• Caută

Trotinetă electrică Langfeite L8 – review

Dacă mă urmăriți pe Facebook, probabil știți că de mai bine de o lună de zile am înlocuit Xiaomi M365 Pro cu acest model de la Langfeite. Acum, după câteva sute de kilometri parcurși, cred că a sosit timpul să aflați care este părerea mea și bineînțeles, dacă merită sau nu banii.

Trotineta o găsiți în oferta celor de la Banggood.com, de acolo am cumpărat-o și eu, livrarea a durat o lună și jumătate de zile (a fost livrată prin curier, din depozitul din China) și așa cum menționează și magazinul, incluse în preț sunt transportul și toate taxele. Pe scurt, prețul plătit este cel final.

Nu este prima trotinetă electrică pe care o testez, însă este prima trotinetă electrică de acest gen pe care o folosesc. Iar când spun “de acest gen”, mă refer la faptul că aceasta are 2 motoare de câte 800 wați fiecare, suspensie duală, frână pe disc față-spate și roți pe 10 inci.

Langfeite L8 - in cutie livrata
Langfeite L8 – in cutie livrata

Este livrată într-o cutie din carton, foarte bine protejată, la pachet cu o trusă de scule pentru mentenanță (chei și inbusuri), manual și încărcător. Trotineta are nevoie doar de strâns 3 șuruburi (cel de la claxon, cel pentru maneta de la accelerație și cel de la display), apoi fiind gata de utilizare.

CONSTRUCȚIE

Langfeite L8 - din lateral parcat

Primul șoc pe care îl ai atunci când deschizi cutia este legat de mărimea acesteia, mai ales dacă vii de pe un model obișnuit, cum este M365 Pro. Trotineta este uriașă, suspensia față-spate este masivă, roțile sunt mari iar compartimentul pentru baterie este imens. Cu toate astea, arată super bine, este precum Harley Davidson al trotinetelor. 😎

După ce începi să-ți revii, îți dai seama că este și destul de grea, cântărește 27 de kilograme (versiunea din review, adică cea cu acumulator de 20Ah, posibil ca versiunea cu baterie de 15Ah să fie puțin mai ușoară) și nu o mai poți lua într-o mână să o urci treptele, așa cum făceai cu trotineta de la Xiaomi. Apoi te întrebi dacă nu cumva trebuie și înmatriculată, deoarece la cum arată o poți încadra foarte ușor în categoria scutere. Ei bine, vorbim totuși despre o trotinetă, deci nu este cazul. 😀

Langfeite L8 - robusta

E bine totuși că în partea din spate, sub platforma pentru picioare, există o zonă (ca un mâner) în care poți băga mâna pentru a ridica mai ușor trotineta în caz de nevoie. La capitolul construcție nu ai ce să îi reproșezi, totul este la superlativ. Este o trotinetă robustă care iți dă impresia că poți coborî de pe munte fără să-ți faci griji că se va rupe ceva. Materiale solide, suspensie dublă pe ambele roți care amortizează excelent gropile și denivelările mai mari.

Suportă până la 150 de kilograme, însă la cum este construită, eu cred că poate susține fără probleme chiar și 180 de kilograme.

Langfeite L8 - spatiu pentru ridicat

Roțile sunt pe 10 inci, tip “tubeless”, adică nu au cameră în interior. Inițial, la cât de tare erau umflate, am crezut că sunt pline, însă imediat după am observat vintilul pentru umflare. Cred că șansele de a face pană sunt destul de mici, par indestructibile. Cu siguranță un cui sau ceva metalic va reuși să le străpungă, însă clar nu vor putea fi înțepate de un țep de trandafir sau alte chestii care reușesc să încurce propietarii de M365.

Ghidonul este reglabil pe 3 niveluri, în funcție de nevoile fiecăruia, iar înălțimea maximă la care poate ajunge este de 122 centimetri (din pământ).

Langfeite L8 - platforma pentru picioare

Îmi place faptul că spațiul oferit pentru zona picioarelor este mai mult decât generos (cred că pot merge chiar și 2 persoane în același timp pe această trotinetă), însă pentru aderență au ales o bandă abrazivă cu Captain America, care deși oferă o aderență excelentă, se murdărește destul de rapid iar cu timpul va fi mai greu de curățat. Totuși, pare că se poate dezlipi, deci poate fi înlocuită cu altceva pe viitor.

