În cazul în care ai făcut o comandă în China și ai ales livrarea prin curier rapid (de cele mai multe ori este vorba despre DHL), probabil că ai primit un telefon de la aceștia prin care îți cereau o copie după buletin, factură și declarație pe proprie răspundere că valoarea declarată este cea reală, astfel încât ei să poată efectua procesul de vămuire pentru produsele comandate de tine. Practic, vor plăti taxele pe care le datorezi la stat, însă pentru acest serviciu va trebui să le achiți în plus o taxă de minim 104 lei sau 2% din valoarea comenzii + TVA.
Pe hârtie nu sună deloc rău, însă ce te faci când produsul comandat costă 50$, iar tu trebuie să plătești aproape jumătate din valoarea acestuia către DHL, plus TVA-ul de 20% pe care îl datorezi statului român? Nu este chiar o afacere, mai ales că valoarea comisionului crește direct proporțional cu valoarea produsului cumpărat. În cazul acesta, cel mai bine este să îți plătești singur taxele, mai ales că nu este un proces foarte complicat. Trebuie să precizez faptul că acest articol este valabil doar atunci când comanda îți este livrată prin DHL (curierat rapid), altfel nu trebuie să urmezi pașii următori.
Pentru a putea plăti singur taxele vamale trebuie să intri în posesia unui număr EORI. Obținerea acestuia se face online, fără prea mult stres sau bătăi de cap, așa cum se întâmplă de obicei când apelezi la o instituție de stat. Pentru a putea avea acest număr trebuie să accesezi site-ul Direcției Generale a Vămilor, disponibil aici (atenție, funcționează numai cu Internet Explorer).
După ce ai obținut numărul EORI, va trebui să îl trimiți prin email celor de la DHL, cu mențiunea că dorești să plătești singur taxele vamale. După, aceștia ar trebui să îți răspundă și să îți comunice contul bancar în care vei vira banii aferenți taxelor. La finalizarea plății (un card cu Home Banking te poate scăpa de niște drumuri), vei trimite celor de la DHL o copie după extrasul de cont cu dovada plății, numărul EORI, precum și o copie după cartea de identitate.
Pe scurt, aceștia sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi dacă nu vrei să plătești comision celor de la DHL. Nu este complicat și cred că merită “deranjul”, mai ales că discutăm despre un comision considerabil. Dacă nu te descurci, întâmpini probleme sau vrei doar să împărtășești experianta ta cu DHL și comenzile din China, te aștept în zona de comentarii.
Salut!
Am comandat ceva de pe amazon.jp,primesc niste mesaje ca si cum trebuie sa completez niste acte si ca trebuie sa fac vama,am sunat de 2x la ei si au spus sa stau linistit ca o sa vina la usa coletul.acolo in mesaj apare si mesajul Pentru expedierile cu serviciul “Duties and Taxes Paid (DDP/DTP)”1nu veti avea de achitat drepturi vamale si taxa “Comision plata drepturi vamale in numele clientului”.pe factura in dreapta sus scrie carrier service cod DTP.coletul a fost 44,6€.
sa ma steptept sa fie oprit in vama pana fac actele si platesc s au stau linistit si astept coletul acasa?
Buna ziua,
folosind informatiile de pe aceasta pagina am incercat si eu sa scap de acel comision de “cel putin 50 lei” practicat de DHL. Deja platisem 48 de euro taxe de transport catre DHL, pentru un produs de 38 euro si nu vroiam sa mai platesc nimic in plus, mai ales ca instiintarea lor era ambigua, “platiti minim … daca taxele vor fi mai mari de …”.
Am completat acel formular de pe site-ul lor cu varianta ca platesc singur taxele vamale. Am luat singur numarul Eori ( e relativ usor, e un tutorial pe site-ul vamii) si l-am trimis prin mail catre DHL cu alte cateva documente. Am primit un raspuns de la ei ca mai trebuie sa completez un formular in care teoretic erau cate 2 optiuni dar de fapt nu puteai sa alegi decat varianta in care ei sa te reprezinte in relatia cu vama. Deci am ajuns tot in situatia de la inceput. Am acceptat pana la urma ideea ca voi plati acel comision si am trimis formularul si celelalte documentele solicitate in plus de catre DHL. Apoi, dupa o zi sau doua, am mai fost rugat sa fac traducerea facturii din engleza in romana. Oare cei de la vama nu cunosc engleza?
