De la început trebuie precizat că această metodă este valabilă doar pentru plățile cu Paypal. Personal, eu recomand întotdeauna Paypal înainte oricărei alte metode de plată atunci când vine vorba de cumpărături din China. Nu pentru că plata cu cardul ar fi nesigură, ci deoarece atunci când plătești cu Paypal ai ceva mai multe avantaje, printre care și acesta: costul transportului pentru produsele cumpărate și returnate îți este restituit.
Așadar, dacă ți s-a întâmplat să cumperi ceva din China (GearBest sau oricare alt magazin) iar produsul a venit defect sau s-a stricat după o anumită perioadă, și magazinul îți cere să îl trimiți la ei pentru reparație sau schimb, banii pe care i-ai plătit pentru transport îți vor fi returnați, însă costul maxim suportat de Paypal este de până la $30. Nu este o problemă pentru că un pachet care cântărește 1 kilogram (spre exemplu un telefon mobil) costă aproximativ 75 de lei să îl trimiți în China. Rămâne dezavantajul timpului pierdut, asta pentru că un pachet trimis în China va ajunge în 2-3 săptămâni.
Inițial va trebuie ca tu să plătești pachetul la poștă și să păstrezi factura primită, iar apoi să activezi serviciul pentru returnarea banilor. După ce ai activat serviciul, te loghezi în contul de Paypal, click pe tranzacția pentru care vrei să primești costul transportului înapoi, și astfel găsești opțiunea Request return shipping refund.
De aici nu trebuie decât să completezi câteva câmpuri, uploadezi dovada plății (factura de la poștă) în format electronic și trimiți cererea. În maxim 5 zile vei primi banii înapoi în cont. Cam aceștia sunt pașii necesari. Am folosit această metodă, deci știu sigur că funcționează.
Salutare! Am dat comanda de o navigație auto din China și a costat 1195 RON. Transport prin FedEx. Mi-au trimis mail cu ce acte sa le trimit apoi primesc cât am de plătit : 260 RON TVA ul și 168 RON taxe vamale. Total 428 RON. Nu știu ce calcule au făcut … însă nu văd suma corecta pentru TVA și nici pentru taxele vamale. Întrebarea mea…dacă nu ridic coletul și le spun sa facă retur…îmi primesc bănuții (toți bănuții ) înapoi ? In mod normal chinezul și-a făcut treaba …el nu are nici o vina
Salut,
Da iti primesti banii, mai putin cei pentru transport, tur/retur.
Mda ,mie mi s-au stricat după 1 an și jumate și au zis că garanția e de 1 an și că îmi pot da doar 10$!garanție de c@c@t la cei de gearbest!S-au că îmi dau 200 puncte !
La eMAG daca ti se strica dupa 2 ani si jumatate iti mai repara produsul, sau mai primesti ceva? 🙂
Madalin,
Am scris la Gearbest si am primit raspunsul de mai jos. Nici vorbă de reparat sau inlocuire, au trecut direct la returnarea unei jumatati din bani…!
Ai mai intîlnit o situatie similara ?
After reviewing your case, review the following possible solutions:
1) Return the item back to us for a refund of 135USD
Once we receive your returned item, we will return it to your wallet, as well as reward you with extra points. (you will receive 1 point for every 1USD refunded, for example 1USD = 1 point, 3USD = 3 points).
Multumesc !
This refund will be processed within 24 hours.
Learn more about the benefits of the portfolio: http://www.gearbest.com/about/faq.html
Check out how to use dot: http://www.gearbest.com/about/about-points.html
Customers need to pay the return shipping fee.
2) Return the item back to us for a refund on your 135USD payment account
– For PayPal account refund it may take 48 hours to process and appear in your paypal account.
In rare cases, please allow 3-5 business days for the refund to be processed.
Before making any decision, please check the local post office for the price to return the item and let us know about it.
Our address is in Alicante, Spain
Salut,
Explica-le ca vrei sa il trimiti pentru reparat, ca este in garantie, poate nu au inteles. Uneori trimit raspunsuri automate, nu citesc mesajul lasat de client. 🙂
BUna ziua,
In luna ianuarie am cumparat de la GEAR BEST un telefon UMIDIGI Z2 PRO si dupa 4 luni de utilizare nu mai sunt auzit in convorbirile telefonice ! Initial am spus ca …..am avut ghinion… dar citind comentariile de pe sietul dumneavoastra asi vrea sa incerc trimiterea la garantie . Va rog daca sunteti amabili sa ma indrumati cum sa procedez !
Multumesc anticipat !
Salut,
Trebuie sa deschideti ticket pe site-ul celor de la Gearbest si de acolo veti primi toate informatiile necesare. Cel mai probabil va trebui sa fie trimis in Spania, pentru service sau inlocuire.
Adriana, scuze pt răspunsul întârziat, da, de la oficiul poștal 5 am trimis coletul, întrucât stau în Bragadiru și mi-a fost cel mai aproape. Cei de la OP Bragadiru nu au acceptat trimiterea externa.
