NextDrive N-7 este una dintre cele mai subevaluate trotinete electrice pe care le-am testat până acum, fiind din punctul meu de vedere cea mai bună opțiune pe care o poți găsi în segmentul acesta de preț. De ce spun acest lucru, veți afla dacă veți citi acest articol până la final.
Eu am cumpărat-o de la Banggood.com, chiar de pe vremea când era disponibilă doar în depozitul din China, cu livrare în 2 luni de zile. În prezent, aceasta este disponibilă în depozitul din Cehia, cu livrare rapidă în 3-5 zile lucrătoare, prin curier. Așadar, o am de ceva timp, suficient încât să-mi formez o părere despre avantajele și dezavantajele sale.
Din review-urile de pe Banggood aș putea spune că NextDrive N-7 este o trotinetă electrică destul de populară în Italia, cele mai multe recenzii provenind din această țară. Din păcate, în România nu am întâlnit pe nimeni care să folosească acest model. Dacă ar fi fost expusă într-un magazin fizic și ar fi putut fi testată, cu siguranță ar fi devenit cel puțin la fel de populară precum cea de la Xiaomi.

Cuprins review NextDrive N-7
CONSTRUCȚIE

Așa cum se poate observa, design-ul acesteia este ușor diferit față de ce găsim în general la trotinetele electrice. Posibil ca unele persoane să o găsească interesantă, pentru că iese din tiparul clasic cu care ne-am obișnuit, însă vor fi cu siguranță și persoane care nu vor fi încântate de aspectul ieșit din comun.

Mie mi-a plăcut din primul moment în care am văzut-o în imaginile de prezentare, și la fel de mult mi-a plăcut și atunci când am scos-o din cutie. Pe stradă întoarce priviri, pentru că nu vezi zilnic trotinete care să arate așa.
Trotineta este livrată împreună cu un scaun pliabil, și chiar dacă mie nu îmi place cum arată, recunosc că este foarte confortabil. Este prins în câteva șuruburi, deci poate fi îndepărtat destul de ușor. La scoaterea din cutie nu trebuie decât să prindeți mânerele, în proporție de 95% este deja asamblată.

Pe partea de îmbinări și construcție nu am găsit nimic în neregulă, este robustă și pare destul de rezistentă. Cântărește 19 kilograme, însă cel mai probabil greutatea aceasta este cu tot cu scaunul montat. Nu am cântărit-o, dar când am ridicat-o nu părea chiar atât de grea. Mânerele sunt învelite într-un burete plăcut la atingere, dar care cu timpul este posibil să se rupă.

Pentru că nu putea fi totul perfect, trotineta punctează și câteva mici minusuri. Unul ar fi acela că stopul de pe spate este amplasat pe lateral, așa că nu oferă aceeași vizibilitate în trafic pe care o ai cu un stop care este amplasat pe mijlocul aripei, așa cum au toate trotinetele electrice. “Bonus”, stopul este și destul de slab. Nu înțeleg de ce nu au ales să-l monteze pe aripă.

Roțile sunt acoperite pe una din părți de un capac de plastic prins în 4 șuruburi, care trebuie dat jos de fiecare dată când vrei să faci presiunea, ceea ce nu este chiar foarte comod.
Un alt lucru care nu îmi place este acela că suprafața destinată picioarelor (care este mai mult decât generoasă) este acoperită de o chestie abrazivă, exact la fel cum găsim și la Kugoo S1. Deși oferă o aderentă foarte bună, în timp acesta se va murdări și va fi destul de greu de curățat. Ultimul minus pe care îl pot da la capitolul construcție este faptul că trotineta vine fără far și fără claxon.



Sistemul de pliere este similar cu cel întâlnit la trotineta Xiaomi, pe ghidon este prezentă o clemă care se prinde de aripa din spate. În schimb, sistemul de prindere este cel mai sigur sistem pe care l-am întâlnit la o trotinetă electrică. Acolo unde tija verticală se pliază este prezent un manșon din metal, care se strânge cu 2 cleme peste acea parte. Cu siguranță nu vor exista incidente în care sistemul de pliere să cedeze în mers, așa cum s-au mai întâlnit la trotineta Xiaomi.










DOTĂRI

La capitolul dotări nu sunt prea multe de spus, NextDrive N-7 nefiind o trotinetă electrică cu aplicație dedicată și nici cu prea multe funcții. Așa cum am menționat mai sus, vine fără far și claxon, iar stopul de pe spate nu este cel mai luminos. Totuși, dotările acesteia sunt suficiente pentru a face utilizarea sa una extrem de plăcută.

Pe ghidon avem un display destul de interesant, care afișează estimativ capacitatea bateriei, viteza curentă și modul de utilizare (1 sau 2). Trotineta dispune de 2 moduri de utilizare: modul 1 care permite acesteia să atingă o viteză maximă de până la 25 Km/h și modul 2 care crește viteza maximă până la 32 Km/h.

La fel ca multe alte trotinete electrice, apăsarea manetei de accelerație pentru o perioadă mai lungă activează pilotul automat, care poate fi dezactivat fie prin apăsarea frânei, fie printr-o apăsare scurtă a manetei de accelerație. Trotineta are atât frână pe disc, cat și frână electrică, care se acționează folosind maneta de pe ghidon, cea din partea stângă, roșie.
EXPERIENȚA ÎN UTILIZARE

De departe cel mai important lucru la o trotinetă electrică este reprezentat de experiența în utilizare. V-am mai spus faptul că NextDrive N-7 este cea mai confortabilă trotinetă pe care am folosit-o până acum? Dacă da, vă mai spun o dată! NextDrive N-7 mi-a oferit cea mai bună experiență în utilizare, excelează la capitolul confort, frânare și siguranță, toate sunt la superlativ. Și nu exagerez deloc. Depășește celebra trotinetă Xiaomi, Langfeite L8 sau oricare alt model de la Kugoo. De aceea, în segmentul său de preț, nu are rival.