Langfeite L8 - pliata

Sistemul de pliere pare foarte bine gândit și destul de solid încât să nu se rupă pe drum (posesorii de M365 știu ce vorbesc). În primă fază se face plierea prin intermediul unui levier, apoi, pentru o siguranță suplimentară, deasupra acestuia se trage o bandă metalică, care are rolul de a ține intotdeauana levierul în poziția de strâns.

FUNCȚII ȘI DOTĂRI

Langfeite L8 - far

Langfeite L8 este dotată cu far tip LED în partea frontală și cu senzor de lumină, ceea ce înseamnă că acesta se aprinde automat atunci când afară se întunecă. Există și opțiunea să poată fi pornit manual. Lumina generată este suficient de puternică, reușind să asigure vizibilitate bună pe timpul nopții.

În plus, este montat în partea de jos, iar asta înseamnă că se pot observa mai bine toate denivelările și gropile de pe șosea. Deși este destul de puternic, eu l-am folosit împreună cu un far pentru bicicletă de la Nitecore. Integrat în far este și difuzorul pentru claxon. Este identic cu cel pe care îl găsim la bicicletele Fiido, fiind util la o trotinetă de acest gen. Zgomotul produs fiind suficient pentru a te face văzut de pietoni. Pe aripa din spate este prezent un stop destul de mare, care se aprinde automat o dată cu farul sau atunci când este acționată frâna.

Langfeite L8 - Led-uri laterale

Tot pentru o vizibilitate mai bună în trafic, trotineta are integrate 2 benzi cu led-uri pe lateralele platformei pentru ținut picioarele. Acestea se aprind automat odată cu lumina și clipesc intermitent. Sunt destul de puternice iar seara îți dau impresia că ai mașina de politie în dreptul tău.

Pe ghidon, în partea dreaptă, este prezent un display LCD însoțit de 2 butoane, unul pentru pornit/oprit trotineta, iar celălalt (cu inscripția M) pentru navigarea prin meniu. La o apăsare mai lungă a butonului (M) se intră în setările trotinetei, de unde se pot activa pilotul automat și alte câteva funcții pe care le găsiți în manualul de utilizare cu care vine în cutie. Display-ul afișează informații cu privire la viteza în timp real, capacitatea bateriei și modul de utilizare. Pe spatele acestuia este și un port USB, prin intermediul căruia poți încărca la nevoie telefonul.

Langfeite L8 - ghidon

Tot în partea dreaptă găsim și maneta pentru accelerație, similară cu cea de la frâna de mână, doar că mai mică. La început poziția ei mi s-a părut destul de incomodă (mai ales dacă ești obișnuit cu maneta rotativă de la M365), însă după câteva zile de utilizare i-am găsit o poziție mai confortabilă și am început să mă obișnuiesc.

În partea stângă sunt prezente butonul pentru claxon și butonul care permite comutarea între cele 2 motoare. Standard (“by default”) este folosit motorul de pe roata din spate, însă prin apăsarea acestui buton sunt activate ambele motoare.

EXPERIENȚA ÎN UTILIZARE

Langfeite L8 - experienta in utilizare

Venind de pe M365 Pro trecerea a fost destul de brutală. Spune asta pentru că Langfeite L8 este o bestie pe 2 roți, care accelerează în câteva secunde până la 30 Km/h, folosind cu un singur motor. Activarea celor 2 motoare n-am făcut-o decât după câțiva kilometri parcurși, pentru că la început reunosc că mi-a fost puțin teamă.

Are 3 moduri de utilizare: 1 – atinge maximum 20km/h, 2 – atinge maximum 30 kmh, 3 – atinge maximum 40 km/h. Dacă este folosită cu ambele motoare activate, fiecărui mod i se mai adaugă maximum 2km/h.

