Pentru că aștept de ceva vreme niște pachete trimise din China prin PostNL, în urmă cu 2 săptămâni am trimis un email către Poșta Română să întreb care este problema. S-au pierdut sau există o problemă în sistemul de tracking? I-am întrebat asta, deoarece în sistemul de tracking a celor de la PostNL îmi apare că pachetele au ajuns deja în România, iar Poșta Română nu găsea numerele de urmărire în baza lor de date. Răspunsul l-am primit cu întârziere, însă știu că mai sunt și alte persoane în situația mea, de aceea îl postez aici.
Va informam ca in sistemul de urmarire Track&Trace (https://www.posta-romana.ro/track-trace.html) puteti verifica numai statusul trimiterilor postale care au indicativul “R” pentru recomandata, “C” pentru colet, “E” pentru Express Mail Service (EMS) sau “VN” pentru scrisoare cu valoare declarata, urmat de 9 cifre, si de codul aferent tarii de origine (US – Statele Unite ale Americii, CN – China, SG – Singapore, IT – Italia, FR – Franta etc.), exemplu: CP157203079CN.
In aceasta perioada, traficul postal international (atat fluxul de import, cat si cel de export) este afectat de o serie de factori specifici, precum: cantitati foarte mari de trimiteri, aglomerarea curselor de transport aerian international si conditii meteo nefavorabile, fiind anuntate intarzieri in efectuarea serviciilor postale. Mai multe detalii aici: https://www.posta-romana.ro/a938/stiri/vremea-extrema-afecteaza-traficul-postal.html.
Totodata, va mentionam ca statusul unui colet/unei scrisori nu poate fi verificat dupa nume sau adresa. Destinatarul unui colet postal este instiintat, printr-un aviz la cutia postala, cu privire la oficiul postal, data si intervalul orar in care poate ridica trimiterea.
Coletele postale interne si cele sosite din Uniunea Europeana ajung la oficiul postal care va deserveste, iar coletele cu continut necomunitar si cele sosite din afara tarilor Uniunii Europene sunt supuse asistentei vamale si ajung la oficiul postal cu asistenta vamala. Daca nu primiti avizul, va rugam sa luati legatura cu conducerea (diriginte sau oficiant superior) oficiului care va face distribuirea.
In situatia in care trimiterea postala nu ajunge la destinatie, se poate depune o reclamatie:
– scrisa la orice oficiu postal;
– sa completati formularul de reclamatii externe de pe site-ul Postei Romane https://www.posta-romana.ro/reclamatii-externe.html, la care sa se completeze toate datele destinatarului si expeditorului;
– sau sa sunati la INFOPOST – Birou Call Center, de luni pana vineri – 08.00-20.00, sambata – 09.00-13.00, la numarul de telefon: 021/9393111 sau 021/9393 (din orice retea) pentru o reclamatie verbala. Pentru informatii privind serviciile postale puteti contacta si INFOPOST – Birou Call Center, de luni pana vineri, in intervalul orar 08.00-20.00 si sambata, in intervalul orar 09.00-13.00, la numerele de telefon 021/9393111 si 021/9393 (din orice retea).Va rugam sa ne scuzati pentru transmiterea cu intarziere a raspunsului.
Va multumim pentru increderea acordata!
Un răspuns standard care nu-mi oferă prea multe informații cu privire la ceea ce voiam eu să știu. Pe scurt, problema este simplă: sunt prea multe pachete care vin din China și prea puțini oameni care le procesează. Pachetele ajung în câteva zile în România, însă aici nu are cine să le prelucreze și stau prin depozite săptămâni întregi. De aceea nu apar pe tracking decât după câteva săptămâni. Așadar, dacă așteptați pachete din China, nu trebuie să vă speriați dacă nu apar în sistemul de tracking, probabil nu au fost încă scanate de poștă. Trebuie să aveți răbdare. 🙂

Mersi! Aici am depus și eu doua reclamații și din 4 februarie nu am primit răspuns! Vreau și contactul celor de la posta olandeza deși cred ca la noi e pachetul.
Gasesti aici adresa de email si contul de Twitter, daca ai cont le poti scrie acolo, raspund repede.
Ptr Posta Romana
https://postaromana.freshdesk.com/support/tickets
Tb sa te inregistrezi si apoi sa deschizi tichetul
Eu am deschis ticketul pe 26.01.18 , primit raspunsul de mai jos pe 01.03.18 🙂
Buna ziua,
Trimiterea cu numarul de prezentare RS989813921NL nu figureaza intrata in sistemul nostru postal.
