Țin minte că în urmă cu câțiva ani, când începeam un proiect nou, pierdeam câteva ore sau zile doar pentru alegerea numele domeniului. Voiam să sune bine, să fie reținut ușor și bineînțeles să fie disponibil. Tot atunci existau pe internet unele zvonuri, cum că numele și extensia site-ului influențează poziția din Google. Acum, stau și mă întreb dacă numele domeniului mai este atât de important, mai ales dacă nu reprezinți o afacere sau un brand din offline.
Sigur, nimeni nu își dorește un domeniu format din 12 caractere, însă dacă traficul tău vine în mare parte din Google, sunt convins că utilizatorul nu stă să citească numele site-ului, iar apoi se decide dacă să intre sau nu. În 2016 altele sunt aspectele care primează la un site/blog (conținut, timp de încărcare, temă optimizată). Plus că de când cu zecile de extensii disponibile, este mult mai ușor să găsești exact numele pe care îl dorești. Un alt aspect pe care l-am observat este acela că mulți bloggeri au renunțat la nickname-uri, în detrimentul numelor proprii.
Asta cu brandingul personal este oarecum adevărată. Pentru că în ziua de azi toate sunt pe internet, inclusiv informații cât de cât despre orice persoană. Deci dacă cineva te caută pe net, cu siguranță își va crea o idee și despre ce știi tu din atitudinea ta online. Cât despre extensie, nu știu ce să zic, eu am în jur de 50-60 de domenii ale mele sau ale firmei pe care o conduc, însă ce ține strict de branding este de branding, ce ține de teste, e de teste.
Ideal ar fi sa fie usor de memorat, sa fie in tema cu acel continut si sa fie .ro sau .com. In rest totul tine de continutul site-ului/blog-ului.
Probabil ca domeniul are o anumita pondere in succesul unui site dar cu siguranta nu este baza acestuia. Din pacate aspectele care sunt importante pentru un om (continutul si poate viteza de incarcare) nu sunt evaluate intotdeauna corect de Google, si asa se face ca desi ei se lauda ca “content is king”, cateodata “spam is king”.
Tot mai des in ultima perioada 🙂
Domeniul conteaza inca destul de mult. Desigur noile TLD-uri sunt excelente pentru branding si/sau localizare, insa nu i-as recomanda nimanui sa-si faca un blog pe .xyz de exemplu daca are disponibil .com, in primul rand pentru ca .xyz s-a dat aproape pe gratis si astfel a ajuns o extensie atractiva pentru spammeri ca si multe altele de altfel.
Apoi utilizarea numelui tine iarasi de branding personal, insa eu unul cred ca e mai bine sa-ti folosesti numele pentru un CV online sau un site de prezentare indiferent in ce domeniu profesezi si blogul sa-l pui pe un subdomeniu sau pe un domeniu separat…
Conteaza, dar nu pentru Google. Am vazut in cautari domenii care nu aveau nicio legatura cu tema site-ului si care spre surprinderea mea apareau foarte sus. 🙂