Langfeite L8 - display
Display-ul are folie de protecție și de aceea în unele poze pare șters sau zgâriat 🙂

Până te obișnuiești cu ea, nu recomand activarea celor 2 motoare, deoarece devine extrem de puternică și periculoasă. Totodată, nu recomand folosirea acesteia fără echipament de protecție. Odată ce începi să te obișnuiești cu accelerația, ajungi să observi toate avantajele cu care vine la pachet. În primul rând, stabilitatea este mult mai bună decât la oricare altă trotinetă pe care eu am testat-o până acum. Roțile pe 10 inci își spun cuvântul.

Având roțile mai mari decât trotinetele uzuale, platforma pentru suportul picioarelor ajunge la o înălțime de 24 centimetri față de pământ. Astfel, postura pe care o ai atunci când ești pe trotinetă iți oferă o vizibilitate excelentă, practic, poți vedea peste mașina din față – un avantaj în plus față de trotinetele cu roți pe 8 inci.

Langfeite L8 - roti

Pe cât de repede accelerează, pe atât de repede frânează. Deși nu are funcție pentru regenerarea energiei, cele 2 frâne pe disc sunt suficiente pentru a frâna în siguranță, indiferent de situație. De cele mai multe ori este suficientă doar frâna de pe spate, însă la viteză maximă, pentru a opri mai repede, este necesară acționarea celor 2 manete pentru frânare.

La început, până m-am obișnuit cu ea, am folosit-o doar cu un singur motor, însă în ultima perioadă am început să abuzez de cele 2 motoare din dotare, doar pentru senzația oferită la accelerare, iar Xiaomi mi se pare acum o trotinetă pentru copii. 😀 Experiența este una pe care nu o pot descrie în cuvinte. Practic, simți cum accelerezi aproape instant de la 0 la 30-40Km/h.

Totuși, folosită cu ambele motoare, aceasta necesită atenție sporită. Este atât de puternică încât la plecarea de pe loc are tendința de a se ridica ușor cu roata din față în aer, iar în mers trebuie ținut bine ghidonul, astfel încat să nu fugă de sub tine.

Fiecare motor are o putere nominală de 800W, iar panta de urcare este de până la 40 de grade. Poți urca lejer cam orice pantă din oraș. Dacă nu se descurcă cu un singur motor, cuplezi cele 2 motoare și cu siguranță nu vor fi mai fi probleme.

Langfeite L8 - suspensii

Suspensiile (mai ales cea de pe spate) își fac treaba excelent, rezultând în acest mod o experiență foarte plăcută. Suspensia de pe față reacționează în general doar la denivelările mai mari (gropi, borduri). Cu Langfeite L8 nu te mai gândești de la plecare pe unde să mergi pentru a ocoli drumurile mai proaste, poți merge pe oriunde vrei, poți urca borduri, nimic nu îi stă în cale, iar eu cred că poate fi utilizată chiar și pentru offroad. Este un tanc pe 2 roți.

AUTONOMIE

Langfeite L8 - autonomie

Folosită în mare parte a timpului doar cu un singur motor, autonomia obținută de mine cu o singură încărcare a fost de maximum 45-50 kilometri. Folosită în permanență cu cele 2 motoare active, autonomia scade considerabil. Totuși, în afară de momentele în care ai de urcat o pantă mai abruptă sau îți dorești un demaraj mai rapid, nu văd de ce ai ține activat modul Dual în permanență, poate doar pentru senzațiile tari pe care ți le oferă.

Am observat că atunci când bateria ajunge la jumătate din capacitate, puterea acesteia scade ușor. Cel mai probabil, se activează automat un mod pentru economisirea energiei. Încărcătorul este de 2 ori mai mare decât cel de la Xiaomi iar o încărcare completă durează cam 10 ore. O pui seara la încărcat și dimineața ai bateria încărcată, asta dacă bateria este descărcată complet. Dacă mai sunt 2 liniuțe pe display, o încărcare completă durează cam 7-8 ore.

CONCLUZIE

Langfeite L8 - pret si concluzie

După mai bine de o lună de utilizare nu pot spune decât că Langfeite L8 merită toți banii. Cu siguranță este un best buy și, fără să mă hazardez în afirmații, aș putea spune că este un “M365 Pro Killer”.

Singurul minus pe care îl găsesc este greutatea ridicată, însă cu atâtea plusuri cred că vei trece cu ușurință peste acest dezavantaj, asta dacă nu locuiești la etajul 4 și trebuie să o urci zilnic.

