Experiența mea cu trotinetele electrice a început undeva prin 2017, atunci când am cumpărat primul model al celor de la Xiaomi, și anume M365. Înainte de aceasta, îmi aduc aminte cum urmăream periodic ofertele celor de la ETWOW. Pe vremea aceea erau singurele trotinete electrice pe care le puteai cumpăra din România. Mai erau prin Carrefour niște modele de la Razor, dar aveau un design învechit și parcă nu mă vedeam plimbându-mă cu așa ceva. Între timp, acestea au devenit super populare în toată lumea și au apărut tot mai multe modele accesibile, de la diverși producători, unul dintre aceștia fiind și Kugoo.
În ultima perioadă am folosit modelul celor de la Kugoo, o trotinetă care seamănă foarte mult cu modelele celor de la ETWOW. Am fost curios să văd dacă există alternative mai ieftine dar la fel de bune, pentru M365.
Deși Kugoo S1 este văzută de mulți ca fiind o clonă pentru ETWOW, eu n-aș putea să o numesc așa. De obicei, clonele sunt construite din materiale de calitate îndoielnică, cu finisaje și componente care nu inspiră încredere, însă aici nu este cazul. Pot afirma faptul că Kugoo S1 este o trotinetă extrem de solidă și rezistentă, construită din materiale de calitate pe care te poți baza. Iar asta o spun după o perioadă lungă de utilizare.
Cuprins review Kugoo S1
Trotineta am cumpărat-o de pe site-ul celor de la Geekbuying.com, disponibilă în depozitul din Polonia. A fost livrată prin curier rapid în câteva zile. Garanția se face tot în Polonia iar pentru retur magazinul va suporta costul. Vine ambalată foarte bine iar în cutie veți găsi un cablul cu ștecher european precum și unul pentru UK. De asemenea, tot în cutie veți găsi manualul de utilizare în limba engleză și încărcătorul. Trotineta este gata de utilizare, deci nu trebuie să vă bateți capul cu strânsul șuruburilor. O scoateți din cutie și puteți pleca la plimbare.
DESIGN ȘI CONSTRUCȚIE
Kugoo S1 nu este o trotinetă după care să întoarcă lumea capul, așa cum se întâmplă cu M365. Design-ul acesteia este unul destul de comun și banal, este posibil să mai găsiți acest model dar sub altă denumire. Totuși, faptul că design-ul este generic vine la pachet cu un avantaj major și anume, piesele de schimb sunt mai ușor de găsit, aspect foarte important la o trotinetă electrică. La o căutare rapidă pe Geekbuying.com am găsit cam toate piesele de schimb, începând de la aripă, motor și până la baterie sau accelerație. Așadar, în cazul în care veți avea nevoie de piese de schimb, acestea nu vor reprezenta o problemă.
Așa cum am menționat mai sus, trotineta este construită din materiale de calitate, solidă și foarte rezistentă. Cântărește numai 11 kilograme și suportă o greutate maximă de până la 120 de kilograme. Respectă standardul IP54, asta înseamnă că poate fi utilizată chiar și atunci când șoseaua este umedă. De asemenea, dacă vă prinde o ploaie ușoară, cel mai probabil veți putea continua drumul fără probleme.
În timpul utilizării am reușit să trec cu ea printr-un șanț făcut în asfalt din care am zis că nu ies întreg. Spre surprinderea mea, trotineta a ieșit teafără și nevătămată, nu știu dacă aș fi putut spune același lucru și despre M365 (cel puțin sistemul de pliere sigur ar fi avut de suferit).
Suportul pentru picioare este suficient de lat iar jumătate din suprafața acestuia este acoperită de un strat abraziv, pentru o aderentă mai bună. Acesta se murdărește rapid și este cam greu de șters. Mi-ar fi plăcut să folosească un cauciuc antiaderent, așa cum au majoritatea trotinetelor, pentru o întreținere mai ușoară. Totuși, există posibilitatea să poată fi dezlipit și înlocuit cu altceva.
Spre deosebire de trotineta Xiaomi, distanța dintre suportul pentru picoare și asfalt este una mai mică, oferindu-vă astfel posibilitatea de a utiliza trotineta chiar și atunci când rămâne fără baterie, ca și trotinetă clasică.
Sistemul de pliere este unul foarte bine gândit, ușor de acționat și foarte practic. Am văzut pe internet multe persoane plângându-se de acesta, probabil de aceea există în cutie un pliant care exemplifică exact procedeul pentru plierea sa. Pentru plierea acesteia nu trebuie decât să împingi ușor ghidonul în fată în timp ce apeși cu piciorul sau cu mana butonul pentru pliere.
