• Caută

Bicicletă electrică FIIDO D1 – review

Bicicleta electrică Fiido D1 (versiunea cu baterie de 11.6Ah) este disponibilă și în depozitul din Europa (Polonia) al celor de la Geekbuying.com, cu prețul de $539 (aproximativ 2250 lei), folosind cuponul de reducere . Livrarea se face prin curier, fără alte taxe suplimentare, în 2-3 zile lucrătoare.
Bicicleta electrică Fiido D1 (versiunea cu baterie de 11.6Ah) este disponibilă în depozitul din Europa (UK) a celor de la Banggood.com, cu prețul de $539 (aproximativ 2250 lei), folosind cuponul de reducere . Livrarea se va efectua prin curier, fără alte taxe suplimentare, în 2-3 zile lucrătoare.

Dacă în urmă cu câțiva ani cumpăram din China doar huse și folii de protecție pentru telefoane, acum situația s-a schimbat și aproape toate gadget-urile mele vin direct de acolo. În cazul de fată, o bicicletă electrică, care mi-a ajuns în urmă cu 2 săptămâni, într-un pachet destul de voluminos. Este prima bicicletă electrică pe care o am, până acum bifând la capitolul “electrice” doar trotinete.

E diferită din multe puncte de vedere, vine cu ceva avantaje în plus dar și mici dezavantaje, iar eu o să împărtășesc cu voi cele mai importante impresii cu care am rămas în urma utilizării. Ce-i drept, în ultima perioadă trotineta a cam stat “pe bară”, deoarece mi-am dorit să folosesc exclusiv bicicleta electrică pentru a-mi putea forma o părere mai amplă. Și parcă după ce folosești bicicleta electrică nu iți mai vine să te întorci la trotinetă, mai ales dacă ești ca mine și nu ești nevoit să o pliezi de foarte multe ori.

Ca să fiu sincer si să nu mă laud că este a mea, menționez că bicicleta i-am cumpărat-o soției. Îmi tot spunea de ceva vreme că și-ar dori o bicla electrică, așa că i-am arătat-o pe aceasta pe site-ul celor de la GearBest.com, iar ulterior am și comandat-o cu un preț foarte bun. Am găsit acest model și în România, sub o altă denumire, dar și cu un alt preț. Costă undeva la 2600 lei.

În momentul de fată costă $429 pe site-ul celor de la Geekbuying.com, și are ca metodă de livrare Priority Line (gratuită), ceea ce înseamnă că vine direct acasă fără a fi necesar să achitați alte taxe suplimentare. În cazul meu, așteptarea a durat în jur de o lună și jumătate. Este disponibilă în 2 versiuni, cu baterie de 7800 mAh sau 10400 mAh. Eu am ales versiunea cu 7800 mAh pentru că era mai ieftină la momentul achiziției, însă acum observ că diferența este mult mai mică. De aceea, recomand versiunea cu 10400 mAh, pentru $10-20 în plus primiți o autonomie mai mare cu 10-20 kilometri.

FIIDO D1

MAGAZINE DE UNDE POTI CUMPARA

DESIGN ȘI CONSTRUCȚIE

FIIDO D1 - review romana

Bicicleta a venit ambalată într-o cutie destul de voluminoasă, în interiorul căreia am găsit manualul de utilizare un set de imbusuri, 2 chei și evident bicicleta. Nu a fost necesar să folosesc imbusurile puse la dispoziție, toate șuruburile erau strânse, așa că operațiunea de asamblare a durat mai puțin de 5 minute. Am poziționat ghidonul și șaua, am desfăcut-o, iar apoi am ieșit pe stradă pentru a face prima plimbare. Așa cum probabil vă imaginați deja, șaua și ghidonul sunt reglabile pe înălțime, astfel încât să aveți o poziție confortabilă în mers.