Un alt dezavantaj ar fi acela că, până la votarea noului cod rutier pentru trotinete, aceasta trebuie înmatriculată.

Codul Rutier spune la art. 6 pct. 21 din OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice ca mopedul este definit ca fiind autovehiculul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 25 km/h, dar nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depaseste 350 kg, neincluzand masa bateriilor in cazul vehiculului electric.

“Potrivit art. 14 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului 195/2002 prevede ca tramvaiele, troleibuzele, mopedele, masinile si utilajele autopropulsate utilizate in lucrari de constructii, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun inmatricularii, precum si vehiculele cu tractiune animala se inregistreaza de catre consiliile locale, care tin si evidenta acestora” spune Codul Rutier. Asta inseamna ca mopedele, inclusiv trotinetele electrice care depasesc 25 km/h, necesita inmatriculare la Primarie, cu numar galben.

În momentul de față cei de la Banggood.com vând versiunea 2019 a acestei trotinete, numită Langfeite L8S. Diferența dintre cele 2 constă în suspensia de pe spate. L8 are suspensie duală iar modelul 2019 are un singur modul pentru amortizare, amplasat pe centrul șasiului.

Langfeite L8S est disponibilă cu baterie de 20Ah sau 15Ah. Versiunea din review este cea cu baterie de 20Ah, iar pentru că diferența de preț dintre cele 2 este destul de mică, nu cred că rentează să alegeți versiunea cu acumulator mai mic.

În cazul în care vă interesează, versiunea cu baterie de 20Ah poate fi achiziționata cu prețul de $715 folosind cuponul de reducere . Cuponul este valabil pentru depozitul din Cehia (trebuie selectat depozitul CZ înainte de a adăuga produsul în coș), cu livrare prin curier rapid în 2-3 zile lucrătoare.


Langfeite L8S, versiunea cu baterie de 15Ah poate fi cumpărată cu $639 folosind cuponul de reducere .

Langfeite L8

MAGAZINE DE UNDE POTI CUMPARA

PRO ȘI CONTRA

✔️ autonomie ridicată
✔️ display LCD, far puternic
✔️ frână pe disc eficientă
✔️ stabilă, accelerație puternică, chiar brutală cu cele 2 motoare activate
✔️ solidă

❌ puțin cam grea

DISTRIBUIE
Adaugă un comentariu

73 comentarii
  • Salut, cu tot cu transport ajunge la 800$ , are rost sa mai astept ? Exista vreo varianta sa nu platesc transportul de 70$ ? Multumesc !

  • Salut. Am pus-o si eu in cos dar se pare ca nu merge cuponul de reducere.Am vazut ca se trimite de la depozitul din CZ intr-o saptamana.

    • Salut,

      Incearca acum, am actualizat cuponul din articol. Este valabil pentru depozitul din Cehia, cu livrare prin curier in 3-5 zile lucratoare.

  • Salutare
    Am și eu Trotinetă electrică Langfeite L8S și a fost umblat la setările ascunse, cum pot sa revin la setările din fabrica?
    Mulțumesc!

  • Salut! Chiar pare interesanta trotineta asta și o voi cumpăra. Acum vad că e la preorder, sper sa apară mai repede pe stock decât zic ei pe site(30 iunie).
    M-a dezamăgit legislația puțin, faptul că trebuie înregistrată. Daca te oprește castravetele pe stradă își poate da seama că trotineta poate rula cu mai mult de 25 km/h daca tu ești pe modul 1?
    Mulțumesc de răspuns!

  • Din câte am văzut transportul din China se face via European Railway Direct Mail, 35-45 business days, nu au nimic de genul priority. La acesta oare vine la posta vămii sau tot acasă fără taxe? Mulțumesc

    • Nicio problema nici la mine. Mi-a venit intacta. A trebuit sa reglez putin frana de spate, dar nu a fost greu. Vreau sa ii pun o semnalizare de genul asta:

      semnalizare langfeite

      Dar inca nu stiu cum sa ii fac prinderea de aparatoarea de spate. Standard, vine cu prindere pe bara de la sa. Daca gasesc o modalitate, revin cu poze.