Produsul a intrat luni in Romania si a iesit din vama vineri, iar livrarea a fost intarziata cu 6 zile fata de estimarea initiala.
Norocul meu a fost ca taxa de vama a fost sub 25 de lei si atunci nu am mai platit nici un comision catre DHL.
Concluzia mea este ca DHL a configurat in asa fel comunicarea cu clientul incat acesta din urma sa nu aiba de ales decat sa fie reprezentat de DHL in relatia cu vama. Poate ma insel, poate nu am stiut eu exact cum sa procedez, dar asta este parerea mea.
Multumesc pentru informatiile de pe aceasta pagina si sper sa fie de folos si cele scrise de mine.
Salutare. Am dat o comanda din japonia. M am trezit cu minunăția de mail de la dhl. As bifa sa se ocupe ei de toate, dar ei zic ca daca valoarea e de peste 150e trebuie sa ma ocup singur.
De curiozitate,ce se intampla daca refuz coletul, practic ma fac ca ploua? Pierd banii de pe colet, dar mai plătesc si altceva?
E jalea cat casa. Am ales sa platesc datoriile vamale direct catre autoritatea vamala, si nu prin DHL, prin urmare DHL nu a vazut niciun leu in plus de la mine. In schimb am avut parte de intarzieri deliberate din partea lor ca mna pentru ei nu e nicio graba si nu au niciun beneficiu de pe urma mea. Coletul ajunsese in tara duminica, conform actualizarilor de pe site, iar vinerea ce urma era data estimata pentru livrare. Toate datele au fost perfect in regula si transmise super rapid din partea mea.. 4-5 zile inainte de intrarea coeltului in tara. abea joi primisem instiintarea de plata…tot atunci am trimis si dovada platii. Aceasta din urma a fost perfect in regula, pana cand au zis ca nu e ca nu se gaseste nr de referinta, eu care l-am trecut in doua sectiuni in document!.. pana la urma nu a mai fost asta o problema. Evident, nu am intrat in posesia coletului in ziua estimata. A fost nevoie de o saptamana intreaga de timp pierdut la telefon la care raspunsul sec mereu era “se asteapta liberul de vama”. Abea in momentul in care le-am zis ca imi expirase buletinul la cateva zile dupa ce le-am trimis documentele s-au sinchisit sa se miste ! si vai mie ce s-au miscat! La cateva ore distanta in aceeasi zi, BAM! primesc mail: “coletul a primit liberul de vama”. Doua zile mai tarziu ajunge in depozitul din care trebuia sa fie preluat in aceeasi zi de curier pentru livrare. Cu accent pe ‘trebuia’!, fiindca observ pe ultima actualizare “programat pentru livrare”. moment in care sun la ei sa imi zica care e situatia, la care primesc raspuns “destinatia are prioritate scazuta si se livreaza odata la trei zile”, asta intamplandu-se joi, iar miercuri vazusem duba hdl in zona mea.. deci urma sa primesc coletul abea luni, adica inca cinci zile de asteptare! Deja toata treaba mi-a testat coarda sensibila la maxim. Dupa apel am un schimb de mesaje in live chat de unde aflu ca pot ridica coletul din depozit dupa ora 15. 160km cu masina si o jumatate de zi frecata mai tarziu, ajung cu coletul intr-un final acolo unde trebuia sa imi fie livrat! Doua saptamani pline de asteptare din momentul in care a intrat coletul in tara, cu mult timp frecat prin apeluri a fost nevoie pentru a intra in posesia comenzii, ce puteau sa devina si mai mult! Noroc ca le-am zis de buletin!, altfel cel mai probabil asteptam dupa ei mult si bine! Ajung sa impartasesc aceasta experienta deoarece urmeaza sa primesc din nou un colet prin dhl si trebuie sa trec din nou prin tot procesul asta, si ma intrebam daca sunt singur sau daca exista alternative, asa ca am ajuns aici. Constat dezamagit ca toata asteptarea m-a costat pe hartie de 6 ori mai mult decat daca as fi platit taxele lor suplimentare complet abuzive prevazute in schema lor ce urmareste profitul cu orice pret in detrimentul satisfactiei clientului final, schema care chiar il pedepseste voalat pe acesta in situatia in care indrazneste sa aleaga a nu le baga niste banuti extra in buzunar si a nu plati in plus pentru “servicii” in esenta inutile prin a-l trece printr-o bucla de asteptare plina de frustrari, bucla care — in situatia in care acesta ajunge din nou pe mana dhl — il determina ca data viitoare sa plateasca in plus pentru a primi coletul intr-un timp rezonabil. DHL ESTE DE EVITAT! Astfel de practici CINICE merita sanctionate si date ca exemplu/mediatizate pentru ca intr-un final sa dispara! Daca nu dispare compania inainte datorita dispretului acumulat din partea clientilor.
