ADO este un brand nou pe piața bicicletelor electrice, care și-a făcut apariția anul acesta în ofertele magazinelor chinezești. Eu îl văd ca pe o alternativă ceva mai accesibilă (raportat la dotările oferite) pentru modelele marca Fiido. De exemplu, ADO A16 pare a fi apropiată ca design și preț cu Fiido D2S, doar că în cazul de față avem parte de suspensie față/spate, motor mai puternic și roți mari pe 16 inch.
ADO A16 integrează un motor electric cu putere de 350W, limitat din fabrică la 250W, pentru ca bicicleta să poată fi utilizată legal în Europa. Acesta îi permite să atingă o viteză maximă de 25 Km/h (în modul pur electric – moped) sau 35 Km/h atunci când puterea sa este deblocată, la 350W.
Este o bicicletă cu suspensie față/spate și roți pe 16 inch, iar eu cred că va fi foarte confortabilă în utilizarea de zi cu zi. Este un model pentru oraș, însă la nevoie cred că poate face față și unor drumuri ușor accidentate.
Acumulatorul este integrat în cadru și nu cred că este detașabil. Are o capacitate de 36V 7.8 Ah iar conform specificațiilor promite o autonomie de până la 70 kilometri atunci când bicicleta este folosită în modul “Assist” sau 35 kilometri când este folosită ca și moped (în modul pur electric). Este un acumulator care promite până la 800 de cicluri, și funcționare normală chiar și la temperaturi de -10 grade. Dacă rămâne fără baterie poate fi utilizată și ca bicicletă clasică, având 7 viteze.
Pe ghidon sunt prezente următoarele: schimbătorul Shimano, un suport pentru telefon alături de o mufă USB pentru încărcare, dar și display LCD care afișează informații cu privire la viteză, autonomie sau capacitate bateriei. Este construită din aluminiu, cântărește 21 de kilograme și poate susține până la 120 kilograme. Sistemul de pliere este similar cu ce găsim la majoritatea modelelor de acest gen.