  • Salut,
    Mersi de recomandare. Am facut si eu o comanda, pe 06.02.2020. Oare dureaza mai mult din cauza coronavirusului? Pe site imi apare un tracking number, dar nu are alte detalii de tracking.

    • Salut,

      In general trotinetele comandate din China ajung intr-o luna, o luna si jumatate. A mea spre exemplu a ajuns intr-o luna si jumatate, insa Xiaomi M365 Pro mi-a ajuns fix intr-o luna de zile. DHL nu transporta pachete asa voluminoase, de aceea timpul de livrare este mai ridicat decat in cazul altor produse comandate din China.

  • Madalin . Pentru ca review-ul tau m-a facut sa imi trezeasca fluturii din stomac, cand te plictisesti de ea sa imi scrii . Vreau sa o cumpar eu 🙂

  • Salut. Super review. Multumim. As adauga un mic risc, legat de garantie. Dar pt ca toate trotinetele el. sunt chinezerii, banuiesc ca 70% din probleme poate rezilva orice service de trotinete electrice. Tu cum stii?

    • Salut,

      Daca cumperi din Romania ai garantie 6 luni la acumulator si 1/2 ani la restul componentelor, insa daca ai o problema in tot acest timp iti vor pune bete in roate sa nu ti-o repare pe garantie, cunosc destule cazuri de acest gen, prea multe din pacate. In plus, problemele costisitoare apar la baterie, unde ai numai 6 luni garantie. Din punctul meu de vedere garantia in Romania pentru trotinete/biciclete electrice nu prea exista. In cazul in care cumperi din China, o repari pe cont propriu in caz de probleme iar magazinul iti restituie banii cheltuiti.

      Cred ca singurul avantaj pe care il ai atunci cand cumperi din Romania, este timpul de livrare.

    • Salut! Ne-ai spus ca Banggood vinde la momentul actual versiunea 2019, L8S. Pe de alta parte vad ca L8, modelul vechi, are suspensie si pe spate, pe cand cel nou nu mai are, si nici aripa nu mai e ca la cel vechi sa te protejeze. Ar trebui sa cumpar modelul vechi? Ăsta nou, L8S, vine cu ceva mai bun si nu stim noi? Multumesc!

    • Salut,

      Există suspensie pe spate și la modelul nou, însă este pe centrul șasiului și nu mai este duală, cum este la L8. Cică ar fi mai eficientă, sau cel puțin așa ar trebui. Într-adevăr aripa pare a fi mai mult pentru design. 🙂 Modelul 2018 nu mai poate fi achiziționat, nu cred că se mai fabrică.

      In mare parte L8S este identic cu L8, diferențele fiind doar la suspensia spate și aripă.

    • aripa de pe spate este super importanta sa nu te umpli de zoaie. la asta nou te umpli tot de mizerie daca e ud pe jos. in china nu ploua, nu se curata strada cu jet de apa? :))) pb poti cumpara cauciul ala separat, mi-e lene sa caut, pretul e bun dar…daca era l8 comandam, asa mai asteptam :)))

  • Excelent review-ul si super tare trotineta. Daca vand M365-ul iarna asta iau tot Langfeite L8S, chiar pare un M365 Pro Killer. 😀

  • Este primul meu comentariu pe blogul tau dar cu siguranta nu si utlimul. Vreau sa stii ca te urmaresc de multi timp, cred ca mai bine de 2 ani, cand nu gaseai review-uri la tortinete la toate colturile. Mi-am cumparat trotineta de la Xiaomi datorita recomandarilor tale. Esti un profesionist iar asta se vede de la departare. Oferi sfaturi tuturor iar review-urile sunt intotdeauna scrise cu simt de raspundere, fie ca sunt pentru trotinete, telefoane sau gadget-uri. Sunt foarte putini care scriu asa cum o faci tu, prezentand amanuntit partile bune dar si pe cele mai putin bune. Plus ca, am observat si poze foarte frumoase in articolele tale. Se vede ca pui pasiune in ceea ce faci si vreau sa te felicit pentru asta si sa-ti urez succes in tot ceea ce ti-ai propus sa realizezi si pe viitor! Sper sa scrii mereu cu aceeasi transparenta cu care ne-ai obisnuit. 🙂

    Numai bine!