Salutare,
Pentru cei care în 2023 încă mai aveți probleme cu întârzierea formalităților vamale, de la a uita să te notifice că ți-a venit un colet și ai de făcut declarație vamală, până la a avea de plătit nu știu ce taxă despre care te informează azi că se aplică începând cu săptămâna trecută, nu vă panicați, fiți calmi și le explicați celor de la DHL că asupra acestor lucruri nu aveți voi controlul și nu puteți remedia întârzierile cauzate din motive ce nu țin de voi. În niciun moment să nu uitați că există o autoritate numită Protecția Consumatorului, care este foarte atentă la practicile comerciale în materie de servicii și comerț cu amănuntul, și este foarte receptivă la sesizările voastre și dornică să verifice dacă cele spuse de voi se adeveresc. În caz afirmativ, această autoritate va aplica sancțiunile cuvenite, iar după caz va solicita returnarea către persoana de drept a acelor sume de bani însușite în mod ilegal. Dacă abaterile se repetă, iar plângerile continuă să curgă, ați ghicit bine, și amenzi se vor repeta. În situația cea mai gravă, autoritatea poate soma încetarea activității comerciale. Cum acest lucru nu s-a întâmplat până acum, adevărul este undeva la mijloc. Și DHL are partea lui de vină, dar și cei care nu pun la dispoziție documentele corecte sau declară valori mai mici decât cele reale în încercarea de a evita plata taxelor ce se cuvin. Lucru care face ca procesul să fie unul mai puțin plăcut per ansamblu.
Acum, dacă cineva de la DHL citește aceste rânduri, îi reamintesc că procesul de preavizare începe încă din momentul în care coletul se află în tranzit spre țara de destinație și este unul dintre fundamentele care au stat la baza înființării acestei companii de logistică. Deci, DHL știe din timp cine ce colet urmează să primească și poate trimite mail-ul cu documentele necesare, dându-i timp persoanei în cauză să își pună la punct toate actele, iar la sosirea în țară acesta va fi predat în cel mai scurt timp posibil autorității vamale. De altfel trebuie de menționat că în conformitate cu normele CE de practici comerciale, un client trebuie informat despre eventualele costuri suplimentare înainte ca acestea să înceapă să-și producă efectele. Pe înțelesul tuturor, nu ai voie să mă anunți azi că a intrat un colet în țară săptămâna trecută, iar calculul taxei de depozitare se calculează începând cu acea zi din trecut. Autoritatea de reglementare mai sus menționată are deja procese verbale precompletate în alb în astfel de situații pentru că se întâmplă destul de frecvent și la alte companii.
Bună ziua, este prima dată când comanda de pe AliExpress și ultima. După cca.doua luni așteptare, primesc un e-mail de la posta română sa le trimit acel” eori”, factura, cum am achitat și CI. Le.am spus ca pot trimite ce am primit de la AliExpress după comandă și achitare. Nuuu, ei vor print screen.ul. altfel nu știu ce se poate întâmpla. Ce pot face, nu mai am nimic de la comandă, model, preț etc
Buna Madalin, am comandat un produs din Norvegia, pe factura scrie ca am platit TVA: ‘23.4567 VAT Romania (23.4567%) €39.77’. TVA si taxele vamele sunt aceeasi chestie sau mai am de achitat si taxe vamale?