Va recomandam sa verificati status-ul trimiterii la sectiunea Track&Trace – https://www.posta-romana.ro/track-trace.html . Cand trimiterea va ajunge la oficiul postal, veti primi informatia “In prelucrare/ Programat pentru predare – Oficiul Postal …” si destinatarul se poate adresa oficiului postal mentionat, pentru informatii suplimentare.
Pentru efectuarea unei investigatii in vederea stabilirii situatiei trimiterii cu numarul RS989813921NL, este necesar ca expeditorul sa prezinte o reclamatie la operatorul postal de origine, care detine toate informatiile necesare demararii unei cercetari (numarul expeditiei, data expedierii, compania transportatoare etc.).
Totodata, va mentionam ca si dumneavoastra aveti posibilitatea sa depuneti o reclamatie:
– scrisa la orice oficiu postal – CN08;
– sa completati formularul de reclamatii externe de pe site-ul Postei Romane – https://www.posta-romana.ro/reclamatii-externe.html ;
– pe adresa de e-mail infopost@posta-romana.ro in care sa ne furnizati: numele si adresa completa a destinatarului, numele si adresa completa a expeditorului, numarul de prezentare al trimiterii, continutul, greutatea, taxele achitate la expedierea trimiterii, copie de pe chitanta primita la expediere, mai multe informatii care considerati ca ne pot fi de folos in demararea cercetarilor.
– sau sa sunati la INFOPOST – Relatii clienti, de luni pana vineri 08.00-20.00, sambata 09.00-13.00, la numarul de telefon: 021/9393111 sau 021/9393 (din orice retea) pentru o reclamatie verbala.
Reclamatiile trebuiesc depuse la adresele mentionate, deoarece sunt cercetare de catre Compartimentul Reclamatii, nu de Biroul Suport Clienti. De la acest compartiment veti primii un raspuns prin email sau scris, la finalizarea cazului, nu din tichetele pe care le deschideti la noi, conform procedurii interne de lucru.
Va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru transmiterea informatiilor cu intarziere.
Numarul foarte mare de solicitari adus la intarzaierea raspunsurilor catre clienti, intrucat acestea se dau in ordinea primirii.
Va multumim.
Cu stima,
Nistor Bogdan
Echipa Suport Clienti
Se poate urmari evolutia ticketului aici: https://postaromana.freshdesk.com/helpdesk/tickets/25723
Deja sunt multe colete din octombrie – noiembrie comandate pe GearBest care nu au mai ajuns! Cum e posibil? Ăștia au “pierdut” un container întreg? Vreau și eu link-ul cu reclamații posta romana!
🙂 Deh, latini si francezii astia … Cred ca logistica mai trebuie îmbunătățită internațional, poate când vor inaugura noul drum al mătăsii …. Altfel se pare ca avem 2 opțiuni: 1. Comandam din China (de preferat via PayPal , care …. mai iau si ei comision … ) dar cu tracking no. și neapărat cu asigurare ( unele magazine nu au opțiunea de a cumpăra asigurare … oare de ce ? ) + răbdare = ((cost produs +(taxe transport/împachetare, dc. sunt )+taxa asigurare )) x 1,19 (în cel mai bun caz ) x curs valutar = ….. RON si …. Doamne ajuta sa nu se strice … 2. Plătim “cat nu face” și cumpăram din magazinele din tara / dacă suntem norocoși prindem vreo promoție “pe bune”. Comandat telefon de pe GearBest, comanda făcuta pe 09 Noiembrie 2017 , tracking no. RS989813921NL , figurat ca intrat in tara pe data de 28.12.17, la sf. de ianuarie 2018 mi-a fost clar ca nu îl voi vedea … email la magazin / posta NL (mi-au răspuns ca ei au acționat ca “intermediari” nu e treaba lor ca nu a ajuns coletul 🙂 , sa întreb GB sau posta “romala”. Pana la urma GearBest mi-au returnat 100% banii pe telefon ( cei plătiți pentru asigurare +comision PayPal sunt la “cutia milei” ), asta deși inițial vroiau sa-mi returneze doar 50% !!! , pe motiv ca nu am plătit și asigurare deși plătisem !!! A fost nevoie sa fac screenshot cu detaliile comenzii și sa le trimit imaginea, ( lor le-a fost greu sa verifice pe propriul site … sau poate conform zicalei “încercarea moarte nare” …) Dar în final mi-au dat banii înapoi, OK for GB. Momentan aștept tot un telefon dar de pe LightInTheBox , tracking no. 959704998784 , pe 17track.net e afișat : 2018-02-24 14:51 Romania, 【Romania】 Shipment arrive at Romania distribution center. Bineinteles , pe track&trace Posta Romana ” Codul 959704998784 nu exista! ” , deci cred, cum spuneau și alții mai sus, ca și transportatorii/ BSI / “domnii” Vameși au “rolul” lor logistic. As dori sa te întreb Mădălin , din experienta ta anterioara, ai avut colete neprimite de la LightInTheBox ? Daca da, cum au fost “băieții” referitor la returnarea banilor ? Mulțumesc.