Kugoo S1 oferă posibilitatea de a strânge chiar și mânerele, pentru a ocupa mai puțin spațiu. De asemenea, ghidonul poate fi reglat pe înălțime, în funcție de preferințele fiecăruia.
Suspensia este prezentă atât pe roata din fată, cat și pe cea din spate, fiind foarte utilă, asta deoarece trotineta are ambele cauciucuri încărcate. Poate fi utilizată pe orice fel de teren, datorită faptului că nu veți face niciodată pană. Legat de suspensie, am fost surprins de cat de bine amortizează, parcă mai bine decât la ES1 și ES2 de la Ninebot.
FUNCȚII ȘI DOTĂRI
Trotineta nu are aplicație pentru mobil, așa cum găsim la M365, însă nu pot considera acest lucru un minus. Eu aplicația pentru M365 o folosesc rar spre deloc, deci nu mi-a lipsit în timpul utilizării. În schimb, Kugoo S1 are un display destul de generos pe ghidon, unde sunt afișate toate informațiile de care ai nevoie. Începând de la capacitatea bateriei, viteză, voltajul utilizat în timp real, distanța parcursă sau modul de utilizare. Ecranul este vizibil chiar și în lumina zilei, însă trebuie să aveți grijă pentru că se zgârie foarte ușor, ar fi fost utilă o folie de protecție.
Din setările acesteia se pot activa sau dezactiva diverse funcții, precum: plecarea de pe loc să se facă cu sau fără impuls, puteți (dez)activă pilotul automat sau puteți scoate limita de viteză. Pentru aceste opțiuni va trebui să consultați meniul de utilizare, asta pentru că trebuie să urmați niște pași. De menționat faptul că trotineta pleacă de pe loc fără a avea nevoie de un implus, așadar, aveți grijă să nu apăsați din greșeală maneta pentru accelerație. De asemenea, vine și cu pilotul automat deja activat, acesta intră în acțiune după 3-4 secunde de accelerare continuă. Ambele pot fi dezactivate din meniul trotinetei.
Sub ecran sunt prezente 5 butoane, fiecare având o funcție presetata: pornire on/off, activare claxon, far, selectare mod de utilizare și încă unul pentru activarea diverselor funcții. Claxonul nu este foarte puternic iar sunetul produs cu siguranță nu duce pe nimeni cu gândul la un claxon, de aceea recomand ceva clasic. Trotineta are 3 moduri de utilizare: în modul 1 viteza maximă pe care o poate atinge este de până la 15 km/h, în modul 2 poate atinge o viteză maximă de până la 20 Km/h, iar în modul 3 atinge viteza maximă, adică 32 km/h.
Kugoo S1 are frână electrică dar și frână manuală – poate fi acționată în caz de urgență la fel ca la trotinetele clasice. Din dotările acesteia nu lipsesc nici stopul pe frână și nici farul cu LED-uri, ambele foarte utile atunci când folosiți trotineta după lăsarea serii. Stopul pe frână se aprinde odată cu farul dar și atunci când acționați frâna.
EXPERIENȚA ÎN UTILIZARE
Kugoo S1 integrează un motor în roata din fată cu putere de 350 wați, fiind capabilă să atingă o viteză maximă de până la 30 km/h. În realitate, cu bateria încărcată complet, trotineta ajunge să atingă chiar și 32 km/h, asta fiind viteza raportată de ecranul acesteia. Din testele făcute cu mine, folosind GPS-ul telefonului, viteza atinsă de Kugoo S1 este de maxim 28 – 29 Km/h. Chiar și așa, este mai mult decât suficient.
Ambele cauciucuri sunt de 8 inci, însă cel de pe spate este puțin mai îngust. La început, mai ales în curbe, din cauza faptului că acesta nu este la fel de lat ca și cel de pe fată, mi s-a părut ușor instabilă, însă cu timpul am început să mă obișnuiesc. Bănuiesc că, dacă i-ar fi pus un cauciuc identic cu cel de pe fată, nu aș mai fi avut această primă impresie.
La capitolul accelerație pot spune că este o bestie neîmblânzită, fără să exagerez. Accelerația este destul de brutală, mai ales dacă o folosești în modul 3 și vii de pe M365. Atinge viteza maximă în numai câteva secunde. În modul 1 și 2, accelerația este puțin mai lentă.
Atunci când capacitatea bateriei scade, și viteza maximă pe care o poate atinge scade, ajungând până la maxim 27-28 km/h. De apreciat faptul că accelerația rămâne la fel indiferent de capacitatea bateriei. Îmi place mult faptul că are pilot automat și nu trebuie să ții maneta de accelerație apăsată tot timpul.