Nu mai platesti nimic.
Buna , am o întrebare : acum ceva timp am primit un pachet prin DHL din China . Am obținut număr AORI și dacă bine îmi amintesc mi au cerut să i împuternicesc să plătească ei taxele vamale pt mine și cred că am ales opțiunea asta dar am un dubiu oare de acum înainte orice pachet din afara UE voi primi tot ei vor fi împuterniciți chiar daca nu vine prin DHL ci prin posta Romana ? Nu mi aduc aminte ce am semnat ,daca doar pt data aceea sau de atunci înainte . Cum as putea sa aflu cum stau lucrurile ? Mulțumesc
Inainte sa primesti pachetul DHL trimite email si poti alege cum vrei sa se efectueze procesul de vamuire.
Salut,
Pe scurt: am primit un colet extracomunitar prin DHL , dupa un chin de 2 saptamani sa fie procesat + obtinere EORI+ tinut piept in fata hotiei DHL a venit instintare de plata a taxelor vamale.
In aceasta instintare de plata e mentionat cu “important” la sfarsit ca “2. Nedepunerea declaratiei vamale in termen de 20 de zile de la sosirea coletului costituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 de RON la 1500 RON, conform Regulamentului Vamal al Romaniei.”
Va rog ajutati-ma, ce declaratie trebuie sa depun si unde, nu inteleg? (initial in urma SMS-ul am completat o declaratie pe propia raspundere pentru DHL)
multumesc anticipat
Buna!
Am comandat din Israel niște material din dantela in valoare de 160€, tipa mi a zis ca mai costa 25€ transportul express, i am transferat ei in cont 185€. Acum trebuie sa completez acel formular precum sa plătească ei in locul meu și așa mai departe. Tipa mi a trimis o factura unde scrie ca valoarea bunurilor este de 10$, iar cei de la DHL ma pun in acel formular sa inserez dovada plății. Codul EORI de pe site la ei nu l pot obține.. Ma poate ajuta cineva va rog?
Bună ziua! Am făcut ieri o comandă de pe iherb (suplimente), site din America. Am încercat să mă documentez cu privire la taxele, respectiv tva-ul care trebuie plătit, dar nu am reuşit să înţeleg exact cum este procedura. Trebuie să aştept mesaj/apel de la DHL? Aţi putea să detaliaţi paşii? Mulţumesc anticipat.
Eu am de primit un colet din Anglia. Din pacate chiar daca am insistat sa nu il livreze cu DHL, nu sa putut face acest lucru pentru ca locatia de unde am cumparat are contract long term cu DHL.
Coletul a ajus in tara in data de 05.11.2021 dimineata (am vazut pe tracking si era intrat in Timisoara daca chiar conteaza). De contactat, zero nimci din partea lo.r Am incecat sa-i contactez si telefonic la telefornul de relatii cu clientii si nimic. le-am scris mail, si dupa cateva ore ma contacteaza o tanara care ma instiinteaza ca au luat la cunostinta si ca vor inmana solicitarea mea la departementul responsabil din Timisoara, nu o las sa scape asa usor si face ce face si cumva ajunge pe mail un link cu unde trebuie sa fac upload la documente. In 30 minute rezolv si asta si mai scriu un mail sa-mi confirme ca au ajuns toate documentele (dovada plata, facturi, formularele lor etc), pimesc de la sistem confirmarea ca documentele sunt ok si complete. Dar de la persoana care mi-a scris si am vorbit la telefon nimic. Undeva in data de 07.11.2021 seara priemsc un mail de la o duduie de la DHL din Timisoara cum ca am de rpimit un colet si sa le trimit actele necesare, la care eu raspuns ca sunt trimise deja de 2 zile si astept contul in care sa platesc datoria vamala. in 08.11.2021 candva seara i-mi scrie din nou duduia sa confirme ca sunt Ok documentele, dar cont ioc (adica nici vama nu a lucrat in weekend deci nu ma asteptam sa fie deja luni la prima ora procedura vamala rezolvata). Pe final de zi se schimba status-ul din tracking in “se asteapta plata datoriei vamale” cu alte bla-bla-uri ca voi fi contactat de DHL. Precizez ca am cod EORI de peste 1 an si l-am si folosit cum spunea Madalin fara nici o problema. Dar acum supriza in 09.11.2021 dupa ce le scriu din nou primesc un mail cu o instiintare cu cat am de plata (TVA + taxa vamala) si in care scrie mentiunea clasica care care era scrisa si pana acum “Taxa de depozitare se aplica numai pentru acele colete ptr care importatorul nu a transmis actele necesare vamuirii si nu a efectuat plata taxelor vamale astfel : – primele 3 zile – Nu se taxeaza; – din ziua a 4-a – 29.75 lei/zi”, si ca “În cazul în care o expediere nu poate fi livrată din cauza documentației vamale incomplete sau incorecte se percepe taxa de magazinaj, Aceste costuri se aplică după 3 zile de la sosirea expedierii sau notificarea trimisă de agentul independent care se ocupă de vămuire, în funcție de termenul care este mai mare” si mai scria prin documentele lor “În cazul în care formalitățile vamale nu sunt finalizate intr-un termen de 5 zile de la sosirea coletului, din motive ce nu țin de societatea noastră ,DHL va returna coletul Expeditorului”.