Salut,
Nu am mai cumparat de ceva vreme de pe LightInTheBox, deci nu-mi pot da cu parerea. Daca ai folosit acea asigurare poate revii cu o parere dupa ce primesti produsele comandate. 🙂
Salut!
Poți să-mi dai link-ul cu emailul post nl!
Eu fac comenzi din China si locuiesc in Franta … acceasi problema este si aici, coletele ajung foarte greu sau chiar deloc si tot din cauza comenzilor ffff mari din China! Si aici posta le fac pierdute din pacate
Deci se pot pierde? Dar nu înțeleg cum! Mulțumesc pentru sfat! Așa voi face! Reclamație la posta am depus dar nu am primit răspuns.
In teorie daca are tracking number e imposibil sa se piarda, insa fiind vorba despre romania, se mai si “pierd”. Daca nu primesti raspuns de la posta sau daca nu iti “gasesc” pachetul eu te sfatuiesc sa mergi la ANPC. Pachetul a ajuns in romania, deci este clar ca aici s-a pierdut. 🙂
Da.
Rs989846567nl.
Ce părere ai?
Cred ca e pierdut. Sfatul meu este sa faci reclamatie online pe site-ul postei romane iar daca nu se rezolva ANPC sau politie.
Nu.Doar ca e ajuns în țara de destinație!pe site-ul postei nu există!
Ai tracking number?
Dacă apare intrat în România în noiembrie să îl mai aștept sau sunt cazuri în care nu ajung niciodată?
Unde apare? Pe site-ul postei romane?
De unde stii ca fiecare colet este taxat cu 8 lei de posta romana, am colete comandate si de 6 lei, nu vad de la cine sa ia 8 lei, de la chinezi? Unde este profitul la coletele mici, daca era ceva procentual intelegeam, dar asa? sau trimite factura cu totalul coletelor in china pentru decont?
Am avut si si eu un portofel comandat de 9,81 euro, deci sub cei 10 de care se tot vorbeste, nu a ajunds nici dupa 120 zile, am deschis disputa si am luat toti banii inapoi.
Cred ca o varianta buna pentru china, este sa-si incheie un contract aici cu un transportator privat, nu ii vad in stare pe cei de la posta ro. nici macar cu o banda rulanta a coletelor sa se miste mai repede. Totusi e o paine de mancat si se pare ca cineva e mult prea calic.
Fiecare pachet care depaseste 10 euro si este taxat, la astea ma refeream.
Madalin ..la DHL de CE 100 lei? Doar ca iti vamuieste coletul? Taxa aceea e ok? Mie pana acum nu m-au taxat doar 19 % tva posta Romana de fapt vamesii
DHL e privat, plateste niste bani in numele tau si iti face dosarul necesar pentru a putea iesi pachetul din vama. Acei 100 lei nu trebuie sa ii platesti daca ai numar EORI, este optiunea ta.
Se pare ca nu au fost in acelasi sac
Liviu macar tu ai noroc si a ajuns azi la bsi. Eu tot in stadiul acela sunt . Nu o sa imi ajunga.
Sincer as strange un grup de 10 oameni si m-as duce benevol 5 zile sa ii ajut la bsi. S-au ar fi binevenita o idee ptr ca la noi totul se rezuma la bani din pacate , la fiecare colet din China sa fie o taxa de 1 leu si banii sa ii primeasca egal fiecare angajat al postei si al bsi care are treaba cu acel colet.Ganditiva numai 20 de bani sa primeasca la colet cum ar trage SA faca cat de multe. Intr-o Luna zic ca ar strange catre 5000 lei lejer la ce volum e.
O idee foarte proasta. Posta Romana incaseaza deja 8 lei pentru fiecare pachet care este vamuit, o taxa nejustificata oricum. Pentru ce sunt acei 8 lei? Intarzierile astea sunt numai din vina lor, ar fi culmea acum sa platim in plus doar ca sa ne procesezele pachetele. Pentru ce platesti transportul?
Si eu sunt de parere ca nu e vina “Postei” ci a transportatorilor sau la depozitul BSI. Insa responsabilitatea fata de clienti este a Postei. Insa ei in loc sa rezolve problema stau ca un scut impenetrabil in fata adevaratilor vinovati insa fara ca ei sa se faca vinovati de ceva. Adica daca ii intrebi de ce nu a sosit pachetul raspund ca “nu a ajuns la BSI” sau “e in prelucrare la BSI”. Deci, au o scuza timp in care acest “BSI” este un fel de Dumnezeu pe pamant: nici Posta si nici noi muritorii de rand nu putem intelege ce se intampla acolo, “la BSI”… Oricum marea prostie de gandire doar Romaneasca este sa spuna “Intarzierile sunt datorate volumului mare de comenzi”. Pei si ce: daca pachetele intarzie doua luni se reduce volumul zilnic? Nu, formula este d=v*t unde “v” este “viteza” nu “volum” 😉 Deci problema este viteza de procesare, nu volumul!