FIIDO D1 - din fata

Sincer să fiu, arată mult mai bine în realitate decât în imaginile de prezentare pe care le-am văzut eu pe site-ul celor de la GearBest. Îmi imaginam o bicicletă “de jucărie”, gen pentru femei, însă în realitate este chiar o bicicletă interesantă, construită din aluminiu, cu finisaje de calitate și plastice ce par a fi destul de rezistente. Comparativ cu alte modele pe care le-am văzut prin Carrefour, FIIDO arată mult mai bine. Soția mea și-a ales varianta pe negru, însă există și pe alb tot cu același preț.

FIIDO D1 - roata spate review

Greutatea maximă pe care o suportă este de 120 kilograme. Sistemul de pliere e foarte bine gândit, astfel încât să ocupe puțin spațiu în portbagajul mașinii (în cazul în care mergeți în vacanțe și vreți s-o luați cu voi) sau în oricare alt loc în care vă gândiți s-o așezați. Ca să vă faceți o idee, intră fără probleme și în portbagajul unei mașini de tip hatchback, gen Opel Astra. Eu o țin în garaj și nu obișnuiesc să o pliez, pentru că încape și așa. Plus că nu mi se pare foarte comod s-o strâng de fiecare dată când o folosesc. Acesta fiind și dezavantajul unei biciclete electrice, durează mai mult până o pliezi, mai ales dacă compari procedeul cel cel întâlnit la o trotinetă.

FIIDO D1 - in portbagajul masinii

Strânsă măsoară 75 x 35 x 65 centimetri, iar desfăcută 130 x 58 x 95 centimetri. Motorul este amplasat in roata din spate și ambele roți au frână pe disc. Da, spre deosebire de trotinetă, bicicleta are 2 frâne. În schimb nu are frână regenerativă, asta înseamnă că atunci când iei mâna de pe accelerație continuă să se miște destul de mult iar uneori trebuie faci abuz de frâne. Are o singură foaie/pinion, așadar utilizarea acesteia ca și bicicletă clasică implică puțin antrenament. 😀

FUNCȚII ȘI DOTĂRI

FIIDO D1 - functii si dotari

FIIDO D1 are 3 moduri prin care poate fi utilizată: MANUAL în care poate fi folosită ca o bicicletă obișnuită, dai la pedale; MOPED în care funcționează 100% electric, nu trebuie să dai la pedale; MIXT (așa l-am denumit eu pentru a fi mai ușor de înțeles) în care motorul pornește doar atunci când dai la pedale și ții accelerația câteva secunde, astfel încât să primești ajutor pentru a pedala mai ușor. Motorul se oprește atunci când nu mai dai la pedale. Este modul în care îmi place cel mai mult să folosesc bicicleta. Modul pentru leneși este cel full electric (Moped). Aceste moduri se pot schimba folosind butonul de sub claxon. Nu are aplicație dedicată, însă nici nu am simțit nevoia de așa ceva.

FIIDO D1 - suport telefon si claxon

Din păcate bateria nu este detașabilă, asta înseamnă că bicicleta nu poate fi lăsată afară atunci când sunt temperaturi cu minus. Cu bateria complet descărcată, va fi necesar să o lăsați conectată la priză în jur de 4.5-5 ore pentru o încărcare completă. Așa cum am menționat mai devreme, nu are aplicație dedicată, deci singurul mod prin care puteți urmări procesul de încărcare este cu ajutorul led-ului prezent pe încărcător. Roșu indică faptul că se încarcă, iar când se aprinde cel verde înseamnă că o puteți scoate din priză.

FIIDO D1 - indicator baterie

Șaua este moale și confortabilă chiar și pe distanțe mari. Toate comenzile importante sunt amplasate la îndemână pe ghidon. În partea dreaptă găsiți accelerația, display-ul care vă oferă informații cu privire la baterie, prin intermediul unor liniuțe, dar și contactul. În modul electric, bicicleta nu poate fi folosită fără cheie. Introduceți cheia în contact, rotiți cheia spre dreapta și apoi puteți pleca la drum. Vine la pachet cu 2 chei, astfel încât să aveți rezervă în cazul în care se întâmplă să pierdeți una din ele. Trebuie menționat faptul că indicatorul pentru baterie nu este unul foarte precis, așadar nu trebuie să plecați la drum dacă mai are o singură liniuță. Atunci când bateria scade sub 50%, viteza maximă pe care o puteți atinge scade, la fel și accelerația.

