În urmă cu câteva zile, fratele polonez îmi povestea că a cumpărat niște brioșe din Kaufland (Polonia). Când a ajuns acasă și le-a desfăcut, a observat că erau ușor mucegăite, deși termenul de valabilitate era în regulă. A făcut câteva poze și le-a trimis către producător, pentru a primi o explicație. Acesta și-a cerut scuze, însă nu doar verbal, ci i-a trimis direct un coș plin cu bunătăți.
După ce mi-a povestit întâmplarea cu pricina, mă gândeam că am avut și eu câteva experiențe de acest gen, în România, dar nu s-au finalizat în același mod. S-a întâmplat să cumpăr din Carrefour câteva ciocolate care aveau niște chestii dubioase apărute, iar după ce le-am făcut poze și le-am trimis, un reprezentant al magazinului a binevoit să le înlocuiască. Doar atât. Într-o ciorbă Scandia, la conservă, am găsit o bucată de nailon. Am primit scuze și promisiunea că nu se va mai întâmpla. Acum ceva vreme, le semnalam celor de la Kaufland faptul că un rucsac te transformă imediat în hoț, iar soluția lor a fost să trimit o sesizare online, deși am explicat destul de clar ce s-a întâmplat, într-un articol.
În România, brandurile nu știu să-și respecte clienții. Dacă nu ești un blogger de succes sau o persoană publică, nu te bagă nimeni în seamă. Sunt curios, dacă le-ar fi scris celor de la Scandia, o persoană cunoscută din online, s-ar fi comportat la fel? Persoanele de rând, poate clienți fideli, chiar nu contează pentru branduri. Cam asta este situația în toată România, dacă n-ai influență sau dacă nu vii din partea cuiva, nu te bagă nimeni în seamă și ești tratat mizerabil, indiferent de domeniu.
Ce faine sunt canile!!!!
Da, sunt foarte frumoase canile 😀
Așa este, unele branduri chiar știu cum să reacționeze. Cum bine zic americanii “go the extra mile”. Pentru alții, respectul față de clienți rămâne la nivelul de teorie din cărțile de marketing.