Si posta are partea ei de vina. Incearca sa faci o reclamatie on line sa vezi daca raspund, postasul (cel putin in cazul meu) face ce vrea, cand ma avizeaza cand nu, cand ma trezesc cu coletul in cutia postala.Norocul meu este ca la coletele cu numar de urmarire pot vedea cand au ajuns la oficiul postal si merg sa le ridic.
Am 3 reclamatii facute la posta. Nu dau 2 bani pe pachetele noastre.
Salutare !
Am comandat si eu de pe gearbest un dvd auto prin decembrie cu posta olandeza
Imi apare ca a intrat in tara de pe data de 13 ianuarie si de atunci nimic !!!
am sunat la numerele lor dar nu raspunde nimeni , am trimis si mail dar tot nimic
Puteti sa imi dati vreun sfat ceva (in afara de rabdare ..)
Multumesc !!
track nr RU168663456NL
Exact in 13 imi apare si mie ajuns cu 5 min Mai repede scanat ca Al Tau si nu a ajuns. Cred ca au pierdut sacul
Poti sa mergi, ti-a ajuns pachetul azi la OP vama 🙂
In afara
de cei 40 usd tva mai dai si 8 lei taxa postei asta pentru ca ti tine coletul 2 luni la ei si nu in ultimul rand mai stai si la un rand interminabil.
Poate exista cineva care poate sa-mi explice si mie . De ce nu cumparam din depozitele din Europa ?.La un produs de 200 usd achizitionat din China platim minim 40 usd tva +timpul de asteptare minim 2 luni si fara garantie si cu batai de cap plus ca exista posibilitatea sa ramanem si fara produs si fara bani. Daca il achizitionam din Europa rareori este mai scump cu maxim 50 usd vine si repede si fara vama direct la usa ,nu inteleg de ce ne complicam viata probabil ne place stresul de exemplu la telefoane diferenta de pret nu depaseste 50 usd de regula este de 20-30 usd.Din China se merita sa achizitionezi produse de max 30 de usd si in general cele care scapa de vama si de cele mai multe ori le primesti la posta din cartier fara vama asa da ,in rest nu se mai merita.
Pt. că nu știe lumea că se ia TVA și taxe vamale. Daca nu citești aceste forumuri inainte n-ai de unde sa știi , doar daca visezi înainte.
Eu comand de cele mai multe ori produse cu valoare sub 10 euro la care nu platesc nimic.
Eu am un colet intrat in tara din 27.12.2017 si nu apare intrat la BSI.
Mai dureaza. 🙂 O sa apara.
Am un colet plecat de la sf lunii noiembrie si ajuns in tara in data 04.01.2018. cu posta olandeza. De atunci nici o miscare la status cu toate ca a trecut mai bine de o luna si nu a fost preluat de BSI. Posta romana se scoate ca zice ca nu este intrat in sistem. 🙂
Am deschis si eu o reclamatie catre Posta Romana acum 5 zile, de mai bine de 15 zile coletul apare “ajuns in tara de destinatie”. Nu ma astept sa imi dea un raspuns rapid si onest … in schimb, ma intreb, de ce nici macar la telefon nu pot fi contactati? parca ar fi o firma fantoma intrata in insolventa !!!
Cum am mai scris intr-un alt articol, sunt intangibili. Nu are nimeni ce sa le faca. Eu am 2 reclamatii facute de anul trecut, fara raspuns. Una facuta anul acesta, de 15 zile nimic!
Madalin , nu pot fi intangibili, cineva trebuie sa raspunda petru toate aceste cacaturi care le fac. Nu este normal , umarind AWB -ul coletul meu sa faca China- Olanda _ Romania 12 zile si in Romanica de de 29 zile si nu stiu nimic nimic.. posta Romana NU stie nimic …,,Mai asteapta”….