Mulți vor spune că nu are suspensie, dar eu vă spun că nici nu are nevoie. Atât timp cat nu faci offroad, nu ai nevoie de suspensie. Roțile pe 10 inci (fără cameră) sunt suficiente pentru oraș, amortizează excelent orice denivelare sau groapă. Este extrem de stabilă și îți oferă un sentiment de siguranță indiferent de viteza cu care rulează.
Motorul este amplasat în roata din spate, este foarte silențios (aproape că nici nu îl auzi când funcționează) și are o putere de 300W. Plecarea de pe loc se face foarte lin, fiind astfel potrivită și pentru persoanele care nu au folosit niciodată o trotinetă electrică. În același timp, este suficient de puternică, reușind să atingă viteza maximă destul de rapid.
Tija care duce spre ghidon este ușor înclinată în partea de sus, astfel că poziția în utilizare este una foarte bună. Suportul pentru picioare este suficient de mare iar dacă vrei să te simți precum într-un Rolls Royce al trotinetelor electrice, lasă scaunul montat. 😀

Așa cum am menționat și mai sus, NextDrive N-7 are atât frână pe disc (pe roata din față), cat și frână electrică (pe roata din spate, acolo unde este și motorul). În general, din experiența pe care am avut-o cu alte modele, frâna electrică nu este la fel de eficientă și plăcută în utilizare precum frâna pe disc. În cazul de față, frâna electrică este excelentă, ai putea jura că ai frâna pe disc și pe roata din spate. Frânează extrem de bine și reduce viteza foarte lent.

Frâna electrică am folosit-o doar pentru a reduce viteza, iar când am vrut să opresc mai rapid, am apelat la frâna pe disc sau chiar la ambele frâne în același timp. Pot spune că și la capitolul frânare această trotinetă mi-a depășit toate așteptările.
AUTONOMIE

Trotineta este disponibilă în 2 versiuni: cu acumulator de 7.8Ah și 10.4Ah. Eu am versiunea cu acumulator de 10.4Ah. Referitor la autonomie, folosită doar în modul 2 (cu o viteză maximă de 32 Km/h), am reușit să obțin o autonomie de până la 25 de kilometri. Eu am 80 de kilograme iar trotineta a fost folosită fără scaun majoritatea timpului, doar pe drumuri plate, fără pante de urcat. Probabil aș fi putut obține o autonomie mai bună dacă aș fi folosit-o în modul 1 (cu viteză maximă de până la 25 Km/h). O încărcare completă durează cam 5 ore.
CONCLUZIE

Dacă autonomia este suficientă pentru nevoile voastre, atunci pot spune fără nicio reținere faptul că în acest segment de preț, NextDrive N-7 este cea mai bună trotinetă electrică pe care o puteți cumpăra. Excelează la capitolul confort (cu sau fără scaun), postura este foarte bună iar sistemul de frânare este unul dintre cele mai bune pe care le-am întâlnit la o trotinetă electrică. Sistemul de pliere este unul dintre cele mai sigure pe care le puteți avea iar suportul pentru picioare va fi suficient pentru oricine.
NextDrive N-7

MAGAZINE DE UNDE POTI CUMPARA
PRO ȘI CONTRA
✔️ sistemul de frânare este cel mai bun pe care l-am întâlnit la o trotinetă electrică;
✔️ roți pe 10 inci fără cameră;
✔️ extrem de confortabilă;
✔️ sistem de pliere foarte sigur.
❌ lipsă far și sonerie;
❌ stop nu foarte luminos.
Salut! Crezi ca modelul acesta ar fi bun pentru cineva care are fix 120 de kg?
Si putin off-topic, ai vreo parere despre FreeWheel Pro Rider?
Multumesc!
Salut,
Cred ca ar face fata si la 120 kg. FreeWheel Pro Rider este un model rebranduit, parca seamana putin cu Urban Drift S006.
Cei de la service mi-au înlocuit BMS-ul… acum cu vremea asta nasoala nu pot sa probez dacă celulele se Descarcă și încarcă uniform.
Pare misto tare ………. comparativ cu Langfeite L8s consideri ca merita diferenta de bani? Care ai zice ca este raport calitate pret mai ok?
Depinde ce vrei, sunt diferite. Daca vrei adrenalină, putere și viteză, alege Langfeite. Daca vrei confort și siguranță, alege NextDrive. 😀
am inteles, spune-mi te rog pt modelele Langfeite ai ceva cupoane? mersi mult
Langfeite nu este disponibila in depozitul din Europa iar din China nu mai trimit catre Romania.
Faina rau asa alba. Si M365 tot alba am vrut-o dar era mai ieftina neagra asa ca am facut un compromis. 😀 Sotia ar vrea si ea una si cred ca nu ar fi o idee rea sa i-o pasez ei pe a mea si sa trec eu la frumusetea asta de mai sus. Multumesc pentru recomandare, util articolul!
Chiar e misto, parerea mea e ca mult mai misto decat Xiaomi. 🙂
Si muuuuult mai confortabila si stabila. Iti ofera un sentiment de siguranta.
Dacă voi constata ca xiaomi-ul meu încă mai are problema cu acumulatorul, deja fiind înlocuit BMS-ul, cel mai sigur voi încerca trotineta prezentată in articol. Pare mai ușoară ca M365-ul nu?
Ce problema ai cu acumulatorul de la Xiaomi? Nu, cred ca este putin mai grea decat M365-ul clasic.
Interesanta si de luat in calcul la pretul acesta..dar transportul e 67 USD 🙂