FIIDO D1 - roata fata

Tot la capitolul “funcții și dotări” vă fac cunoscute lucrurile pe care le veți găsi în partea stângă a ghidonului: claxon (foarte puternic), buton pentru pornit/oprit farul și suportul pentru telefon de care am menționat mai sus. Farul este bun pentru a fi vizibil în trafic, însă nu luminează foarte tare, recomand ceva mai puternic dacă este folosită pe timpul nopții. În spate nu are decât un stop reflectorizant, în schimb nu lipsește clasicul cric.

EXPERIENȚA ÎN UTILIZARE

FIIDO D1 - experienta in utilizare

La capitolul viteză, cu o greutate de 80 kilograme (atât cat cântăresc eu), acesta poate atinge până la 28km/h în modul complet electric (moped). Așa cum am mai spus, poate fi folosită și ca bicicletă obișnuită, însă pedalarea nu este chiar atât de ușoară. Dacă nu aveți antrenament și-o să rămâneți fără baterie departe de casă, posibil să faceți ceva mușchi la picioare mergând pe cont propriu. Mie mi s-a părut greu, probabil și din cauza faptului că nu prea am mai folosit bicicleta clasică de ceva timp.

Se descurcă bine si când urcă, iar accelerația este fantastică, în câteva secunde ajungi la viteza maximă. Motorul de 250 wați este suficient de puternic. Accelerația se face exact ca și la trotineta EUNI, pleacă după loc fără a avea nevoie de un impuls, așadar grijă mare să nu plece înainte voastră. 😀

FIIDO D1 - experienta

În ceea ce privește autonomia, pot să vă spun că am parcus ceva mai mult de 20 kilometri în modul complet electric, fără să fie nevoie să dau la pedale. Dacă o folosești în modul “Mixt” și dai la pedale în timp ce motorul doar te ajută, cu siguranță poți ajunge să ai o autonomie de până la 30-40 kilometri, ca să nu spun mai mult. O autonomie decentă, în special dacă nu compari cu datele oferite de producător. Dacă vrei mai mult de atât, poți lua versiunea cu 10400 mAh. Ce nu îmi place este faptul că dacă alegi să o folosești în modul complet electric, trebuie să stai în permanență cu mâna pe accelerație, nu are un pilot automat care după câteva minute să știe să păstreze viteza.

FIIDO D1 - bicicleta utilizare

Cântărește în jur de 18 kg, nu este ușor de transportat în mână, deși la prima vedere pare destul de mică. Lucrul acesta se datorează faptului că este o bicicletă solidă dar și pentru că pe lângă o bicicletă clasică aceasta are baterie și un motor amplasat în butucul din spate. Totuși, pentru a putea fi ridicată mai ușor, este prezent un mâner amplasat pe cadru.

Nu are suspensie, însă cauciucurile pe aer cu diametru de 14 inci reușesc să amortizeze mare parte din șocuri. Ca o comparație, e mult mai confortabilă decât trotinetă la acest capitol. Dacă cu Xiaomi evit pe cat pot gropile și denivelările, asta pentru a o proteja cat mai mult și pentru a a avea un confort mai bun, cu bicicleta sunt mult mai relaxat. Și tot la acest capitol menționez și faptul că pe ghidon, lângă claxon și butoanele pentru aprinderea/închiderea luminii, veți găsi și un suport pentru telefon, dotat cu port USB pentru încărcarea acestuia în timp ce vă plimbați.

Suportul este foarte bine gândit, rezistent, deci puteți avea baza pe el fără să vă fie frică să vă așezați smartphone-ul. Mi se pare foarte mișto că producătorul s-a gândit să ofere și posibilitatea de încărcare a telefonului în timpul plimbărilor. Chiar îmi place ideea, plus că nu mai trebuie să cumperi un suport pentru telefon după achiziționare.