In nici 5 minute fac plata online si le trimit confirmarea cu ordinul de plata la care primesc confirmare ca este OK. Dupa cateva minute ma suna duduia si i-mi spune ca totul este ok si ca mi-a scris pe mail si ca formalitatile vamale se incheie dupa ce confirma vama ca au intrat la ei in cont banii care poate tine 3 zile si ca dupa 3 zile de la intrarea coletului in tara de la a 4a zi trebuie sa platesc taxa de magazinaj la care eu i arat ca mi-a trimis altceva pe mail si chiar pe telefon mi sa spus altceva… si mai spune citez “dumneavostra a-ti decis sa platiti direct la vama nu prin DHL, nu va razbunati pe noi pentru asta”.
Adica eu am facut treaba DHL-ului si ei tin in pe stoc coletl ca sa ma faca sa platesc cat vor ei magazinaj, chiar daca ei spusn ca la 5 zile dupa ce intra in tara daca nu se incheie formalitatile vamale se expedieaza coletul inapoi.
Adica acum ceva timp ( 2 luni cred) tot prin DHL am primit un colet caz similar: colet ajuns vinerea, sambata sunt contactat de un domn de la DHL – un coleg de al duduiei, am trimis actele prin sistemul lor tot sambata, a confirmat ca e OK, luni a fost facuta vama, am platit direct la Vama cu numar EORI marti dimineata, si miercuri dimineata a ajuns coletul in posesia mea fara nici o taxa aditionala. Intrebare mea: ce a baut duduia? ca se pare ca a ucis neuronii.
Buna ziua,
Am comnadat din SUA, de pe Ebay, si am achitat valoarea produsului + transport+ taxe vamale, toate online ( Global Shipping Program). Am primit un mail de la dhl in care mi.au dat awb.ul, pe care scrie DTP ( duties and taxes paid) si o factura, dar care cred ca e un mail generat automat de sistem. Astept sa ma sune luni, acum fiind sambata. La ce sa ma astept? As incerca sa scot nr Eori dar m.am speriat caci am obs ca unii au avut dificultati. Pe de alta parte daca ii las pe astia de la dhl trebuie sa le platesc ceva? cat anume? Am comandat cizme 165 dolari, transport 60 si taxe inca 76 dolari. Desi pe site Ebay scrie ca nu voi achita nici o taxa la livrare. Ebay si Pitney sunt corecti. Ce sa fac? Am dovada facturii paypal, a foii de comanda, etc. In mod normal cu gls imi vine coletul la usa. Am ajuns sa ma lovesc de nesimtitii astia. Cum vor decurge lucrurile? Banuiesc ca trebuie sa le dau acte dar in privinta banilor trebuie sa mai platesc? Mentionez ca am platit taxe online, coletul este DTP ( duties and taxes paid)
Buna ziua,
In final cum s-a rezolvat cu remarkable si dhl?
