Scris de Giovani (un cititor al blogului).
După multe cautări, videouri și review-uri citite și nu în ultimul rând, datorită maestrului Mădălin, am ajuns la concluzia că Scooter 4 Pro este ceea ce îmi trebuie mie. Și anume: soliditate, calitate Xiaomi (nu m-a dezamăgit niciun produs de-al lor) plus o anduranță de măcar 30-40 km.
Eu am luat-o în august 2023 și atunci am găsit-o cel mai ieftin in România, la 2850 lei (pe eMAG.ro). După doua zile a sosit și imediat ce am pus mâna pe colet mi-a dat seama că e ceva serios înăuntru, nu o jucărie. Așa a și fost, imediat ce am văzut-o, mi-am dat seama de calitatea materialelor și de soliditatea construcției trotinetei.

Eu am cumparat-o pentru a merge la serviciu, de a face mici cumpărături prin oraș, ocazional să aduc copilul de la școală (știu că nu e voie 2 persoane pe roți, dar am un drum mai lăturalnic și, nah) și de ce nu, pentru o plimbare prin oraș de plăcere.
Împerecherea pe BT cu aplicația se face foarte ușor, doar că a trebuit să schimb regiunea pe România. Aveți acolo câteva setări, eu am bifat doar cruise-control (merge singură cu viteza pe care a avut-o în ultima sută de metri (cred), fără să mai ții accelerația apăsată. Ești avertizat sonor de acest lucru și la o apăsare a manetei de frână se dezactivează automat.

Aveți trei nivele de funcționare, pedestrian, low și high. Primul nivel (pedestrian) cred că te ajută când te plimbi pe lângă ea, Low e limitată la 20 km/h și high e cea care ajunge la viteza maximă de 25 km/h.
Afișajul este foarte clar și lizibil, arată viteza, modul de lucru și nivelul bateriei. Din butonul de pornire/oprire se comută cu un dublu click între modurile de lucru iar cu un singur click se aprinde farul și stopul pe spate, care, btw, sunt destul de luminoase.

Pe ghidon aveți maneta de frană și claxonul mecanic (care are si rol de fixare a ghidonului când rabatați trotineta) pe stânga și maneta de accelerație pe dreapta.
Trotineta este grea. În specificații scrie 17 kg și cred că e chiar așa. Deci, pentru cine stă la bloc la un etaj superior și nu are lift s-ar putea să fie o problemă cu transportul. Chiar dacă se pliază destul de repede și ușor mie mi se pare masivă și grea.
Acesta nu este un lucru rău neapărat ținând cont că circul cu ea peste tot prin oraș, printre mașini (nu prea avem în Piatra Neamț piste pentru biciclete), iar șoselele nu sunt chiar foarte bune și ai cumva un sentiment de siguranţă că nu se va rupe ceva la ea.

Roțile de 10 inci își fac treaba de minune (anvelopele sunt cu un fel de gel pe interior, care chipurile te-ar ajuta dacă ai face pană) dacă ești atent și ocolești gropile mai mari, atenuează foarte bine denivelările și crăpăturile din asfalt. Am avut câteva momente când a trebui să trec peste porțiuni unde se lucra la șosea și erau zone cu pietriș fin în taieturile din asphalt și n-am simțit că s-ar împotmoli.
Podeaua este destul de lungă și de lată încât stai foarte confortabil pe ea plus că încap lejer doua persoane (42 și 36 la pantofi). Un alt amănunt extrem de important (zic eu) sunt frânele, în mod special cea de pe spate, care are un etrier mecanic ca la MTB-uri, cu frânare uniformă și puternică.

Placuțele de frână par calitative, de curiozitate am gasit ușor modeleul la un magazin de biciclete cu vreo 30 de lei setul. Frânarea pe față, fiind regenerativă (se poate seta din aplicație pe vreo 3 niveluri – eu am lăsat-o pe low) nu se simte în mod deosebit decât la coborâri.
Cea mai importantă caracteristică, și anume autonomia este de 55 km in teorie. N-am reușit să fac un test exact (adică să plec cu ea până ajunge bateria la 50% și apoi să mă întorc acasă, dar, la 72 kg ale mele, pe un teren nu foarte plat cum este în Piatra Neamț cred că duce undeva la 40, poate 45 km.

Am testat-o însă pe toate dealurile și n-am reușit să îngenunchez motorul decat la o pantă de 20%. Bine, la urcare nu mai merge cu 25 km/h dar, la o pantă lină, ține un 10-20 km/h ceea ce este foarte bun zic eu, mai ales că am bicicletă clasică și știu ce efort trebuie depus să urci o pantă, aproape constant, cu acea viteză.
Pe loc drept, ce m-a impresionat din start și încă mă surprinde plăcut și acum este accelerația. N-am cronometrat, dar în câteva secunde ajunge la viteza maximă, fără să simți că smuncește. E o accelerație lină și senzația este extrem de plăcută.
Singura chestie este ce îi trebuie acel impuls ca să pornească când pleci de pe loc. Nu știu dacă se poate hackui sau să poată dezactiva limitarea de viteză, mie 25km/h mi se par suficienți. Motorul trotinetei însă, sigur poate duce mai mult decât atât.