in trafic ș la chestia aia, când o forțezi, ii cade lanțul. Doar safe nu e.
Dacă vrei să-mi spui ca ai mers cu ea și e ok, incearcă o bicicletă de la deore in sus și apoi compară. Mergi la un magazin de biciclete, nu la supermarket, și discută cu mecanicul de acolo, sunt sigur că poate da detalii tehnice mai multe decăt mine. Eu sunt doar utilizator 🙂
M.
Am inteles. Pana acum sunt multumit, nu mi se pare ca ar schimba greu. Vedem in timp cum se va descurca. 😀
Este izolată bine merge dacă mă prinde o ploaie la drum? Aș folosio și pe timp de iarnă funcționează la ger?
Da, este izolata foarte bine. Functioneaza si iarna, fara probleme.
Problema ar fi schimbătorul ăla Shimano Toruney, care nu ar trebui să existe pe o bicicletă de 1000$, alea sunt schimbătoare destinate bicicletelor de 300RON. Trebuiau sa fie istorie de mult timp și nu cred ca costă, in realitate , mai mult de 10-20 lei…
https://off.road.cc/content/buying/your-complete-guide-to-shimano-mountain-bike-drivetrains-tourney-altus-acera-alivio
De ce? Ce are?
Esti din braila?
Da.
Mișto clip de prezentare, însă partea de la 0:49 eu nu aș fi pus-o.
Nu se pot abtine. 😀
Arata foarte bine, probabil se adreseaza celor care isi doresc ceva compact, altfel ai Fiido M1, care o poti folosi si pe teren accidentat, este mai ieftina si arata intr-un mare fel.
Care e viteza maximă în mod ful electric și care e viteza maximă în mod asistat electric la pedalare? Am nevoie de permis să circul cu bicicleta asta?
Am scris in review care este viteza maxima. Nu ai nevoie de permis.