• Caută

Cum funcționeză garanția pentru produsele cumpărate de la GearBest sau Banggood

Pentru că primesc de multe ori această întrebare, m-am gândit că ar fi util un articol în care să lămuresc cum stă treaba cu garanția pentru produsele cumpărate de la GearBest sau Banggood. În primul rând, garanția există pentru toate produsele cumpărate, majoritatea beneficiază de 1 an de zile garanție iar dacă se strică în această perioadă puteți beneficia clar de acest serviciu.

În cazul unei probleme primul pas pe care trebuie să îl faceți este să deschideți un ticket pentru suport, după care aștepțați răspunsul magazinului. Nu trimiteți produsul înapoi și nici nu îl reparați pe cont propriu înainte să primiți un răspuns din partea acestora.

Mitul cum că nu ai garanție la produsele cumpărate de la magazinele chinezești (cel puțin în cazul GearBest) ar trebui să dispară. De asemenea, vremurile în care trebuia să trimiți produsul în China, au apus, acum se rezolvă mai simplu. De obicei, atunci când întâmpini o problemă cu un produs, ai la dispoziție 2 variante, după cum urmează.

1️⃣ Dacă valoarea produsului este una ridicată (telefon, aspirator robot, laptop, etc), fie alegi să îl trimiți la ei pentru reparație, fie îl repari la un service din România iar magazinul îți va returna banii plătiți pentru reparație. Din 2018, GearBest are service în Spania (Alicante), iar acolo ajung atât produsele pentru service, cât și cele pe care doriți să le returnați din diverse motive. Nu mai este necesară trimiterea acestora în China.

Dacă la momentul achiziției ați plătit cu PayPal, nu trebuie decât să activați serviciul “Retur and Refund”, iar banii pe care îi veți plăti pe transport, îi veți primi înapoi, așadar, nu vă costă nimic în plus. Am scris un articol complet aici. Dacă ați plătit cu cardul, atunci va trebui să suportați transportul până în Spania din buzunarul vostru – suma nu depășește 100 lei. Costul transportului pentru retur este asigurat de către magazin în ambele situații.

2️⃣ În cazul în care produsul este unul cu o valoare mai mică (până în $50), iar costul transportului plus cel al reparației ar depăși valoarea acestuia, cel mai probabil magazinul vă va oferi jumătate din banii pe care i-ați plătit în momentul achiziției.

Sper că am reușit să vă fac să înțelegeți cum trebuie să procedați în cazul în care aveți nevoie de garanție pentru un produs pe care l-ați cumpărat de la GearBest.

Procedeul în sine nu este chiar ca la magazinele autohtone, unde produsul ajunge de pe o zi pe alta, însă nici nu implică timp sau costuri foarte mari, așa cum mulți își imaginează. În opinia mea, dacă considerați că diferența de preț merită efortul, atunci puteți achiziționa produsul dorit fără probleme.

DISTRIBUIE
Adaugă un comentariu

42 comentarii
  • Salut. Care e cea mai buna metoda de retur in Europa a unui produs defect, in afara de posta romana? E diferenta mare de pret?
    Multumesc

  • Salut. Madalin, am cumparat de pe banggood, in octombrie 2019, un acvariu pesti (xiaomi), achitat din cont paypal 89 usd si din pacate nu mai functineaza (pompa, lumina) in fine..intrebarea e, daca ma poti indruma ce sa fac, unde sa scriu….? E primul produs dintre zeci de produse care a “crapat” 🙂 merci

    • Salut,

      Deschide ticket, explica-le problema, pune si poze/video, apoi asteapta sa primesti o solutie. Daca nu esti multumit de propunerea lor, negociaza cu ei.

  • In urma discutiei am primit total refund, cei 23$ ! Sincer, nu ma asteptam la asta! I-am bagat pe GB Wallet. Depozit pentru urmatoarele comenzi. 🙂 Customer Service de calitate si corect, asta e parerea mea!

  • Tracking de trimiteri simple ce s-a “blocat” la plecarea din China. Ai dreptate, trebuia sa aleg Belgium. Eu sper sa ajunga cu intarziere, nu ar fi prima data cand ajunge dupa 60 de zile!

  • Da, comisionul.
    Recomand asigurarea transportului pe Gearbest. Nu mi-a ajuns un card de memorie, comandat la inceput de ianuarie, cu reducere prin cupon. Gearbest propune “refund” partial doar 11.5$ din 23$. Incerc o negociere dar regula lor e clara. Nu am tracking number, nici asigurare, plata direct cu cardul, fara Paypal. De cand comand online din China (cam 8-9 ani), nu am avut atat de multe probleme cu comenzile ca in ultimile 3 luni.