Conform specificațiilor, Kugoo S1 integrează o baterie cu capacitate de 6000 mAh. Nu am avut cum să verific acest lucru, însă cred că mai importantă este autonomia pe care o puteți obține. Eu am folosit-o exclusiv în modul 3 (fără limită de viteză), cântăresc aproximativ 80 de kilograme și nu am urcat pante, deci doar în plan drept. În cazul meu autonomia a fost de maxim 15-17 kilometri, ceea ce mi s-a părut mai mult decât ok. Bănuiesc că cineva mai ușor ar putea obține o autonomie de până la 20-23 de kilometri, cu o singură încărcare.
Așa cum am menționat și mai devreme, suspensia fată/spate își face treaba și chiar amortizează mare parte din denivelări, făcând experiența în utilizare destul de confortabilă, mai ales dacă folosești niște adidasi cu talpă mai groasă.
Deși nu are frână pe disc, eu am reușit să mă obișnuiesc rapid cu frâna electrică și nu pot spune că am simțit lipsa sa. Este adevărat, frânarea electrică este ceva mai bruscă decât frânarea pe disc, însă cu timpul începi să o înveți și știi exact când și cât de tare trebuie să apeși butonul de frână. Oricum, în caz de urgență ai la îndemână și frâna mecanică (cea de picior).
CONCLUZIE ȘI PREȚ
După această perioadă de utilizare nu pot decât să o recomand. Kugoo S1 chiar a fost o surpriză plăcută pentru mine. Deși nu arată la fel de bine precum M365, trotineta vine la pachet cu un display generos, autonomie decentă, accelerație foarte puternică și anvelope fără aer. De asemenea, suspensia își face treaba cu brio. Având în vedere prețul, eu cred că poate fi considerată un adevărat best buy.
Despre Kugoo nu știam mare lucru, însă la scurt timp după ce am comandat trotineta am aflat că este vorba despre un producător chinez care fabrică doar vehicule electrice. Așadar, discutăm despre cineva care are experiență în domeniu.
Kugoo S1

MAGAZINE DE UNDE POTI CUMPARA
PĂRERI PRO ȘI CONTRA
✔️ raport preț/calitate excelent;
✔️ autonomie bună;
✔️ finisaje și materiale de calitate. foarte robustă;
✔️ accelerație foarte puternică, viteză maximă de până la 32 km/h;
✔️ accesorii disponibile;
✔️ pilot automat, far, suport pentru sacoșe, cric.
❌ claxon slab;
❌ geamul de la display se zgârie ușor.
Salut,
Am 3000 km facuti cu S1, parcursi cu regimul 2 de viteza.
1. Drumul pana la serviciu si inapoi este ~13 km. Fac o reincarcare la fiecare drum dar ocazional am parcurs si doua drumuri cu aceeasi incarcare. Pot spune ca 25 km autonomie este real.
2. Am constatat un zgomot specific de rulmenti uzati. La roata din spate i-am schimbat (rulm 6001 zz, pentru cine intereseaza) dar la roata din fata nu stiu cum sa abordez problema. A demontat cineva roata din fata in “bucatele”?
Salut dacă ma puteți ajuta va rog am o trotineta kugoo s1 și se aprinde pune frână pe motorul din fata dar motorul nu reacționează accelerez și nu reacționează..
Caut un buton de accelerare pentru un Kugoo kirin S1 Pro. Mă puteți direcționa spre un site?
Fiul meu a pus frână brusc și cred că a rămas blocat butonul. Apare E 6 pe ecran.
Buna ziua am si eu o trotineta si vreau sa va intreb pînă la cit se încarcă am inteles pînă se aprinde liedul verde?
Da.
Buna ziua unde pot sa găsesc carlig pentru ea
Nu mi se mai aprinde displayul.ce pot sa ii fac ?
Am patit la fel. Ati rezolvat?
Buna seara!
Am și eu o problema,am uitat încărcătorul la munte și nu știu de unde și de care sa fac comandă…
Salut,
Poti cumpara incarcator de aici.
Buna seara, stie cineva daca se poate regla frana electromagnetica? Nu este o relatie liniara intre apasarea pe parghia de frana si franare, mai precis, este o mica cursa libera dupa care se franeza brusc.
Din păcate nu poate fi reglată.
Salut
As dori sa știu dacă se poate schimba cauciucul pe fata la Kugoo s 1 pro.
Cat costa o comanda?
0726206212
Sper ca ai văzut poza, ca nu apare comentariul
Da, din pacate nu am vazut bucata aceea de cauciuc nicaieri. Nu stiu de unde ar puitea fi.
Poza
https://i.imgur.com/VQD7zTR.jpg
https://imgur.com/VQD7zTR
https://imgur.com/C64Vr4Y
O sa ma uit maine la trotineta mea sa vad daca gasesc pe undeva bucata asta de cauciuc, asa nu-mi dau seama.