CONCLUZIE ȘI PREȚ

FIIDO D1 - bicicleta electrica

Raportat la ceea ce oferă și la cum arată, eu cred că merită banii. Nu este doar pentru distracție, ci și pentru a vă face treaba cu ea, utilizând-o pentru a merge la serviciu, la cumpărături sau în locurile în care aveți treabă. Avantajul? Economisiți timp, pentru că nu veți mai fi nevoiți să stați în trafic, dar și conbustibil. Din punctul meu de vedere, cel al persoanei care are și trotinetă electrică, pot să spun că bicicleta este puțin mai utilă, mai confortabilă, mai ușor de mers cu ea pe drumuri denivelate. De asemenea, vă oferă și un plus de siguranță. Posibil datorită roților mai mari sau doar pentru simplul fapt că este o bicicletă, nu știu exact.

Dacă aveți unde să o depozitați și nu este nevoie să o strângeți de prea multe ori pe zi, clar bicicleta câștigă. Dacă nu aveți foarte mult spațiu pentru depozitare și trebuie să o pliați de mai multe ori pe zi (când ajungeți la muncă, când luați metroul, etc), cu siguranță nu vă va ajuta și aici va câștiga trotineta electrică.

Bicicleta electrică FIIDO D1, în cazul în care vă interesează, o găsiți disponibilă pe site-ul magazinului chinezesc Geekbuying.com cu prețul de $429, transportul fiind gratuit via Priority Line, ceea ce înseamnă că nu va fi necesar să plătiți nimic în plus la livrare (ajunge direct acasă prin curier în aproximativ o lună).

FIIDO D1

MAGAZINE DE UNDE POTI CUMPARA

✔️ autonomie bună, chiar dacă nu ajunge la cea specificată de producător
✔️ finisaje și materiale de calitate, construcție solidă
✔️ frână pe disc eficientă
✔️ stabilă, accelerație puternică
✔️ claxon puternic

❌ indicator baterie nu foarte precis

❌ far slab

DISTRIBUIE
Adaugă un comentariu

52 comentarii
  • Buna ziua revin din nou. Am vorbit la un service si mi-a spus sa comand o acceleratie noua si mi-o monteaza ca asta ar fi. Ma puteti ajuta sa comand o acceleratie de Fiido D1?

  • Buna ziua! Am o problema cu Fiido D1 – NU mai merge functia de moped si cand are contact pus si merg pe langa ea porneste cateodata din senin. Se poate face ceva? probleme de soft -au rezolvare? Astept cu interes un raspuns sa o pot folosi in conditii normale. Este foarte periculos in acest moment. Multumesc!

  • Prompt și cu informații valoroase, ca de obicei!
    Mulțumesc !
    P.S. Îți spune ceva acest model?
    Samebike 20LVXD30 Smart Folding Electric Moped Bike E-bike

    • Am vazut-o la Gearbest, insa nu stiu sa-ti spun prea multe. Cele 2 modele de la Fiido le-am testat si am fost multumit de raportul pret/calitate oferit.

      Cu placere! Multumesc pentru apreciere.

  • Mulțumesc!
    Nu văd însă decât varianta de 7.8 Ah…În aceste condiții ai merge tot pe acest model, Fiido D2?
    Există și un alt model de bicicletă de 10.4 pentru care ai opta, dacă Fiido D2 nu dispune de această variantă?

    • Fiido D2 nu gasesti sa cumperi cu baterie de 10ah, nu stiu exact de ce. Daca vrei neaparat baterie mai mare, ia Fiido D1, exista versiune cu baterie de 10Ah. Eu unul as opta pentru Fiido D2 cu baterie de 7.8Ah, mi se pare ca arata mai bine. Acum tu stii exact ce iti doresti, unde si cat de mult o vei folosi pe modul electric.