Acum ceva ani, am trimis un telefon în service în China și am trimis coletul de la un op zonal, Iancului, acum dacă s-a schimbat procedura, nu știu.
Apropo, astazi am primit mail de la paypal ca o să-mi dea banii înapoi. După multe mesaje împotriva teparilor de la Tomtop, s-a rezolvat.
asta cautam eu, poate ajuta pe cineva sa nu mai completeze la ghiseu:
https://awb.posta-romana.ro
Nu am mai gasit pe Paypal niciun Request shipping refund unde sa pot cere transportul inapoi. E posibil ca de acum un an sa fi dezactivat optiunea? Le voi scrie un mesaj pe Help Center ca sa vad cum pot sa pun si transportul in contul vanzatorilor-scammeri.
Inca este valabila optiunea. Gasesti link-ul si in articol.
Se pare ca cei de la TomTop sunt tepari, ma tot amana ca verifica daca a ajuns coletul, nu vor sa recunoasca ca expeditia a fost livrata la ei inca de pe 30.05.2019.
Asa ca, mare atentie cu TomTop, sunt multe pareri negative despre ei pe net.
Sa vad ce hotaraste paypal, si astia spun ca o sa primesc banii cand anunta TomTop ca a primit coletul, le-am dat raspuns ca refuza sa spuna ca l-au primit.
Trebuie sa insiști și să ai multă răbdare, altfel nu rezolvi cu ei.
Adrian, te rog imi poti spune de la ce Oficiu Postal ai trimite catre China? Se poate si de la Oficiul 5 si de pe Vacaresti (unde stiu ca este tot oficiu vamal) ? Sunt in aceeasi situation ca tine si Paypal a cerut sa trimit cu tracking online pana la destinatar ca dupa ce confirma primirea destinatarul sa imi returneze banii.
Pachetele catre China se trimit de la oficiile cu asistenta vamala.
Trebuie sa raspund la disputa in paypal, dar imi da eroare, nu stiu ce are.
Atasez format jpeg dimensiune mica, plus nr. de urmarire si compania cu care am trimis coletul, dar eroare.
Le-am trimis un mail sa vad ce spun cei de la paypal.
http://oi67.tinypic.com/2eyfi40.jpg
Se mai intampla la PayPal. Incearca din nou mai tarziu.
1 ma poate ajuta cineva cu unlink al formularului tipizat care trebuie completat?
2 ce valoare sa scriu pe pachet daca este in realitate 200 eur, pot scrie 10 eur sa nu aibe de platit vama cei din china ?
produsul e de pe banggood
Asa este, i-am anuntat ca expeditia a fost primita la adresa lor, au spus ca verifica si revin cu detalii.
Pana pe 04.06.2019 am timp sa escaladez disputa paypal, daca pana luni nu primesc mesaj de la TomTop, o sa escaladez cu motiv ca au primit coletul si nu trimit banii inapoi.
Multumesc frumos,
Sunt curios cum se termina. 🙂
Astazi 30.05.2019, coletul trimis retur prin posta romana la TomTop in data de 21.05.2019, in Hong Kong, a fost livrat, 9 zile, s-au miscat foarte repede.
Acum sa vedem cat de repede se misca si cei de la TomTop. 🙂
Cat a costat retur în China?
Ce diferenta enorma este intre Gearbest si TomTop, stiti problema mea cu doua produse cumparate de pe TomTop, care au ajuns deteriorate si pe care le-am trimis inapoi.
De curand am luat de pe Gearbest o camera ip Xiaomi Mijia, pret 41$, trimisa cu Priority Line,6,5$ si care a ajuns in 13 zile acasa.
Ulterior am constatat faptul ca, aceasta camera pierdea conexiunea wifi destul de des, chiar daca am resetat router-ul, am schimbat setarile si regiunea, tot pierdea semnal. Am anuntat problema printr-un tiket, la care am atasat poze si video, iar cei de la Gearbest mi-au propus sa pastrez camera si sa aleg cum vreau sa fiu despagubit, banii in portofelul din cont, sau banii inapoi pe card, am ales sa-mi puna banii pe portofel, oricum este magazinul de unde cumpar cel mai des.
Mentionez faptul ca, am mai avut in trecut o situatie similara cu o camera auto in valoare de 17$ si la care Gearbest mi-au restituit banii napoi.
Nu stiu daca conteaza istoricul comenzilor pe care-l am la ei, eu am doar Lv 7.
Stiu. De aceea pe blog recomand doar Gearbest si Banggood. Am scris despre garantia oferita de gearbest si aici. Multumesc pentru feedback! 🙂
Astazi am primit banii pe transport, in contul paypal.
Banuiesc ca raman in cont, asta nu ma deranjeaza, oricum sunt buni pt. urmatoarea comanda.
Ii poti retrage pe card daca doresti.
Sunt nelamurit referitor la comanda de pe TomTop, in care am primit coletul ce continea doua lampi de tavan smart, care au ajuns deteriorate si pe care le-am trimis retur. Am luat legatura cu vanzatorul si am stabilit sa trimit coletul retur, produsele vor fi verificate si o sa mi se restitue banii, dar nu au specificat daca toata suma, eu am trimis mail in care am cerut sa mi se spuna daca primesc toti banii, nu au raspuns.