    • Nu ai tracking number? Unde s-a pierdut? Mai nasol este ca la GearBest asigurarea costa destul de mult la produsele ieftine. Eu de obicei cand iau de la GearBest aleg Belgium (pentru ce depaseste 10 euro) sau Netherland (sub 10 euro). Pana acum nu mi s-a pierdut nimic asa. Am avut emotii cand am facut o comanda cu Belgium in noiembrie care a ajuns tocmai in ianuarie, insa in general ajunge tot. 😀

  • Gearbest mi-a achitat integral suma (comanda si transport retur) prin Paypal. A fost dificil dar s-a rezolvat! Important este sa insisti. Am platit doar o taxa mica (1.89$) la Paypal pentru banii trimisi de Gearbest pentru transport.

  • Asa e, Paypal ii trimite. Reclamatie dupa 30 de zile de cand am returnat drona! E conditie obligatorie la ei, eu am comis-o! Posta Romana nu a actualizat tracking-ul, Gearbest nu mi-au confirmat livrarea in Spania. Am fost la mijloc, acum incerc de la Gearbest sa-mi scot banii de transport! 🙂

  • In sfarsit, primesc banii dati pe drona defecta (vreo 360$)! Produsul a plecat din Romania pe 21 ianuarie, tracking-ul de la Posta Romana a ramas “blocat” de 40 de zile dupa expedierea din Romania , am facut reclamatie online zilele trecute, in 24 de ore (neasteptat pentru PR, dar adevarat!) am primit raspuns ca livrarea s-a facut in Spania pe 28 ianuarie. Dupa ce am trimis raspunsul postei la Gerbest (traducere, foto), azi mi-au aprobat returnarea platii initiale. Pe Paypal am trimis cererea pentru returnarea banilor de transport dupa 30 de zile si mi-au respins reclamatia… Madalin mi-a spus de asigurarea prin Paypal dar credeam ca recuperez transportul de la Gerbest. In fine, ma bucur ca paguba nu a fost mare (23$), iar garantia exista pe Gearbest! In continuare astept bicicleta electrica! Stau linistit, am platit asigurare la comanda 🙂

    • Ma bucur sa aud ca ai rezolvat! Ti-au dat motiv cei de la PayPla? Eu am apelat de 2 ori la ei si nu mi-au refuzat niciodata cererea. Am primit mereu banii pe transport inapoi.

  • Salut
    Eu am luat o periuță Oclean SE de pe Gearbest. A funcționat foarte bine aproximativ 1 luna și apoi a început să de-a rateuri. In sensul că atunci când mă spălăm cu ea avea perioade de câteva secunde când doar bâzâia dar nu mai vibra, își revenea pentru ceva vreme și tot așa. Problema a fost că era foarte random și foarte greu am reușit să surprind momentele acelea pe video. In fine…
    Le-am deschis ticket și le-am zic de problema, le-am atașat și video, dar mi-au răspuns că nu se poate repara și fiindcă au trecut acele 45 zile de la primire îmi pot returna doar o parte din suma, adică $8. Asta în condițiile în care eu am dat pe periuță aprox. $47 (a fost set cu travel case și suport perete).
    Mie mi se pare o bătaie de joc. E drept, s-au mai oferit să-mi trimită alta la un cost de $38.
    Tot cu Gearbest, am luat anul trecut un TV Box, care anul asta pe la început a încetat să mai funcționeze. I-am contactat și mi-au oferit $10 refund. 🙁 Au invocat aceleași 45 zile.
    Deci în concluzie, trebuie avuta grija.

    • In ambele cazuri au inceput mesajul cu:
      “Please note that as you have used this item for over 45 days we can only refund you partially.”
      Nu au zis nimic de garantie.
      Acum am calculat la periuta si nu sunt 45 zile de cand am primit-o si pana le-am scris prima data de problema. Le-am scris lucrul asta, astept sa vad ce imi raspund.
      Cand a fost problema cu TV Box-ul le-am zis sa imi trimita altul, mai ales ca aveau pe stoc, dar nu au vrut.