  • Te salut Madalin,
    Am livrat bicicleta înapoi și aștept returnarea banilor.
    Doresc în continuare o bicicletă electrică performantă și apelez din nou la tine pentru un sfat:
    Fiido D2, cu 10400mAh, este în continuare cea mai bună opțiune?
    Să apelez tot la Gearbest?
    Există vreo variantă să o iau mai ieftin?
    Mulțumesc frumos,
    Marius

  • Madalin…e primul produs cumparat de pe Gearbest…nunstiu cum să procedez mai departe…si am dat si o groază de bani pe ea…
    Măcar…mă poți indruma te rog către cineva specializat pentru asa ceva?
    Exista vreun service sau vreo cale de comunicare cu ei pentru așa ceva?
    Nu stăpânesc bine nici engleza…de aceea aveam nevoie de ajutor…
    Dar dacă mai mult nu te poti implica…multumesc oricum!

    • Faci poze si video la defect. Apoi intri aici, atasezi pozele/video si le explici problema. Poti folosi Google Translate daca nu stii sa scrii in engleza, nici chinezii nu au o engleza prea buna. 😀

    • Din pacate nu stiu ce sa zic, eu nu am avut Alfawise, sunt diferite. Daca ma intrebai inainte sa cumperi iti spuneam sa nu iei bicicleta Alfawise. Incearca la un service dar mai intai deschide ticket la Gearbest, filmeaza problema si cere refund pentru banii pe care o sa ii dai pentru reparatie.

    • Ah, pai de ce ai cumparat Alfawise? 🙂

      Daca imi scriai inainte iti spuneam sa nu alegi Alfawise. Acum nu stiu cum te-as putea ajuta, trebuie sa ajungi la un service cu ea.

  • Te salut Madalin!

    Am cumparat până la urmă o bicicletă de pe Gearbest, a sosit ieri…dar nu merge…sau nu știu eu să o pun in functiune?!
    Am mare nevoie de putin ajutor…mi-l poti oferi?
    Vin oriunde vrei tu…doar să mă ajuti…
    Te pot contacta cumva, in afara acestui site?
    mmv1968@yahoo.com
    0722384592

  • Te salut Mădălin!
    Caut o bicicletă electrică pt prietena mea…dar de ce nu(?), și pt mine…și m-au impresionat comentariile tale profi de la FIIDO D1 și D2.
    La D1 există și acumulator de 10400 mAh, pe cand la D2 doar 7800 mAh.
    Ar fi OK atunci sa merg pe D1, lasând la o parte dezavantajul lipsei suspensiei spate, sau detaliile de design?
    Există si o altă “electric-bike” la care te-ai orienta “acum”?
    Multumesc mult de ajutor?

    • Salut,

      Ma bucur ca ai gasit utile articolele mele. Daca te gandesti sa o folosesti doar in modul full electric (moped) alege versiunea cu acumulator de 10400mAh. Daca vrei sa o folosesti mai mult ca bicicleta electrica (modul mixt), atunci alege Fiido D2. Suspensia ofera un confort sporit. Momentan folosesc bicicleta celor de la Xiaomi, urmeaza review, insa aceasta face parte din alta categorie. In segmentul acesta de pret, cred ca Fiido D2 ramane cea mai buna optiune.

    • Merge, l-am testat eu. Incearca de la laptop. Produsul nu trebuie sa fie in cos, il adaugi dupa ce dai click pe butonul “Copiaza Cupon”.

  • Mai este valabil cuponul de reducere? Am incercat sa il folosesc si imi spune ca este expirat. Scuze daca am trimis de mai multe ori mesaj, nu imi apare ca a fost trimis! 🙂

    • Da, este valabil, insa doar pentru produsul care se deschide atunci cand dai click pe butonul “Copiaza Cuponul”, scade la $429, cu livrare gratuita catre Romania, fara alte taxe suplimentare.

  • O intrebare suplimentara.

    Este cumva vreo optiune sa fiu notificat cand raspunzi la mesaje? Este putin cam incomod sa caut din nou topicul si sa verific in lista de comentarii daca cineva a raspuns sau nu.

  • Oricum iubesc claxonul de la Fiido D1, il folosesc intens pe pista de biciclete cand stationeaza neseriosii. Sa-i vezi cum se sperie :)).

    Sa lasi un review si la D2. Sunt chiar curios cum este.