Datorita faptului ca nu au raspuns, am deschis disputa paypal, iar dupa un schimb de mesaje intre paypal, vanzator si eu, in care mi se spune sa ma inteleg cu vanzatorul, acesta spune ca dupa ce o sa primeasca coletul o sa mi se returneze banii, dar paypal mai spune ca daca pana pe data de 04.06.2019 nu escaladez disputa, se inchide cazul si nu poate sa mai fie deschis.
Ce fac, escaladez cu mentiunea ca am trimis coletul retur sa astept sa ajunga si sa fiu sigur ca o sa-mi trimita banii inapoi?
Mi-e teama ca vanzatorul sa gaseasca vreun motiv si sa nu vrea sa-mi dea toata suma, eu nu mai sunt protejat de paypal daca inainte de a ajunge coletul, se inchide disputa.
Sper ca am detaliat bine.
Mutmesc.
Salut,
Escaladeaza, nu astepta sa se inchida disputa. 🙂
Am inteles, acum am ajuns acasa de la posta, a costat 131,20, prioritar, am vrut sa trimit neprioritar, dar pt Hong Kong nu se poate.
Nu am inteles de pe paypal, ce se intampla daca suma depaseste 130 lei.
Primesti suma de 130 lei si restul suporti tu, sau nu accepta sa faca plata daca suma depaseste 130 lei.
Multumesc,
Primesti maxim 130 lei, ce depaseste suporti tu.
Conteaza ce tip de trimitere fac la poasta Romana, colet cu confirmare de primire, sau nu, prioritar/neprioritar.
Multumesc,
Daca il trimiti in China este automat prioritar, nu este nevoie de confirmare pentru primare, oricum urmaresti pe tracking.
Am comandat de pe TomTop doua lampi de tavan smart, care au ajuns cu unele deteriorari, partea din plastic este sparta.
Lampile nu sunt chiar smart, este vorba despre o lampa simpla cu leduri la care i s-a pus un adaptor wifi Sonoff, treaba asta puteam sa o fac si eu, nu am stiut ca vanzatorul ascunde acest lucru.
Cei de la TomTop nu vor sa despagubeasca si vor sa trimit produsele inapoi, pe cheltuiala mea.
Le-am trimis poze si video cu desfacerea coletului, dar nu vor sa despagubeasca nici partial.
Vad ca optiunea nu mai este disponibila in paypal, sau nu stiu eu unde sa caut, ma poti ajuta te rog.
Salut,
Activezi serviciul aici, apoi in dreptul tranzactiei trebuie sa ai optiunea pentru “Request return shipping refund”, aplici pentru ea. Dupa ce trimiti pachetul la posta scanezi factura primita si la cateva zile vei primi banii in contul de PayPal, in limita a 150 lei.
Am gasit, dar vad ca limita maxima pt. Romania este de 130 lei.
Multumesc,
Posibil sa se fi modificat, când am cumpărat eu era 150 lei. Oricum, nu te costă mai mult de 150 lei sa trimiți pachetul prin poștă.
De pe GearBest. Ce trebuie sa fac?
Deschizi ticket si ceri returnarea produsului, ei te vor indruma mai departe.
Am cumpărat un robot de spălat geamuri Alfawise WIN660 si nu sunt mulțumită de el. Nu spală cum trebuie si nu lustruiește, ci lasă urme urate pe sticla. As mai putea returna produsul? Precizez ca am plătit cu cardul.
Sigur. De pe ce site l-ai comandat?
Mersi pentru informatii. E bine de stiut.
Cu placere! 😀
Am primit banii de transport dar nu banii pe continutul coletului (era vorba de un TV BOX care era defect)
Cazul era deschis pt a primi banii inapoi pe un produs defect aflat in garantie
Cu mare greutate am reusit sa redeschid cazul si in final am primit si banii pe produs
Pt transport am primit banii in 3 zile Dar pentru produs cam in 4 luni
Banii pentru produs trebuie sa ii dea magazinul, de aceea posibil ca a durat mai mult.
Eu am folosit acest serviciu a functionat .In cateva zile am primit banii pt transport retur pt China.
Dar am avut neplacuta surpriza sa mi se inchida cazul de catre Pay Pal pe motiv
Traking number invalid
Pai daca ai primit banii e normal sa inchida cazul PayPal.
A testat cineva aceasta metoda, e sigura 100%?
Da. Eu. Am scris in articol. La ce te referi cand intrebi daca e 100% sigura?
E bine de stiut, chiar daca nu mi s-a intamplat pana acum sa fiu nevoit sa trimit ceva la garantie in China. In Romania am patit-o cu un TV de mi-a venit acru sunand la ei pentru a cere informatii.
Eu de fiecare data platesc cu PayPal la cumparaturile din China, dar nu stiam de treaba asta. Super!
Un motiv in plus sa-mi faci si eu cont de paypal. 🙂
Utile informatii. Chiar nu stiam. 10x