Mai fratilor daca toti tacem asa si tot tacem….poate ne meritam soarta. Apropo o situatie asemanatoare… pe scurt… In urma cu 3-3,5 ani ma trezesc cu un dosar de executare silita pentru NE-depunerea unei declarati in urma cu 6 ani….. si instiintat direct cu acest dosar de executare,. calcul din oficiu etc. .care avea o valore de 10900 o suma destul de frumusica…normal ca am contestat in instanta acest dosar , parea destul de absurd sa fiu instiintat cu executare silita pt, nedepunerea unei declati. Normal ca am catigat in instanta + curtea de apel…dar nu cu un avocat …cu un expert contabil …Ok ca aici am vrut sa ajung ,…. cei de la anaf au zis citez ; sunteti singuri care ati dat in judecat si ati si castigat.” am intrebat ca multi au fost in situatia mea ,, da, foarte multi” si ei ce au facut? RSUNS ; ,,AU PLATIT”” la noi umbla o vorba ,, nu-i prost cine manca sapte pite, ii prost cine le da”
Corect, insa in cazul meu, facut 3 reclamatii si nu am primit nici un raspuns. Ce e de facut?
Nu cred ca transportatorii isi tin depozitele blocate cu colete.Daca tot sunt asa nevinovati cei de la posta romana, cum de nu reusesc sa-mi raspunda la o reclamatie facuta on line in urma cu 3 saptamani?
Nu raspund la reclamatii. Am 3 reclamatii facute in urma cu 5-6 luni, fara raspuns. Una facuta acum 2 saptamani tot fara raspuns. Se pare ca sunt intangibili de aceea isi permit toate astea.
Vina nu este a postei… La BSI Bucuresti, la sortarea coletelor din China lucreaza in jur de 20 de angajati ai Postei cu program normal, de 8 ore.Din partea “maretei” Vami Romane sunt prezenti 3 functionari (cu program redus, caci sunt stresati, deji cei 3 castiga mai mult decat cei 20). Incercati sa vizualizati penibila situatie…Nici un pachet nu treca fara OK-ul vamii!
O alta problema…”Smecheria” transportatorului…De exemplu, Indonesia Post , la 3 zile dupa preluarea pachetelor afisaza “ajuns la destinatar”, fara alte informatii
Alta problema, acelasi transportator…Containerele, fie ca ajung pe cale maritima, fie ca aterizeaza la Bucuresti, merg intr-un depozit al transportatorului , unde sunt scanate. In felul acesta, coletele figureaza ca “ajunse in Romania”. De aici, transportatorul trebuie sa le predea BSI, adicatelea vamii… Cand si cum o face, cateodata este un mister. Exista containere care zac in depozite si 3 saptamani… Oricum, in depozitele BSI nu intra nimic nescanat. Daca pachetul apare ca “ajuns in Romania” pe 17Track sau alte smecherii dar nu apare “la posta” , inseamna ca nu a ajuns la BSI, este pierdut in curtea transportatorului. Cu toata brambureala de la BSI, nici un pachet nu sta mai mult de 10 zile acolo.
Deci, de la “ajuns in Romania” de pe site-ul transportatorului pana la aparitia “sosit in Romania” BSI Bucuresti, pachetul zace la transportator, in depozitul sau din Romania.De la “In prelucrare” BSI Bucuresti pana la “In prelucrare” Oficiul postal xxx , pachetul este la vama…
Am o tableta si 4 motoare de drona ce asteapta preluare de posta romana peste 30 zile . In schimb au venit colete in 15 zile prin acelasi sistem ( gearbest – posta olandeza – posta romana ). Probabil au ” vazut ” motoarele si posta romana vrea sa faca economie . Pentru traking folositi : https://t.17track.net
Problema mea este ca trimit bani prin posta electronica ca sa ajunga mai rapid si mã trezesc ca ajung peste, 4,5 zile .La care postasu imi raspunde ca au platit alocatiile la copii si câteodată pensile ,ca nu sunt bani.Caz semnalat frecvent in comuna Greci judetu Mehedinti.
Ma aflu in aceeasi situatie cu o comanda facuta de pa Amazon.co.uk in data de 3 decembrie, expected delivery 9-15 December , inca nimic, de la posta imi arunca cu o aroganta mizerabila replica ( când aveti avizul in posta inseamna ca a venit ) , acelasi raspuns si de la Oficiul Postal 3 Alba care imi spune ca fara numar de tracking ea nu poate sa-mi spuna daca este in tara sau nu,pai atunci care mai este rolul lor , cu numarul AWB pot si eu sa ma uit.Posta Romana este execrabila ,atat pot spune dupa ce pe 28.12.2017 imi spune ca masina cu colete nu circula intre sarbatori,pai la ce mai tineti deschis :????
La fel si la mine. Ma anunta firma chinezeasca ca a juns in Romania pe data de 15 noiembrie, iar pachetul meu nimic. Nu pot sa-l caut, pt ca tracking ID ce mi l-au dat chinezi nu este valid la noi, si uite asa mananc nervi. Oare il mai gasesc sau…raman cu buzele umflate?Multumesc.