  • Nu e nevoie sa folosesc claxonul, oricum speriu oamenii cand folosesc frana :)). Sincer e enervanta faza. FIIDO D2 e aproape la fel, diferenta e doar roti de 16 inch si suspensie spate. Mecanic si electric arata la fel ca D1. Sunt sigur ca vei fi multumit de ea. 😀

    • Hahahaha, pune și tu mai multe frane poate se mai uzează discurile. Fiido D2 a ajuns in Polonia. Sunt curios daca mai sunt și alte diferențe în utilizare. 😀

  • Si eu am comandat doua bucati (una pt sotie). Fac si eu niste completari la review-ul tau:
    – in modul asistat are un mic delay (aprox o secunda) din momentul in care pedalezi pana in momentul in care intra motorul electric. Mai detin un MTB cu motor electric Bosh, iar acolo motorul intra aproape instant. Alt pret totusi
    – franele scartaie exagerat de tare . Le-am dus la service sa le regleze, dar fara rezultat notabil. Desi scartaie, prind foarte bine.
    – plierea e putin greoaie.
    In rest numa de bine, autonomie decenta, motorul e suficient de puternic, comfortabila, intoarce capete :)).

    • Salut,

      Mersi pentru completarile aduse.

      La mine e prima bicicleta electrica si nu am vazut acel delay ca pe un minus, poate doar daca aveam cu ce sa o compar. Frana scartaie si la mine, insa nimic de speriat. Plierea cred ca este greoaie la orice bicicleta electrica. Per total este o bicicleta cu pret bun, practica si utila. Acum am facut comanda si de FIIDO D2, sunt curios daca vor fi diferente in utilizare.

  • “Utilajul”, PARE interesant, iar PRETUL décent.
    Un produs similar este”bicla” electrica PEGAS, dar care se autoexclude din cauza catorva dezavantaje :
    -NU are acceleratie, deci nu poate fi folosita full electric
    -saua, DAR si GHIDONUL, nu se pot ridica prea MULT
    -saua este minuscule, deci trebuie schimbata, deoarece este inconfortabila
    -cadrul este prea mic
    PRETUL ESTE NEJUSTIFICAT DE MARE : MAI MULT DECÂT DUBLUL CELEI PREZENTATE, MOTIVE PENTRU CARE PEGAS, INREGISTREAZA UN ESEC TOTAL CU ACEST MODEL

  • Gata ,am dat comanda, am avut si un cupon de la ei de 13% reducere care daca nu il foloseam expira si am scos varianta de 10 Ah cu 382 dolari . Eu zic ca este ok . Acum sa treaca timpul.,

  • Foarte bun review-ul. Arata bine bicicleta si parca imi place mai mult decat o trotineta. Pe display ce informatii iti afiseaza? Mufa de incarcare unde este?

    • Pe display nu este afisata decat capacitatea bateriei, nimic altceva. Mufa pentru incarcare este sub cadru, este acoperita de un plastic.

    • Cand dai comanda la confirmare sub priority line sunt 2 posibilitati : cea cu railway priority line si Expedition shipping for electric bikes . Din cate am inteles de pe forumuri straine e tot vara vama deci ar trebui sa fie ok . Cred ca o sa o comand si eu azi sau maine de mult o urmaresc.

    • Te referi la “Express For Electric Bicycle Only $0.00 31-42 business days”? Mie doar varianta aia imi apare pentru transport.

      PS. Daca faci comanda poti folosi link-ul din articol inainte sa adaugi produsul in cos. 🙂

  • Arată ciudățel, dar pare interesantă. Sincer, mi-ar plăcea mai mult o bicicletă electrică decât o trotinetă electrică. 😀

Despre blog

Cumpărături din China, oferte și recenzii. Acestea sunt de obicei subiectele pe care le veți găsi pe blogul meu. Scriu des despre aspiratoare robot și verticale, gadgeturi pe care le consider interesante precum și vehicule electrice (în general trotinete și biciclete electrice).

Newsletter

Make sure to subscribe to our newsletter and be the first to know the news.