Si eu sunt in aceeasi situatie. Desi cei de la remarkable spun ca toate taxele si transportul sunt incluse DHL imi cere tot felul de informatii/dovezi…nu sunt sigur daca trebuie platite taxe…nu mi s-ar parea deloc normal asa ceva: nici nu as mai ridica produsul si as cere banii inapoi producatorului.
Cum ai rezolvat pana la urma? Fix in situatia asta ma aflu si eu acum!
Am comandat un remarkable cu val factura 570 euro, pe factura scrie ca vine din Oslo, Norvegia, insa m-a contactat DHL ul sa-mi zica ca am un colet din China….stiti cat ar fi taxele vamale de plata? ( ca TVA ul e clar 19%). Factura e pe firma, incerc obtinere Eori
Buna chestia asta. Si eu amcomandat acelasi lucru acum!
Cum ai rezolvat ?
Salut, pentru cei care au problema “comisionului” platit catre DHL Express:
Pasul 1: Faceti tot posibilul sa va supuneti instructiunilor si de data aceea sa platiti ce va cer ei, nu incercati sa va opuneti deoarece orice astfel de incercare va va consuma timp, nervi si nu va rezolva nimic (vorbesc din experienta). Este cel mai eficient si cel mai ieftin mod de a rezolva aceasta problema.
Puteti cere returnarea coletului la expeditor daca este vorba de o suma mica (nu stiu ce se intampla cu el dar nu cred ca mai ajunge la expeditor, probabil e distrus), dar in general pierdeti mai mult decat daca platiti.
Pasul 2: Nu mai comandati niciodata prin DHL Express din afara UE si aveti grija sa spuneti tuturor cunoscutilor sa faca la fel.
Eu tocmai am facut o comanda pe amazon.uk, curier e UPS si ma lovesc de aceeasi procedura. Faza e ca nici macar nu stiu sa completez formularul ala, habar n-am ce sa trec la *cod de identificare* si tipul ala de la UPS care mi-a trimis mesajul nu raspunde nici la tel si nici la mesaje.
Bună,
Am trecut tocmai recent prin experiența cu UPS. Nu răspund la telefonul de la care primești mesaj sau la email (la o săptămână după multe încercări de mailuri și după primirea coletului au răspuns la vreunul) dacă încerci sa ii contactezi, doar la call center după multe încercări ai să reușești să primești niște răspunsuri cu ajutorul AWB-ului, sau vor trimite mai departe un mesaj către cei de la Otopeni unde se află coletul tău la vămuire până ce le trimiți actele necesare pe adresa de e-mail primită în mesajul de pe telefon. Precizez că trebuie să ai bani fixi Cash, altfel nu îți vor da restul înapoi sau nu vor avea să-ți dea rest pentru taxele pe care le achiți curierului.
Colet din SUA (4 bujii si un senzor de oxigen la super preturi) comandat pe 20 iulie. Din 27 iul, de cand am platit TVA, si pana azi 9 august, nu s-a miscat nimic la Otopeni. Azi a fost respinsa inregistrarea de catre vama. Cica se reapuca responsabilul de documentatie iar. Iubesc Ro. 🙂 Pe bune, dupa ce m-am chinuit 1 an cu enel sa fac preschimbare de proprietar la un loc de consum, continui cu saptamani de delay la un colet. E din ce in ce mai misto pe zi ce trece.
S-a schimbat site-ul pentru obtinerea EORI: https://eori.customs.ro:8484/EORITrader/
Indicat este sa intrii pe customs.ro si de acolo cauti EORI.