    • Trebuia sa le mentionezi ca vrei sa il trimiti pentru reparatie, o poti face si acum, au 1 an garantie toate produsele cumparate de la ei. Oricum cand incearca sa iti ofere o suma, negociaza cu ei, poti creste acea suma daca insisti. 😀

    • Intr-un final am reusit sa rezolv favorabil problema.
      Le-am demostrat ca nu au trecut alea 45 zile si mi-au returnat banii platiti pe periuta.

  • Salut, la cat s-ar ridica taxele la 100$ si daca exista cupon sau reducere la acest scaun ninebot ? Multumesc mult.

    • Salut,

      Daca il trimit prin posta 19% din valoarea produsului plus inca 8 lei la posta. Pentru Aliexpress nu sunt cupoane.

  • Dacă nu tine de partea electrica imi i-a in calcul solicitarea mea si banuiesc ca va trebui in engleza sau romana ? Multumesc mult.

  • Si daca nu-i cu suparare mai doresc sa-ntreb cum se aplica bateria ext caci nu stiu cum se desface capacul de pe cadrul unde se incarca trotineta normala ,sant cele 3 găuri si mai jos vine exact peste capacul încărcării, a doua intrebare ar fi despre scaunul trotinetei unde il pot gasi mai “ieftin” macar s-o transform in 2in1 daca tot exista posibilitatea…

  • Salut, eu ma confrunt cu o nelămurire la trotineta ninebot si anume face un zgomot urat la roata din spate asemeni unui bat ținut la spitele unei biciclete ,i-am dat cu soluția “WD-40” crezând că are nisip ,recunosc ca am solicitat-o pe zapada topită si din întâmplare am “luat ” si o gropita mica ,în continuare ce as putea face s-o trimit in garantie ,s-o duc la service contra cost sau sa incerc sa ma uit eu la ea ( oricum nu ma pricep) în idea ca ar avea ceva usor ce nu ar necesita intervenția unui profesionist. As menționa faptul că am doar 47kg deci ar ieși greutatea mea din discutie si iesirea cu ea pe vreme urâtă ca si faza cu gropita a fost o singura data ,dar se pare ca fost suficient .Multumesc

    • Salut,

      Deschide ticket la GearBest, explica-le problema (ataseaza-le si un video unde sa apara sunetul acela) si vezi ce solutie iti dau ei.

  • Trimis telefon Xiaomi la garantie cu display defect (avea niste dungi negre pe ecran – mai avea 3 luni si iesea din garantie), primit unul nou inapoi. Eu unul am fost foarte multumit.

  • Problema este ce se intampla cand cumperi un telefon sa il faci cadou sau il vinzi, cine este responsabil pentru garantie?

  • Am trimis 2 aspiratoare Roborock S50 cu destnatia Alicante prin DPD 6.5 kg 123 RON.
    Al doilea a fost pierdut de DPD in Budapesta si imi vor da inapoi aprox. 1400RON deoarece nu era asigurat suplimentar.Paypal a platit transportul pentru amandoua si chiar nu mi-a trecut prin cap sa mai platesc 1% pentru extragarantie oricum returnau banii …
    A treia comanda Roborock S50 am facut-o pe Aliexpress cu livrare din depozit aflat in Germania.Garantie 3 ani de la chinez cu trimitere de piese si video pentru DIY in caz ca e nevoie de srevice.
    Gearbest suport este ok insa primele variante oferite inainte sa faca RMA si retur au fost jenante(vreo 80$ si pastram aspiratorul stricat)

  • Multumesc pentru raspuns Madalin. Si eu am trimis coletul normal. Mai astept o saptamana si ma duc la Posta Romana pentru explicatii. Bine ca am pus asigurare, valoarea dronei nu e mica.

  • Pe mine m-a costat 123 lei transportul prin Posta Romana, dar pachetul a avut 2,5 Kg si a fost asigurat la valoarea produsului (1500 lei). Trimis pe 22 ianuarie, nu a ajuns pana acum la Alicante, cam mult timp pentru Europa…

    • Eu am trimis un telefon mobil anul trecut si m-a costat ~80 lei. A ajuns cam in 3 saptamani daca imi aduc bine aminte, nu a fost trimis express ci colet normal. Da, posta romana se misca greu dar este cea mai ieftina optiune.

Despre blog

Cumpărături din China, oferte și recenzii. Acestea sunt de obicei subiectele pe care le veți găsi pe blogul meu. Scriu des despre aspiratoare robot și verticale, gadgeturi pe care le consider interesante precum și vehicule electrice (în general trotinete și biciclete electrice).

Newsletter

Make sure to subscribe to our newsletter and be the first to know the news.