Depinde cum are chef posta romana. 🙂
t.17track.net cauta aici
Am comandat de pe Gearbest pe 28 august. PostNL arata conform tracking no. ca, coletul a ajuns in tara de destinatie pe 20 septembrie. De atunci nu mai stie nimeni unde este coletul. Am disputa deschisa la Paypal. Oare mai sunt sanse sa ajunga coletul?
Nu. A disparut in Romania. 🙂
Salut tuturor am comandat şi eu pentru prima dată de pe ali express şi pe site la tracking îmi figurează că comanda mea o ajuns în Bucureşti BSI în prelucrare are cineva idee cam cat dureză pănă ajunge la mine în oraş?
Salut,
Din experienta mea sta cam o saptamana la BSI, apoi este trimisa in orasul de care apartii.
Astept cateva colete din China, doua au deja doua luni si nu am primit nimic.
Eu comand lucruri sub 10$, nu am tracking de niciun fel pe ele și doar sper să vină
Am 3 colete comandate la începutul lunii August și nu au ajuns nici acuma, am vorbit cu unul dintre expeditori și mi-a spus ca coletul a ajuns in țara și sa întreb la posta, dar nu cred ca am vreo șansa sa le găsească…nu am primit nici un aviz pana acuma. Nu mai zic de 2 colete comandate in Ianuarie anul asta care nici acuma nu le-am primit, Posta Romană este e tot rasul.
A primit cineva un colet dupa 6 luni ? Eu cred ca nu .Ce mai cred ca – acestea se FURA , ma refer la cele fara track . Singura posibilitate legala de ai responsabiliza este – Reclamatie catre Posta si BSI (se asteapta conform OG 6/2002 ),apoi o sesizare la OPC iar in final o reclamatie catre politie , daca nu va multumeste. chemarea in instanta ale celor instituti ale statului Roman care ne fura banii . Trebuie sa se stie ca orice intrare in tara este inregistrata si urmeaza un curs al hartoagelor si inregistrarilor.Deci nimic nu este fara urma , o ancheta serioasa da si solutii corecte. Multi vor spune ca nu se merita pt 10 euro , dar va intreb se merita sa fim furati ?
Ei zic ca vor face ceva pentru asta…dar traim in RO. Se misca treaba in reluare.
stirileprotv.ro/stiri/social/intarzieri-uriase-la-pachetele-primite-din-afara-ue-solutia-postei-romane.html
Pacat ca stirea e din august. Cat le ia, un an?
Atata dezorganizare,atatea pirderi de corespondenta,atatea intarzieri! O felicitare de nunta din Elvetia,trimisa de 3 saptamani cu priori post,nu ajuns nici acum!Expeditorii din China,care sunt extrem de organizati,cer confirmarea primirii coletelor;Din China vin la termen toate pachetele,ele “zac” la noi in depozite vai si amar!Repet :faceti ceva si pentru omul de rand,care cumpara din afara.E liber,nu,si la noi?Nimeni nu stie nimic,toata lumea asteapta si institutia numita Posta Romana isi pune zi de zi o nota din ce in ce mai mica pe faimoasa sigla…
Am stat azi 1h 30min la o coada de vreo 20m la oficiul 5. Acolo au niste doamne cocosate care ar fi trebuit sa fie la pensie si care se chinuiesc sa identifice coletele intr-o camera ticsita de pachete, luandu-le la mana pe fiecare pentru identificare.
Doamna de la vama sare peste colete mici, chiar si mai mari, le deschide pe cele voluminoase sau probabil cu o valoare mai mare de 10Euro. In rest acelasi sistem ca la postele de cartier doar ca dai de o aglomeratie si mai mare.
Cu toate astea nu am vazut nicio petitie, actiune sau stire referitoare la situatia aceasta.
pana la urma se revine la vechea metoda, prin oficiile de domiciliu…sau nu? si eu am pachete fara tracking ajunse de pe 14-15 august, (care nu apar in sistemul de urmarire minunat al postei) au mai mult de o luna si nu primesc nimic acasa. oare le mai primim sau nu? am mai avut si altadata dar niciodata nu am asteptat mai mult de 3 saptamani cu tot cu drumul din china. niste nesatui toti in tara asta….pt 2-3 dolari sa verifice ei si sa ceara taxe. probabil vor cere in curand si pe aerul respirat, poluat asa cum e, vom plati. o tara de tot…c…am fost azi la op 6 din vacaresti la 8.30 si cred ca erau peste 50 de persoane,e posibil asa ceva????
si inca ceva interesant, am primit pe 15 sept un aviz in care ma instiintau ca pot merge sa ridic un colet pe 12 sept. :)))
Crezi ca stie cineva ceva? E o harababura totala. Ei nu dau niciun raspuns oficial iar noi stam ca prostii la mila lor. Asa se intampla cand bugetul tarii sta in niste pachete comandate din China. N-ar fi o problema daca ar face ceva cu banii luati din taxe. Bataie de joc!