De cateva zile ma lupt si eu cu DHL, pt simplul motiv ca avand EORI, am ales sa nu le platesc taxa aia nesimtita. Pe scurt, produsele costa 15 dolari, transportul 35. Cu taxa de administrare, am platit la chinez 50 dolari, bani pentru care mi-a taiat o singura factura. DHL imi spune ca : vrea factura tradusa de mine (poftim???) si vrea cheltuielile defalcate in factura. Chinezul nu zice nu, imi trimite si factura defalcata. DHL spune ca nu este buna si pt ca nu le-am trimis factura cum au vrut ei ( wtf?) si desi plata transportului este inregistrata in mizeria lor de sistem, imi baga si transportul la taxare, asa ca trebuie sa cotizez mai mult, altfel imi trimit produsele inapoi. In ultimul email mai ca nu i-am injurat, dar snapani si escroci i-am facut si le-am spus ca vreau adresa oficiala de la vama ca nu accepta factura si documentele trimise de mine, cu toate documentele trimise de mine catre ei in atasament si luate la cunostinta de vames, ca sa pot sa le fac plangere. Sa nu mai spun ca la emailul initial, pana acum mi-au raspuns mereu altii, niciodata acelasi dhl-ist si de fiecare data ala nou care imi raspunde imi spune ca nu am trimis factura defalcata. Chinezul spune ca in viata lui nu a mai avut o asemenea situatie, cu atat mai mult cu cat inclusiv el a atasat factura cu pretul real de la ei, eu am trimis defalcarea inclusiv de pe Alibaba ( este butonul ala mic de download care scoate un fel de print screen cu valoarea bunurilor si transport) si se declara in continuare epustuflat. DHL insista ca nu e buna factura, de fapt repeta papagaliceste: intrucat nu ati trimis factura, costul transportului se va include in valoarea vamala. Am sa platesc pana la urma cei 10 dolari, dar cert este ca sunt niste nesimtiti.
Singura diferenta pare sa fie ca in momentul in care te decizi sa platesti tu taxele, cei de la DHL iti intarzie intentionat factura si procesul. Desi am un prieten care a primit ceva prin FedEx cu posibilitatea sa plateasca singur taxele dupa comunicarea taxelor; a primit contul in aceasi zi si a doua zi a primit coletul.
La DHL am trimis actele de vineri si inca le “proceseaza”… Daca poti alege schimbarea curierului, din punctul meu de vedere DHL este de evitat.
Corect! 😀
Bătaie de joc, sincer.
Salutare! Cum pot obtine copia dupa numarul EORI scos de cei de la DHL?
Am primit un colet prin ei la inceputul anului si am ales ca ei sa se ocupe de vamuire, inclusiv sa scoata numar eori pe numele meu. Acum urmeaza sa primesc un colet prin FEDEX. Mai este valabil acel numar EORI sau trebuie obtinut altul? Multumesc
Salut,
Trebuie sa iti scoti tu, cei de la DHL l-au folosit pe al lor.
Cand trebuie sa iau legatura cu DHL? Inainte sa ma instiiteze ca a ajuns produsul commandant din China in Romania? Am obtinut numeral EORI. Trebuie sa imi soseasca un colet din China prin DHL. Multumesc.
O sa te contacteze ei. 😀
Am comandat din Turcia 3 cutii de ceaiuri pe care le-am platit online. valoarea totala este de 32,98 euro cu tot cu shipping. inteleg ca platesc doar tva si taxa celor de la dhl de 104 lei? asta dac nu aleg sa platesc singura? Multumesc!
Dacă vine din US coletul prin sponsorizare. Practic nu am plătit nimic pe el, iar ‘taxele’ ce erau trecute înainte de a finaliza comanda au fost făcute de ei, se aplica aceeași chestie cu EORI? Tocmai am primit mesaj de la DHL cerându-mi codul, iar apoi sa urmez pașii.
Salut,
Ca multi ceilalti, am trecut si eu prin teapa DHL. Am ramas insa cu urmatoarea intrebare: TVA-ul se calculeaza procent din valoarea produselor sau valoarea produselor + transport ? (transport care intr-un final revine celor de la DHL). La coletele care vin prin posta romana, TVA-ul se aplica doar produselor. Cu DHL, la o taxa relativ mare de transport + vama, creste simtitor valoarea produsului non-UE. Multumesc!
Produs plus transport, asa calculeaza DHL.
Da eu am avut o experienta cu posta romana in care am platit aditional TVA si pe transportul (care era inclus in pretul total a l produsului). Deci practic am avut un produs echivent cu 20 euro cu transport inclus si biroul vamal Bucuresti prin care vin mai nou coletele prin posta romana cu vama in loc sa platesc echivalentul a 3.8 euro TVA am platit echivalent 5.8 euro TVA, si cand am solicitat factura in baza careia sa calculat TVA-ul asta, “s-au facut ca ploua”. Da puteti spune 2 euro diferenta e un chilir… dar adca era suma mai mare.