  • Eu cred ca si articolul 14 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului 195/2002 e in zona gri.
    Mai intai, conform legii, trotineta nu se incadreaza la mopede pentru ca nu are sezut din constructie si deci nu poate fi inregistrata
    …”întrucât NU sunt prevăzute cu un loc şezând, NU pot fi supuse omologării şi prin urmare, nici înregistrării ori înmatriculării anterior punerii în circulaţie. Conform prevederilor art. 2 alin. 2 litera (j) din Regulamentul (UE) nr. 168/2013 privind omologarea şi supravegherea pieţei pentru vehiculele cu două sau trei roţi şi pentru cvadricicluri, vehiculele de tipul trotinetelor electrice neprevăzute cu un loc şezând nu se supun omologării şi nu se va elibera niciun document pentru acest tip de vehicul”.
    Deci, in actualul cadru legislativ nu ai cum sa inregistrezi o trotineta cu placute, asa cum zici.

    • Bine ca sunt permise toate gioarsele cu volan pe dreapta care polueaza si care sunt un pericol public.

  • Super mișto review-ul ! .. și tare și scula ! Mai stau și eu până la vară și apoi îmi fac iar curaj să mă urc pe-o trotinetă !

    • … aaaa .. nu ! 😀 Sa-mi fac curaj la propriu pentru ca mi-am rupt mana in 2018 cazand de pe M365 … apoi am vandut-o .. si mai stau un pic sa se estompeze amintirea momentului nasol .. 😀

    • Bre Madaline, a fost prostie maxima din partea mea ! Am vrut sa vad ce viteza prind si am tinut telefonul in mana dreapta (cu doua degete, nu mai stiu exact .. ca trebuia sa si accelerez) si pe la 19 km/h a inceput sa-mi alunece telefonul din mana (Mi8EE – o turma de bani cand l-am luat) si instinctiv am franat brusc (sa nu scap telefonul) cu mana stanga .. imi mai aduc aminte doar ca am cazut cu mana stanga pe asfalt si mi-am fracturat osul de la incheietura mainii stangi … destul de nasol ( 2 luni gips) ! M-am recuperat destul de bine .. 98% e functionala iarasi mana .. 😀 .. deh, prostia se plateste ! hihihihihihiihiii … sa vezi ce nervi am avut cand am vazut ca pe urmatorul model au bagat si indicator de viteza ! 😀

      P.S. .. copii, sa nu faceti ca mine ! 🙂

    • Auch, cunosc, am facut si eu greseala asta, insa m-am oprit la timp. Pe langa faptul ca ai avut de tras cu mana cred ca te-a enervat tare si trotineta de ai ales sa o vinzi. 😀

  • “Ei bine, vorbim totuși despre o trotinetă, deci nu este cazul.”
    Asa spune legea? Daca e troti, nu e cazul?
    Nu cumva spune ca trebuie sa atinga maxim 25km/h si motorul sa fie de maxim 250W altfel trebuie înmatriculata si mai si ai nevoie de permis ptr motocicleta (nu sunt sigur exact care categorie) ?

    • Eu stiu ca momentan trotinetele electrice nu sunt reglementate deoarece nu corespund niciunei categorii de vehicule din legislatia rutiera actuala. In plus, cei de la RAR nu le pot omologa, pentru ca nu au sezut, nu se pot înregistra si astfel nu pot fi considerate moped. Sunt oarecum intr-o zona gri. In plus, noul proiect de lege care urmeaza sa fie votat in plenul Camerei Deputatilor, spune ca trotinetele electrice vor fie recuoscute ca vehicule din categoria celor care pot circula cu o viteza de pana la 40 km/h, fara deținerea unui permis de conducere.

Despre blog

Cumpărături din China, oferte și recenzii. Acestea sunt de obicei subiectele pe care le veți găsi pe blogul meu. Scriu des despre aspiratoare robot și verticale, gadgeturi pe care le consider interesante precum și vehicule electrice (în general trotinete și biciclete electrice).

Newsletter

Make sure to subscribe to our newsletter and be the first to know the news.