Niste jegosi si nesimtiti, Si eu am pachete din august care sunt in tara,dar dobitocii astia nu au nicio treaba. Pur si simplu isi bat joc
Asta e romania, nu e neaparat vina celor de la posta, regulile astea vin de sus.
Buna, si eu din luna iulie imi scrie la tracking ca a ajuns in romania si eu in 18.09.2017 nu a ajuns inca. O doamna postasita mi-a lasat nr ei, ca in fiecare saptamana sa o sun sa vada daca a ajuns vreun colet sau nu. Inca nimik.
Procedura de vamuire/distribuire se face in functie de disponibilitatea lucratorilor vamali, care nu sunt angajatii Postei Romane si au un program stabilit de Directia Generala a Vamilor.
Incepand cu data de 14.08.2017, toate pachetele mici extracomunitare din serviciul standard si recomandate sosite din import si avand ca destinatari persoane fizice si juridice din tara au fost indrumate catre oficiile cu asistenta vamala, indiferent de valoarea bunurilor inscrisa pe declaratia vamala CN22. Noua procedura de distribuirea a coletelor sosite din tari extracomunitare este impusa de catre Directia Generala a Vamilor.
Din 24.08.2017 toate trimiterile postale extracomunitare simple avand valoare sub pragul care impune taxarea (10 Euro) ai caror destinatari sunt persoane fizice cu domiciliul in intreaga tara sunt inregistrate electronic la nivelul Biroului de Schimb international intr-o aplicatie dedicata a CNPR, borderoul se emite electronic si poate fi prezentat autoritatii vamale zilnic. Borderourile cuprind toate informatiile solicitate de catre autoritatea vamala, astfel incat ei pot acorda liberul de vama la nivelul BSI, trimiterile ce primesc liber de vama putand fi indrumate apoi catre oficiile postale ce apartin adresei de destinatie.
Prin urmare, incepand cu data de 01.09.2017 trimiterile postale extracomunitare simple avand valoare sub pragul care impune taxarea (10 Euro) sunt indrumate pentru distribuire prin oficiile din cartier, dupa ce in prelabil au primit liber de vama. Va precizam ca pot exista si exceptii, pentru trimiterile care au valoare sub 10 euro, daca autoritatea vamala in urma analizei de risc, decide ca acestea sa fie totusi indrumate catre oficiile cu asistenta vamala.
In etapa imediat urmatoare se va dezvolta aplicatia informatica dedicata a CNPR cu scopul ca si trimiterile inregistrate sa urmeze acelasi proces de prelucrare in vederea acordarii liberului de vama la nivel de BSI.
SABOTAJ!!!
Pentru Giovani.
Pana prin luna august 2017, coletele din China sub 10$ VENEAU direct la ofiicile postale de cartier (cu unele exceptii, pachete mai voluminoase care pareau ca au costat mai mult de 10$); fac cumparaturi cam de prin 2013 de pe Ebay, etc, acum nu mai vin, deci ceva s-a schimbat. (livrare normala 3-5 sapt, mai erau exceptii, am primit si dupa 8 zile calendaristice coletul)
Mie mi se pare ca se vrea sa nu mai cumparam din afara UE.
eu din secorul 1 trebuie sa tai Bucurestiul in doua pina la OP 6 in Berceni sa ridic colete de pina in 10 dolari!!! Ca asa vrea Prostea Romana
Din ce am inteles se va reveni la vechea metoda, pachetele sub 10 euro vor ajunge din nou acasa. Urmeaza sa vedem.
nu esti singurul.. eu la arad ma duc saptamanal(colete indiferent de valoare si marime). sora me e mai norocoasa.. ea nu este chemata la OPV arad,, interesant..
Propun sa cumpere chinezi posta romana ca ei sigur ar fi in stare sa faca fata comenzilor. Numai la noi se plange lumea cand e de munca in loc sa profite de potentialul pe care il ofera aceste importuri.
Pai nu am mai fi in romania. 🙂
Salut. Ce se mai aude cu posta, ca am pachete de 3 sapt la bsi si nici pachete“imprimate“ numai primesc, cele de 1-2-3-4 dolari ..
Toate coletele incepand de acum sunt chemate la oficiu cu vama numai ajunge nimic acasa , traim intr-o tara care vor cu adevarat sa ne tina legati si la maini si la picioare !
Nu se respecta nici un -10 dolari totu se deschide si platiti si ultimu leu
Traim intr-o tara care supravetuieste numai din taxe, iar porcii au nevoie de mai multi bani!
Postez si eu aici deoarece este despre Posta Romana.
Am dat o comanda pe Aliexpress pe data de 15.06.2017 din cauza unor sarbatori sa expediat pe 23.06.2017 si a parasit china in 30.06.2017.
Pe 25.07.2017 mi sa zis de la posta romana ca cat timp coletul nu este introdus in sistemul electronic de tracking nu e la ei si nu ma pot ajuta decat daca vreau sa fac o reclamatie dar imi trebuie si adresa expeditorului asa ca am rugat expeditorul sa faca o reclamatie.
Raspunsul primit de la expeditor: cica controlul vamal in romania este foarte strict si dureaza 40 zile … dupa care este predat la posta vamala …
Mie mi se pare o vrajala pe fata care le ofera posta sau autoritatile romane…
Poșta vamală din România este o glumă proastă. Vameși aroganți, plini de impresii care nu vor decât să taxeze și să vadă ce ai cumpărat, de ce ai cumpărat.
Pe Aliexpress, primul status la tracking e “2017.04.19 16:53 (GMT-7): Shipment confirmation” iar ultimul status e “2017.04.28 00:51 (GMT-7): Shipment arrived at destination country”. Iar de aici nu mai stiu nimic ce se intampla cu coletul. Nu stiu la noi in tara cum s-ar putea urmarii. La posta romana pe site nu accepta coduri de genu S000012xxxyyy. Nu stiu ce sa fac, 18 iunie e termenul maxim in care coletul ar trebui sa ajunga la mine. Sa deschid o disputa?
Nu poti sa il urmaresti in Romania iar tracking-ul ala de pe Aliexpress nu este de luat in seama. Mai asteapta pana pe 15 luna viitoare, eu zic ca o sa ajunga. Daca nu ajunge atunci poti extinde numarul de zile pentru asteptare sau poti deschide disputa.
Salut. A comandat cineva prin Singapore Post 4PX? Coletul meu a ajuns in tara de o luna, dar nu am primit nici o veste de la posta. Codul meu e de genu S000012xxxyyy si nu stiu cum pot afla unde e mai exact in tara pentru ca cu acest cod posta romana nu imi ofera nici o informatie. Ceva sfaturi?
De unde stii ca a ajuns in tara de o luna daca nu ai primit nici o veste de la posta?
Asa este !!! … multi oameni au inc eput sa primeasca coletele NEINFORMATIZATE ajunse in februarie in Ro … dar cele din decembrie 2016 si ianuari 2017 NU SE STIE NIMIC DE ELE !!!!
je esti cumva din craiova?
Eu am comandat la Alibaba un produs la data de 4.dec. 2016 si nici pana azi nu a sosit la vama Brasov. Cred ca brambureala cea mare nu este in China(desi expedierea s-a facut cu oarecare intarziere), ci in sistemul postal din Romania.Poate mi se rezerva o surpriza placuta de Craciun, in acest an, si voi primi coletul!? Am avut inspiratia sa testez cumpararea de la Alibaba,plasand o comanda de mica valoare si ma bucur ca teapa primita este minora !
Pai chinezii nu au nici o vina, problema e la noi. Sunt prea multe pachete si prea putine persoane care sa le proceseze.
Am colet primit din ianuarie si nu reusesc sa aflu nimic de el…oare sa mergem personal la depozitul din bucuresti?
Colete cu numar de comanda stil NLxxxxxxxxxx sau BJxxxxxxxxxx , informatizate pana in RO,ajunse in tara din China pe data de 20 ianuarie,nici pana in ziua de azi(6 martie) n-au ajuns la destinatar.Comanda a fost facuta pe 5 ianuarie!!! Mi-e foarte greu sa cred ca un colet care face din China pana in Ro 2 saptamani, prin tara face 2 luni sau mai mult, din cauza vremii sau mai stiu eu ce an nou taiwanez , japonez sau uzbek mai inventeaza. Imi da impresia ca posta romana nu mai exista!
Le-ai mai primit? Si eu sunt in aceasi situatie…
acelasi situatie… am comandat in 17 noiembrie 2017, in 24 decembrie 2017 era in tara; azi 16 februarie 2018 ..inca nu am primit.
Voi ati primit coletul???
Probabil că răspunsurile astea sunt programate să fie trimise mai cu întârziere pentru a da impresia că cineva chiar a analizat situația.
Asa se intampla si in Spania. In intervalul Noiembrie – Martie sunt intarzieri majore din doua motive.
Primul e ca de obicei sunt doar doua persoane care se ocupa de screeningul pachetelor si verificarea declaratilor vamale si al doilea e determinat de anul nou chinezesc care incepe in februarie si tine vreo 15 zile.